Anoppi toi joulutähden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Älä päästä kissaa kukkapöydälle!

:laugh:
Ei meillä kissat reagoineet joulutähteen mitenkään. Toinen söi kerran kirjovehkaa ja oksensi vartissa koko huushollin täyteen vaahtoa ja lehdenpalasia. Kirjovehkaa ei sen jälkeen syönyt mutta muut kyllä edelleenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
mä sain anopilta viikko sitten joulukaktuksen ja anoppi tietää että mun kukat kuolee. koskakohan mä tapan tämänkin :whistle:

Se on kuule sitkeä kasvi.. Oon ite "yrittänyt" tappaa omani monesti mut vielä se vaan jaksaa kasvaa monen vuoden jälkeenkin.

kissa kiipes hyllylle ku ties että siellä oli ehta aloe vera kasvamassa.
siis mun mielestä ihan tarpeeks korkeella, melkeen katon rajassa ja ainakin kissojen kovasti himoitsema onnenbambu on siellä eikä ne sitä koittanu saada. mut ootas ku siellä on jotain myrkyllistä... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Joulutähti EI ole myrkyllinen!!!

Myrkylliset kasvit ovat vaarallisia etenkin pienille lapsille. Koristekasveissa on runsaasti myös myrkyttömiä vaihtoehtoja. Yleisiä myrkyllisiä kasveja ovat joulutähti, jouluruusu, peikonlehti, anopinkieli, anopinhammas ja useat vehkat. Myös kukkamaljakon vesi voi olla myrkyllistä.
http://turvaopas.pelastustoimi.fi/tapaturmien-ehkaisy.html

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
vanhainkodilla kun olin töissä yksi mummoista söi hyasintin, ja pitkään eli hänkin ;)

tulipa vaan mieleen :whistle:

piti ihan kahteen kertaan lukee että mummoko söi hyasintin??? :o Siis miksi ihmeessä ja miten? Varamaan pureskeli mut,... Hmm erikoista. Luulikohan se sitä joksiki herkuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Joulutähti EI ole myrkyllinen!!!

JOULUTÄHTI

Myrkyllisyys
Paikallisesti ärsyttävä.

Ensiapu
Puhdista ja huuhtele suu.

Huomioitavaa
Saattaa aiheuttaa suun alueen limakalvoärsytystä ja vatsan ärsytysoireita.

http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2312

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
vanhainkodilla kun olin töissä yksi mummoista söi hyasintin, ja pitkään eli hänkin ;)

piti ihan kahteen kertaan lukee että mummoko söi hyasintin??? :o Siis miksi ihmeessä ja miten? Varamaan pureskeli mut,... Hmm erikoista. Luulikohan se sitä joksiki herkuksi.

se oli sellanen herttanen vanha rouva joka oli lievästi kehitysvammainen, lapsen tasolla henkiseltä kehitykseltään.

rairuohojakaan hälle ei voinut ´laittaa omaan huoneeseen kun söi nekin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:

se oli sellanen herttanen vanha rouva joka oli lievästi kehitysvammainen, lapsen tasolla henkiseltä kehitykseltään.

rairuohojakaan hälle ei voinut ´laittaa omaan huoneeseen kun söi nekin ;)

:laugh: :laugh:

Yhteistyössä