Anoppi teki p..kan tempun... poika pettyi...:(

Iltapäivällä anoppi soittii minulle ja sanoi että voivat viedä poika mökille tänään. Oli sovittu että tulevat kuuden maissa. Meidän keskustelun jälkeen anoppi keskusteli myös pojan (6v.) kanssa.

No, odotettiin ja odotettiin. Puoli seitsemmältä soitin anopille... Hän oli jo matkalla mökille. Kysyin miksi hän ei soittanut eikä ilmoittanut ettei tule hakemaan poikaa... Hän suutui minulle ja sanoi ettei hänen tarvitse kertoa minulle milloin ja minne menee... Pyysin häntä ystävällisesti kertomaan pojalle ettei hän lähdekään mökille... Oli vaan vastaus että voin kertoa itsekin... Poika oli minun vieressä ja kuuli kaiken

Miehen kanssa keskusteltiin tästä. Hän soitti ja kysyi miksi oli tehty tämmöinen p..ka temppu. Anoppi sanoi hänelle että hän tarvitsee omaa rauhaa.

Miksi täytyy luvata ja innostaa lasta?
Kyllä ymmärrän että anoppi tarvitsee omaa rauhaa.
Miksi hän ei voinut soittaa ja ilmoittaa ettei otakaan poikaa mukaan?

Hmmm. Olisiko niin että hän yrittää jaksaa oman hývinvoinnin kustannuksella, ja sitten ei jaksakaan ja kiukuttaa?

Mulle käy lasten kanssa usein niin, että vaikka en nyt jaksaisi sitä mitä he pyytävät, lupaudun, ja sitten kuitenkin olen kiukkuinen, tai lopetan sen tekemisen heti... siis ólen vaan niin väsynyt, että en jaksakaan sitä juttua, oli sitten kyseessä leikki kun koko asunto on sekaisin, tai iltasatu, kun on jo liian myöhä ym.

Tiedän että ei ole aikuismaista, mutta kun niin kovin haluaisi jaksaa, lupautuu, mutta sitten siitä ei tulekaan mitään. :ashamed:
Olenko samanlainen kuin anoppisi?

Jos olivat riidelleet miehensä kanssa? Jotkut ihmiset reagoivat noin. Vaikka eipä se silti mikään puolustus ole, ei liene kännyköiden aikakautena kovin vaikeaa ilmoittaa. Varsinkin, kun tietää pienen ihmisen odottavan... Vielä enemmän ihmettelen, jos ei aio edes anteeksi pyytää.

Voihan kuitenkin ilmoittaa että valitettavasti nyt en jaksa joku toinen kerta. Kuitenkin tiesi että pikku poika odottii.
Anopilta en odota anteeksi pyytöä. Hän on just semmoinen että vaikka olisikin väärässä ei pyydä anteeksi. Hän on aina oikeassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 00:00 Vieras kirjoitti:
Voihan kuitenkin ilmoittaa että valitettavasti nyt en jaksa joku toinen kerta. Kuitenkin tiesi että pikku poika odottii.
Anopilta en odota anteeksi pyytöä. Hän on just semmoinen että vaikka olisikin väärässä ei pyydä anteeksi. Hän on aina oikeassa.
Tottakai voi ilmoittaa ja PITÄISI ilmoittaa, mutta jotkut ihmiset ovat sellaisia, etteivät pysty muita ajattelemaan sellaisella hetkellä, kun on paha olo tai huono fiilis, jos joku asia mättää pahasti (itse tunnen erään...). Se onkin tuollaisissa ihmisissä kurjaa, että pitäisi aina etukäteen varautua siihen, ettei kaikki menekään suunnitellusti tai "sääntöjen" mukaan.

Oliko se pojalle pahakin pettymys? halusiko hän innokkaasti mennä mökille, vai oliko se pelkkä mummon väläys, että otetaanpa poika mukaan? Tosi inhottava temppu, jos poika pettyi kovasti. Mutta voihan lapsi salaa olla mielissään että "eipä tarvinnutkaan lähteä" ;)

Meillä kans anoppi ja appi pitkään puhuivat yhdessä tyttömme kanssa reissuun lähdöstä. Kyseessä olisi ollut vain yhden yön reissu, eikä mikään ihme paikkakaan mutta kun siitä joka kerta nähdessämme puhuttiin, tyttömme alkoi hirmuisesti odottamaan sitä päivää kun reissu koittaisi. Eipä sitä päivää ole vieläkään tullut ja tuskin tuleekaan. Puheetkin reissuun lähdöstä on onneksi loppuneet ja tyttömme toivottavasti jo unohtanut koko homman. Mutta kyllä se jossakin vaiheessa harmitti kovasti tyttöä, koska hän olisi tosi mieluusti lähtenyt ukin ja mummon kanssa.

