Anoppi-valitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Linda

Vieras
Liitynpä minäkin tähän anopista valittajien porukkaan, vaan nyt meni vähän yli ymmärryksen:
Anoppi tulossa meille torstaina noin 400 km:n päästä, josta heitän hänet sitten perjantaina lentokentälle, jonne meiltä matkaa noin 90 km. Kuopuksella on perjantaiaamuna yksivuotisneuvola ja ehdotin anopille, että hänen olisi sen aikaa 3- ja 5- vuotiaiden seurana kotona. Vaan eipä käy,kun anoppi haluaa nukkua pitkään, jotta jaksaa sitten matkustaa etelän lämpöön. Eli ei kun isolla porukalla neuvolaan.
Minä puolestani siirsin juuri anopin takia kuopuksen neuvolan kello kahdestatoista kello kahdeksaan, jotta ennätetään sitten anoppia viemään. 3- ja 5- vuotiaat joudun ottamaan kentälle mukaan, esikoinen pääsee onneksi koulusta kaverinsa luokse, koska minulla reissussa menee reilusti iltapäivän puolelle.
Anoppi ei ole ikinä lapsiamme hetkeäkään hoitanut, joten ei kai sitten tohdi vajaata tuntia parin leikki-ikäisen kanssa viettää. Mieheni on työkomennuksella Kiinassa ja anoppi aina jaksaa muistuttaa, että on se hänen poikansa onneksi niin isopalkkainen, ettei minun tarvitse mennä töihin...neljän kotiäitinä kun vaan päivät pitkät makoilen!
Kiitos jos jaksoitte lukea, jo pelkkä kirjoittaminen hiukan helpotti.

Joo tyypillinen anoppi.....oma poika aina oikeassa tyyliin ja omassa pojassa ei koskaan mitään vikaa, kun hankkiikin ni paljon, saa vaimo olla vaan happy eikä ruikuttaa. Jaksamista, et oo kuule ainut jolla tollanen anoppi, oon varma, vaikkei oma anoppi kuulukaan moisiin, mutta ex:n oli ihan vastaava :hug:

Kuule Linda, olisko parempi jos sulla ei olisi anoppia lainkaan? Tasan ei käy onnen lahjat, oma anoppini kuoli ajat sitten ja olisin tyytyväinen jos lapsillani olisi edes jonkinlainen mummo, koska oma äitinikin on edesmennyt.

Siis olettaako hän, että sinä oikeasti ajat lasten kanssa 90 km kentälle häntä viemään?! Minä kieltäytyisin kunniasta, en lupautuisi tuollaiseen ollenkaan (tosin ei anoppi ikinä mokomaa vaatisikaan).

Turhalle marinalle

Mitä tekee mummolla joka ei ole lastenlastensa kanssa? Sitäkö, että voi näyttää lapsille, että tuossa on teidän mummo. Saa katsoa, muttei koskea.

En veisi ketään minnekään, jos minulla olisi 4 pientä lasta kuten sinulla ja mies paljon töissä. (eri asia, jos sinulla on joku au pair tai palvelija ja lapsia ei tarvitse ottaa mukaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Kuopus lähtee tietty mukaan eli kolme nuorinta "saattelemassa" mummia kentälle.

Siis miten ihmeessä sinä olet lupautunut tähän?`Minä olen niin ikävä ihminen, että en ajelisi satoja kilometrejä anopin enkä kenenkään muunkaan takia, jos samalla pitäisi huolehtia liudasta lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Kuopus lähtee tietty mukaan eli kolme nuorinta "saattelemassa" mummia kentälle.

Siis miten ihmeessä sinä olet lupautunut tähän?`Minä olen niin ikävä ihminen, että en ajelisi satoja kilometrejä anopin enkä kenenkään muunkaan takia, jos samalla pitäisi huolehtia liudasta lapsia.

Peesaan täysin tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En veisi ketään minnekään, jos minulla olisi 4 pientä lasta kuten sinulla ja mies paljon töissä. (eri asia, jos sinulla on joku au pair tai palvelija ja lapsia ei tarvitse ottaa mukaan).

Minulla on kaksi lasta ja se on jo rankkaa ja ihan työtä. En tosiaan veisi anoppia 3 lapsen kanssa minnekään. varsinkaan tuollaista.

Omista rajoista on pidettävä kiinni. muuten väsyt totaalisesti. Ei normaali ihminen vaadi tuollaista, järjettömän iso palvelus 3 lapsen kanssa ja anoppi ei tee pientä palvelusta sinulle.

Ei ole koskaan hoitanut? eikä nyt voi olla neuvolan ajan siellä. Uskomatonta.

Anoppi on aina pitänyt etäisyyttä lapsenlapsiinsa ja lupauduin tähän savottaan, kun ajattelin että anoppi viettäisi kerrankin hiukan enemmän aikaa lastemme kanssa, kun oikein yökylään tulee. Vaan pieleen meni se arvio.

Yhteistyössä