Anoppi tuli sitten kaljatölkin kanssa lapsenlikaksi! Ja se polttaminenkin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan puran suuttumustani...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan puran suuttumustani...

Vieras
Oikein esitteli "mummon sihijuomaa"...
Ja minkäs teet, kun asioille on päästävä ilman lasta... (vaikka lapsi 2,5 v)
Eikä asiasta voi sanoa, koska ottaa itseensä ja häipyy!!
Meni sentään kolme tuntia ja anoppi joutui sen ajan kärvistelemään sillä yhdellä! (vähänkö vahingoniloinen)

Häntä on joskus aijemmin kielletty tulemasta meille juomiensa kanssa ja otti sen tietysti niin ettei hän ole meille lainkaan tervetullut. Sitten itketään, kun on kielletty näkemästä poikansa lasta....
Kai hän kuvitteli, että onkin yht'äkkiä ok, kun en nalkuta hänen luona käydessäkään.
Ja on jonkun kerran livahtanut selvässä maistissa lapsenlikaksi.! (jätti tulemisen viime tippaan ja huomasin kun takaisin tulin)

Pitääkö tässä rueta saarnaamaan kuin teini-ikäiselle pennulle??
Saa kyllä mies hoitaa taas sen jopin, kun on äitistään lapsenakin joutunut kärsimään.
Hei vaan ok välit ja hätäapu... Enkä ole tosiaan kuin pakkoraossa häneltä apua pyytänyt! (lasta on kuitenkin saanut nähdä)

Anoppi ei ole mielestäni edes mikään varsinainen juoppo, mitä nyt jatkuvasti tissuttelee. Mitä nyt jos on vähänkin "aihetta" ottaa, niin karkaa rähinäkännin puolelle...
Eikä vauvat tai muut menoa haittaa.
Ja on omasta mielestään aivan vesiselvä tai vain sokerihumalassa!!! (tämä väittämä oli kyllä naurettavuuden huippu)

Ja se jatkuva tupakalla ramppaaminen.... "Hän käy ensin polttamassa ja tulee sitten hoitamaan vauvaa...pusi, pusi" YÖK!
Miten minä tuolle 2,5 veelle, joka on polttamisen leikkeihinsäkin ottanut, selitän miten inhottava ja huonotapa se on?!

Varsinaista neuvoa en tässä anele. Mitä nyt jonnekin on saatava purkaa turhautumistaan!

Jos ei ilman juomia voi tulla edes lapsenlasta tapaamaan niin olkoot tulematta, tykkään. Saa sitten loukkaantua niin paljon kuin tykkää.

Lastenvahdin järjestäisin sitten muuta kautta.

olkoon van anppi, mutta meile ei ols asiaa ja otaiisn vaika sen 2,5vn mukaan tai peruisin menoni. meille ei kaljapäkkien kanssa tulla, vaikka lapset on jo isoja.
tupakkaleikit kuluu joskus kaikien lasten leikkeihin nitä ei kaannata kieltää, kuten myöskään poiken pyssyleikkejä.

Ja kyl meilläkin 5v on alkanu leikkiä tupakkaleikkejä vaikkei kotona polteta eikä isovanhemmat jne. Olen sanonu että oikeasti ei ikinä kannata alottaa ja tupakaan koskea, eikä kuulemma meinaakaan kun se on pahaa ja haisee pahalle. En hyväksy sitä että hoitaja vetää savuja ja tulee sitten lapsen luo kaikkine käryineen.

Mun lasta ei kyllä tupakoiva tai alkoholia juova hoida! Ei vaikka olisi lapsen mummo ja ei olisi muuta lapsenvahtia, lapsi lähtisi mun mukaan asioille jos vaihtoehtona on jättää parivuotias mummon seuraa joka juo edes yhden kaljan!

• Tykkää
Reactions: leijona76
Tuli mieleen tästä tv-sarja Irtiottoja, jossa Hannele Laurin esittämä mummi tuli katsomaan lapsia poikansa ja tämän vaimon saunovuoron ajaksi, ja aina piti olla pari "relaksoivaa".

Niin, joka menonhan onkin helppo perua tai lapsi raahata mukaan... Esim ultraan erikseen kiellettiin lasten tuonti eikä mies voi sanoa töissä ettei tulekaan, kun äiti juo! Eikä se peruminen tai uuden ajan saantikaan aina niin mutkatonta ole...

Sehän on varma, että anoppi saa tästä kuulla.
Saa nähdä kuin käy, kun anopin pitäisi välillä katsoa lasta kun menen jumppaan... ja miten kaksi vee odottakaa näitä hetkiä mummon kanssa kahden... :(

Niin, alko-ongelma on selvästi, vaikkei mitenkään juopolta vaikutakaan...

