Anoppi teki oharit,vi*uttaa ja rankasti!

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
En edes ole mikään jatkuvan avun kinuaja, vaan pari kertaa kesässä on anoppi ollut kaverina pihatöissä.Meillä on 2 lasta joista toinen vauva,joten hankalaksi menee. Anoppi vissiin tiesi odottaa että nyt tarvitaan apuvoimia,ei vastannut miehelle eilen puhelimeen ja nyt on puhelin kokonaan kiinni. Tähän aikaan ollaan joka kesä tehty peltotyöt.

Mutta eipä tarvitse kyllä olla vinkumassa sitten apua kun itse tarvitsee (mies huoltaa ja katsastaa aina anopin auton). vauva puoli vuotias ja ihan sen takia tarvittaisi apua...Itse olisin lasten kanssa ja anoppi olisi miehen kanssa saanut tehtyä peltotyöt.

Kun edes vastaisi sen verran puhelimeen että tietäisi kysyä NEUVOA miten tuo homma pitäisi tehdä :/ Ei niin välttämätöntä se fyysinen apu olisi, pääsen kyllä kohtuuden rajoissa lasten kanssa mukaan...

Olitteko sopineet hoitoavusta? Jospa anopilla on ollut muita suunnitelmia? on matkoilla tms. Meillä ainakin äitini matkustelee aktiivisesti ja ei vastaile puhelimeen. samoin vaarilla aktiivinen seuraelmä eikä ehdi aina vastailemaan tai ei vastaa.

???
On se kumma, jos ukkos ei osaa peltoa hoitaa, jos on sitä ennenkin tehnyt. Miksi nyky mammat ei voi tehdä mitään, jos talossa on vauvakin? Ja miten se anopi oharit teki? Pitäskö hänen olla 24/7 tavoitettavissa, jos te satutte tarviin apua, kun teillä on VAUVAKIN? Ei ole anopilla vauvaa, eikä peltoa, joten hänellä on kai oikeus tehdä just sitä mitä lystää milloin lystää.
Miltäs tuntuis, jos anoppi makaakin sairaalassa tms. eikä siksi vastaa?

Keppus
Jos AINA olette peltotyöt tehneet joka vuosi tähän aikaan, mihin niitä anopin neuvoja tarvitset? Mutta juu, anoppi ei ole ohareita tehnyt, jos mitään ei ole sovittu. Ap itse on olettanut omassa päässään asioita.

"aapee"
Ongelma on lähinnä se että ollaan juuri muutettu tänne (anopin kotiseudulle) eikä' mitään hajua mistä kysyä vehkeitä vuokralle. Työt osataan kyllä tehdä itse.
Jos ei pariin päivään löydetä ketään,jää heinät tekemättä.

Minusta vaan on vittuilua jättää puhelimeen vastaamatta, miksei voi sanoa suoraan että ei pääse avuksi? Muutama nimi oltaisi vaan tarvittu.
Mies tekee yötä myöten töitä nyt ja vauva kiukkuaa,en voi puolta kylää soitella läpi että tekijät saadaan :(

Anoppi se itse aina ajelee soittamatta etukäteen ja pyytää miestä korjaamaaan jotain.

"Niin"
Anopin "neuvoja" oisitte tarvinneet, siten että mies ja anoppi tekee peltotyöt ja sinä oot sisällä?

Tuliko teille täysin puskista että tänäkin vuonna ne peltotyöt pitää tehä, vai olitteko laskenu sen varaan että teillä on anopissa ilmanen työjuhta sillon kun sinä hoidat vauvaa?

"aapee"
Anoppi sanoi että tulee kun on heinänteon aika.
En tiedä mikä muutti mielen.

Kertaakaan ei ole ollut lapsenvahtina, ei pitäisi olla siitä kiinni että liikaa työllistetään.

"Joo"
[QUOTE="aapee";24139431]Ongelma on lähinnä se että ollaan juuri muutettu tänne (anopin kotiseudulle) eikä' mitään hajua mistä kysyä vehkeitä vuokralle. Työt osataan kyllä tehdä itse.
Jos ei pariin päivään löydetä ketään,jää heinät tekemättä.

Minusta vaan on vittuilua jättää puhelimeen vastaamatta, miksei voi sanoa suoraan että ei pääse avuksi? Muutama nimi oltaisi vaan tarvittu.
Mies tekee yötä myöten töitä nyt ja vauva kiukkuaa,en voi puolta kylää soitella läpi että tekijät saadaan :(

Anoppi se itse aina ajelee soittamatta etukäteen ja pyytää miestä korjaamaaan jotain.[/QUOTE]

Heinätyöt tehtävä parin päivän sisään ja nyt te rupeette miettiin että mistäs koneet vuokralle?

On saattanu vuokralle mennä jo ajat sitten. Miettikää ny vähän. Soittakaa nollasatasataan.

"aapee"
Meillä on 3 hehtaaria vaan että ei ole tarkoitus montaa viikkoa työtä tehdä!
Nuo 3 ha kuitenkin riittävät omille eläimille melkein koko vuodeksi.

Niitä nimiä vaan perk*ele tarvitsisin,että saadaan apuja (ja kyllä,tekijöille tietysti on maksettu...)

"allukka"
Ei millään pahalla mutta miten sä vasta paria päivää ennen heräät siihen tosiasiaan että peltotyöt pitää tehdä vaikka ne tehdään joka vuosi? Kannattais vähän aikasemmin alkaa sumplia ja selvittää niitä asioita eikä jättää viime tippaan siinä uskossa että anoppi tulee ne tekee sun puolesta.

Yhteistyössä