Olen nyt tehnyt selväksi, että ennen kuin ruvetaan jauhamaan ja suunnittelemaan jotakin reissua niin meiltä vanhemmilta on lupa ensiksi kysyttävä ja sitten sovitaan päivä jo valmiiksi ennen kuin lapselle kerrotaan mitään.

Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 08:39 pahasilmä kirjoitti:
Kunnon mulkvisti. Eihän lapsia ole pakko pyytää mukaan. Ens kerralla sanot, että et anna niille lupaa ettei ne sitten joudu taas pettymään.
Peesi, ja vielä ihmetyttää tuo että puhelimessa lapsen kanssa puhui mutta sitten ei suostunut pojalle itselleen kertomaan ettei tulekaan.

Välimatkaa tuommoiseen mummoon.

Anopilta ei tullut mitään anteeksi pyyntöä. Mies keskustelin hänen kanssa ja hän vain sanoi, että minun olisi pitänyt itse tajuta ettei hän ota poikaa mukaan. Minun ei tarvinnut soittaa hänelle. Ihan kun olisin joku ajatustenlukija.

Meillä kaikki lapset aina innoissaan lähtevät mökille.
Keskusteltiin heidän kanssa ja sovittiin että jos lähdetään johonkin niin he lähtevät vain ja ainoastaan meidän kanssa. Näin vältetään kaikeista pettymykseistä. Mummolassa he voivat käydä vain iskän kanssa. Sinne en mene enää koskaan.

Sieltä ja syvältä
Älä anna lasta tuollaisen hulttiomummon hoitoon! Anoppisi käyköön mökillään yksinään. On turha luvata lapselle olemattomia ja tuottaa jatkuvasti pettymyksiä. Anopin uskottavuus menee valehtelusta ja turhista lupauksista.

Vie itse lastasi retkelle, käykää kylässä, ota lapsi mukaan yhteisiin puuhiin kotona jne. En antaisi ikinä 6-vuotiasta lasta anopin ja apen mukaan viikonlopuksi. Molemmat ovat niin hölmöjä, että yöunet menisivät, jos lapset olisivat isovanhempien seurassa ilman vanhempia! Anopit on ihan p.erseestä ja apet kanssa!

Aikuinen
Jos anopin ja apen kanssa ongelmia kannattaa itsekkin katsoa peiliin. Epäsopuun on aina usiampi osapuoli.

Haukkumalla..morkkaamalla ja pahanpuhumisella ei asioita koskaan korjata.

En suosi tällä mielipiteellä ketään vaan toivon, että ensin ajatellaan (enemmän kuin 5 minuuttia) ja sit vasta toimitaan.

Positiivisuutta..se antaa enemmän kuin etukäteen arvaakaan!

minniminiä
Haloo. tuossa on selvästi anopissa pahasti vikaa. Ei tuollaisessa tilanteessa tarvitse muiden peiliin katsella, se on vain se hurskastelijoiden tapa aina esittää asiat "minä ajattelen aina viisaasti ja kypsästi". Lapselle ei saa tehdä tuollaista, vaikka olisi riita miehen kanssa tai vaikka olisi burnout. Tekstiviestin lähettäminen on nykyisin niin helppoa jos ei soittamaan kykene. Aikuisen on kyettävä ajattelemaan lasta tilanteessa kuin tilanteessa.
Jos anoppi olisi kypsä ja täysipäinen, olisi edes osannut sitten pyytää anteeksi. Onneksi tässä aloittajalla on ilmeisesti järkevä mies apunaan.
Tuollainen sattuu äitiin lasten lisäksi, sen tiedän kokemuksesta. Ja tuon ikäinen lapsi ei sitä välttämättä koskaan unohda, ei minun lapseni ainakaan ole unohtanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2006 klo 10:32 Aikuinen kirjoitti:
Jos anopin ja apen kanssa ongelmia kannattaa itsekkin katsoa peiliin. Epäsopuun on aina usiampi osapuoli.