Niin, joka menonhan onkin helppo perua tai lapsi raahata mukaan... Esim ultraan erikseen kiellettiin lasten tuonti eikä mies voi sanoa töissä ettei tulekaan, kun äiti juo! Eikä se peruminen tai uuden ajan saantikaan aina niin mutkatonta ole...

Sehän on varma, että anoppi saa tästä kuulla.
Saa nähdä kuin käy, kun anopin pitäisi välillä katsoa lasta kun menen jumppaan... ja miten kaksi vee odottakaa näitä hetkiä mummon kanssa kahden... :(

Niin, alko-ongelma on selvästi, vaikkei mitenkään juopolta vaikutakaan...

Kun kerran anopin ongelma on ollut teillä tiedossa (tuskin nyt puskista tämä tuli)
niin itse varaisin silloin vaikka MLL kautta hoitajan,
ainii,
sehän maksaa kun juoppo voi kätevästi hoitaa ilmaiseksi,
ja siihen päälle saa nautinnon taas haukkua miehen äitiä.

Tutun kuuloista touhua. Meillä anoppi on juoppo, ja kerran sekin yritti tulla hoitamaan lasta "olen vain pari ottanut" kello on jotain 12.00 la-aamupäivä.. Jäi tulematta, turha juoneena edes yrittää hoitaa lastani. Juoppo mikä juoppo, ei niihin voi luottaa..

[QUOTE="harmaa";27814573]minulla on 3 lasta ja kertaakaan ei ole tullut semmoista menoa mihin en voi lapsia ottaa mukaan[/QUOTE]

No et sitten ole gynellä varmaan käynyt? Tai ehkä et välittänyt, että lapset pääsi näkemään tutkimukset? Niin tai hammaslääkäri: oikeastiko sinun lapset osaa olla siellä ilman vahtimista niin, että ne ei koske mihinkään?

[QUOTE="harmaa";27815211]Kun kerran anopin ongelma on ollut teillä tiedossa (tuskin nyt puskista tämä tuli)
niin itse varaisin silloin vaikka MLL kautta hoitajan,
ainii,
sehän maksaa kun juoppo voi kätevästi hoitaa ilmaiseksi,
ja siihen päälle saa nautinnon taas haukkua miehen äitiä.[/QUOTE]

Siinäpä se. En pidä anoppia varsinaisena juoppona. Vaikka kotonaan tissuttelee, niin tällaisia yllätyksiä on ollut tosi HARVOIN!

Idea ei ollut tosiiaan vain päästä häntä haukkumaan. Useampi nipompi olisi katkaissut jo välit kokonaan tai saisi koko ajan itkeä hänen tekemisiään.

Ihan hyvin yleensä tullaan toimeen. Vikoja on meissä molemmissa. Tämä vain meni niin yli...

Ehkä nipotankin nyt turhasta... Tässä olis synnärille lähtö milloin tahaansa ja on vähän herkkänä... Kyllähän mieskin joskus ottaa sen yhden tölkin enkä siitäkään nipota!

Oli vain niin eriskummalisen tuntuista, kun ei voi aikuinen vähän aikaa lasta katsoa ilman sitä tölkkiään. Olisihan sen ehtinyt kotonakin sitten ottaa.

[QUOTE="vvieras";27815507]No et sitten ole gynellä varmaan käynyt? Tai ehkä et välittänyt, että lapset pääsi näkemään tutkimukset? Niin tai hammaslääkäri: oikeastiko sinun lapset osaa olla siellä ilman vahtimista niin, että ne ei koske mihinkään?[/QUOTE]

Olen käynyt niin gynellä kun kampaamossakin ;) mutta olen käyttänyt MLL hoitajia kuin se että mieskin on hoitanut lapsia kun olen ollut synnyttämässä.
No kaikki nyt ei tietty osaa itsekseen käydä ja hoitaa asioita, anteeksi että edes huomautin.

[QUOTE="vieras";27816104]No huh huh, kuulostaa aika karulta toi ettei tupakoiva saa olla lapsen lähellä. Minusta menee jo yli hilseen.[/QUOTE]

Jos lapsenvahti hoitaa vaikka koko päivän lasta niin tupakoiko hän lapsen lähellä vai jättääkö yksin lapsen tupakoinnin ajaksi. Kumpaakaan en hyväksyisi jos hoitaisi minun 2-vuotiasta. Tupakan haju tarttuu myös aika nopeasti vaatteisiin, hiuksiin, kotiin yms. Kun on herkkähajuinen niin tupakka on tosi negatiivinen asia mielestäni.

Yhteistyössä