Anoppi tuli tänään meille...

Alkuperäinen kirjoittaja Kk:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyhtynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan tosi:
Alkuperäinen kirjoittaja "huono äiti":
Meillä kyllä poju sai sormen päästä imasta jo ristiäiskaakun kermavaahtoa...tossa se nyt on ekaluokkalainen jo että ei hänelle kovin huonosti siinä käynyt...Ei kyllä liika tiukkis kantsis olla..mutta kukin taaplaa tyylillään...
:OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Olen JÄRKYTTYNYT!
Ranskassa annetaan vauvoille sormustimellinen shampanjaa ristiäisissä. =)
HAHHAHAHAHHAHA, no ei kuule anneta. Ei ole ainakaan mikään yleinen tapa. Heko heko
Hehhhehhee. Olen puoliksi ranskalainen ja satun tietämään, että vanhan tavan mukaan annetaan. Äitini sisarusparvessa ainakin annettu kaikille. Ehkä ei ole enää yleinen tapa.
 
tiukkis
En lukenut kuin alun, mutta kirjoitan silti: Mä en antanut tyttärelle ennen kahta ikävuotta karkkia. (Muuta hyvää kyllä sitten vähitellen, pullaa yms.). Nyt on 14 vee, eikä vieläkään välitä karkista. (Muusta hyvästä kylläkin, pullasta yms.) Oisko jotain korrelaatiota vai kuvittelenko mä vaan... :)
 
Niinno
Olen jotenkin ajatellut, että vanhemmat päättää siitä, milloin ja mitä lapsi syö. Jos vanhempien mielestä pullan syönti 7kk ikäisenä on liian aikaista, silloin se on liian aikaista. Kyllä minä ainakin mieheni kanssa päätän lapseni asioista, eikä anoppi. Ja anoppikin sen tietää. Meillä on lähinnä niin päin, että anoppi tekis vieläkin tyystin suolatonta ja mautonta ruokaa pojulle... Ja poju puoltoista vuotta. Olen vallan sanonut, jotta saapi syödä sitä mitä me muutkin.
 
Vaasalla töissä
Alkuperäinen kirjoittaja Aino:
Alkuperäinen kirjoittaja ot:
Meilläki oli muuten vähä aika sitte kaupan laskiaispullia ja ne oli tehty Latviassa!!! Oiskohan ollut vaasan leipomon jos en väärin muista... :X
Onks Vaasa latviassa siis täh?
Vaasalla on tehdas myös Latviassa.
Ja nuo laskiaispullat todella tehdään siellä.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
ette siis tiedä :) kerronpa siis

Sokeri valkaistaan samalla aineella, jolla säilötään kaikki halvat kuivahedelmät ja rusinat ja pähkinät ja sen lisäksi sitrushedelmät: rikkihapolla (lukuunottamatta sitruunaa)

Rikkihappoa on vaikeaa poistaa elintarvikkeista hyvin, valkaistusta sokerista se poistetaan bensalla.

sanoisinko yök. ehkä sanoisin. antaisinko lapselle valkaistua sokeria, en antaisi, enkä anna. Vaihtoehtojakin on eikä sokeritta täydy jäädä, kunhan tietää mitä ostaa.

no kerro mitä ostaa?
Sokeria saa miltei mistä tahansa kaupasta raakaruokoversiona, sekin on parempi kuin täysin valkaistu sokeri. Pienemmät tavarantoimittajat tuovat markkinoille myös täysin puhdistamatonta/valkaisematonta sokeria. Kilohinta on kalliimpi, mutta siitä menee suurin osa sokerin viljelijöille. Tällainen puhdas sokeri on maultaan ja myös ravintoarvoltaan erilainen kuin valkaistu, eikä se myöskään aiheuta limakalvovaurioita, närästystä tai astman kaltaisia oireita yhtä helposti. Se käy kaikkeen leivontaan ja ruuanlaittoon valkaistun sokerin tapaan.

Löydät sitä maailmankaupasta nimellä Intiaanisokeri tai inkkarisokeri sekä yksityiseltä tavarantoimittajalta, jolta sitä voi tilata viiden kilon säkkeinä. Voin tarkistaa ko yrityksen nimen, jos halunnet. Itse olen tilannut sitä tuosta yrityksestä kaverin kautta enemmän kerrallaan.
 
vieras
No en mäkään olis sitä pullaa sille 7kk antanut mutta en tajua näitä anopin parjaus ketjuja,
Ei kai se anoppi nyt ihan perseestä ole sen takia että asiaa ehdotti,anopit on anoppeja ja hyvää kait tarkotti asiaa sen enempää miettimättä ja mummuilla tapana hössöttää liikaa niin kai se järki joskus pakenee sieltä päästä kun sydämmensä sille pikkuiselle täysin menettänyt.
Miniä ja anoppi suhde hankla saada toimimaan,mutta se on kahden kauppa,ymmärrystä vaaditaan paljon.
Mutta nyt näen miksi se suhde niin usein tuhoon tuomittu kun kuuntelee näitä morkkaus ketjuja jatkuvasti.Mulla aivan ihana anoppi,elää lapsenlapsilleen käytännössä.On moniakin asioita missä ollaan erimieltä mutta morkkauslinjalle en lähde.Jotkut asiat ärsyttää mutta koitetaan olla suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä molemmin puolin ja meillä aika hyvä suhde keskenään ja koitan aina muistaa että anoppi elänyt omaa äiti lapsi aikaansa joskus kun suositukset ja tavat olleet erilaisia.
 
kauhuminiä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en mäkään olis sitä pullaa sille 7kk antanut mutta en tajua näitä anopin parjaus ketjuja,
Ei kai se anoppi nyt ihan perseestä ole sen takia että asiaa ehdotti,anopit on anoppeja ja hyvää kait tarkotti asiaa sen enempää miettimättä ja mummuilla tapana hössöttää liikaa niin kai se järki joskus pakenee sieltä päästä kun sydämmensä sille pikkuiselle täysin menettänyt.
Miniä ja anoppi suhde hankla saada toimimaan,mutta se on kahden kauppa,ymmärrystä vaaditaan paljon.
Mutta nyt näen miksi se suhde niin usein tuhoon tuomittu kun kuuntelee näitä morkkaus ketjuja jatkuvasti.Mulla aivan ihana anoppi,elää lapsenlapsilleen käytännössä.On moniakin asioita missä ollaan erimieltä mutta morkkauslinjalle en lähde.Jotkut asiat ärsyttää mutta koitetaan olla suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä molemmin puolin ja meillä aika hyvä suhde keskenään ja koitan aina muistaa että anoppi elänyt omaa äiti lapsi aikaansa joskus kun suositukset ja tavat olleet erilaisia.

Mutta se on ihan eri asia morkata anoppia täällä, kun se että anoppi haukkuu päin naamaa paskaksi äidiksi ja pelkää että miniä vie anopin poikaraukalta omaisuuden KUN ottaa eron pojasta.
 

Yhteistyössä