Haukkumalla..morkkaamalla ja pahanpuhumisella ei asioita koskaan korjata.

En suosi tällä mielipiteellä ketään vaan toivon, että ensin ajatellaan (enemmän kuin 5 minuuttia) ja sit vasta toimitaan.

Positiivisuutta..se antaa enemmän kuin etukäteen arvaakaan!
Lue välillä tekstikin.
Ap:n anoppi satuttii poikaa lupaamaalla asioita mitä ei ollut tekemässä.
Minuakin v...ttaisi jos omaa äiti tai anoppi tekisi samalla tavalla.
Omasta kokemusta tiedän että anopit toivovat omeille pojille parempaa vaimoa...
Aikuistu sä jo. Et kuulosta aikuisellla.

Tuollaiset isovanhemmat ovat hyvin hankalia. Aivan niinkuin omat vanhempani, sitten ihmetellään kun ei pidetä aktiivisesti toiseltapuolelta yhteyttä. Mutta kuka haluaa että omia lapsia satutetaan, sillä itse muistan lapsuudestani, että minä ainaskin muistin ne petetyt lupaukset(omilta vanhemmilta) ja kyllä se sattui ja muistissa pysyivät vaikkei siitä ääntä pitänytkää. Oma veljeni vaimonsa kanssa on asian ratkaissut niin, ettei isovanhemmilla ole asiaa heidän lapsensa elämään, ei tule ainaskaan petettyjä lupauksia.

saku
No ei todella ollu fiksusti toimittuanopilta, jos ei mitää järkevää selostustakaan saa.
Mutta muista sinä käyttäytyä aikuismaisesti, ei oo yhtään parempi sinun asenteesi, jos sen varjolla jätät vierailut anoppilassa, toivottavasti et myrkytä lapsiasi anoppiasi vastaan.
Kyllä 6v voi jo keskustella asiasta että mummo ei nyt voinutkaan tulla syystä tai toisesta hakemaan mökille ,joka oli ikävästi tehty.
Elämässä tulee pettymyksiä jokaiselle, ei lapsi siitä rikki mene.
:whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 09:05 saku kirjoitti:
No ei todella ollu fiksusti toimittuanopilta, jos ei mitää järkevää selostustakaan saa.
Mutta muista sinä käyttäytyä aikuismaisesti, ei oo yhtään parempi sinun asenteesi, jos sen varjolla jätät vierailut anoppilassa, toivottavasti et myrkytä lapsiasi anoppiasi vastaan.
Kyllä 6v voi jo keskustella asiasta että mummo ei nyt voinutkaan tulla syystä tai toisesta hakemaan mökille ,joka oli ikävästi tehty.
Elämässä tulee pettymyksiä jokaiselle, ei lapsi siitä rikki mene.
:whistle:
En ole koskaan myrkyttänyt lapsiani anoppia vastaan. Itse olen kuullut lapseilta ja mieheltä mitä mieltä anoppi on minusta. Näiden 9 vuoden aikana en ole sanonut missään, kenellekään pahaa anopista. Itse jouduin kuuntelemaan kaikenlaista haukkua.

Olen kuitenkin ihminen ja valitettavasti päätin että vierailuni anoppilaan loppuvat. Mitä ja miten en tekisi teen aina väärin.
Et kai sinä sanoisi lapseille:
- "Äitisi lähti h.. uorailemaan."
- "Sanokaa iskälle että katsoisi äidin perässä, ettei se lähtisi toisen miehen kanssa."
-"Oletteko varma että tämä on teidän iskä?"
Pääsen ulos noin kerran vuodessa siskon kanssa. Miehen kanssa käydään kolme neljä kertaa vuodessa.

Nyt vaan otti päähän kun kuitenkin anoppi tiesi miten innoissaan lapset aina lähtevät mökille. Mutta lopujen lopuksi kävi niin että se oli minun syytä ettei anoppi ottanut poikaa mökille.
Hän sanoi suoraan pojalle, että syytä äitiäs etten ottanut sinut mukaan.

Yhteistyössä