Anoppi suuttui kun pyysimme miehen lapsuuden leluja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fudge"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fudge"

Vieras
Miehen äiti ei ole maailman helpoin ihminen, mutta olen onnistunut säilyttämään (kaikesta huolimatta) neutraalin linjan hänen kanssaan - tähän saakka. Menneisyydessä on kaikenmoista (ristiäiskuvien hukkaamisesta raivokohtauksiin asti) mutta tämä meni jotenkin niin pieneksi, että katkaisi viimein kamelin selän.

Esikoinen on nyt 2v ja mies on itse lapsena saanut ison määrän erilaisia legoja, alkaen dubloista. Nyt hän haluaisi antaa legot lapselle ja taitojen pikku hiljaa kehittyessä jatkaa omaan lapsuutensa suosikkijuttuun eli tekniikkalegoihin jos poikamme niistä innostuu.

No, mies ehdotti viime kyläilyllä, että kaivetaanpas hänen vanhat legot varastosta ja pestään niin pääsee seuraava sukupolvi rakentelemaan niillä. Miehen äiti kakisteli kahvipöydässä, yritti vaihtaa useasti puheenaihetta ja lopulta kun mies kysyi, että onko tässä nyt joku ongelma niin äitinsä suuttui ja kivahti vihaisesti, että no viekää pois sitten!

En voi käsittää mistä tuossa oli kyse?! Olis tosi tosi kiva jos joku voisi heittää ideoita kun meillä tuo meni täysin yli.

voisin ehdottaa että anoppi on pitänyt leluja muistona ja loukkaantuu ehkä jos ne häneltä viedään? :b vaikka ovatkin vaan romuja kaapin pohjalla.mun anopilla on kaks lasta,mun mies ja hänen siskonsa.ja kaikki kirjat,vauvanvaatteita ym on hänellä edelleen säilössä vaikka molemmat lapset yli kolmenkymmenen B. ymmärtäisin jos pelkät askartelut,vauvakirjan ym muistot haluaa säilyttää,itsekin varmasti teen niin mummona,mutta että lelut...? kun ei edes ole kyse jostain vauva-ajan tärkeästä pehmolelusta tai helistimestä,vaan LEGOISTA... :0

Miehen äiti haluaa säilyttää ne lelut heillä, että lapsi leikkisi niillä siellä. Että lapsella olisi siellä mielekästä tekemistä, ja että hänkin näkisi, miten ne legot taas tulevat käyttöön. :)

Oma äitini on säilyttänyt minun ja siskoni lapsuuden leluja meidän lasten käyttöön, ja arvostan sitä kovasti, kun nyt mummulassa on paljon kivoja leluja joilla lapsi haluaa päästä leikkimään. Omasta lapsuudestani muistan, kuinka tylsää leluttomissa mummuloissa oli kyläillä. Anoppi taas on tunkemassa meille kaikkia miehen vanhoja leluja (on muutenkin säilyttänyt niitä tosi vähän), esim. duplot on otettu meille. Mutta nyt sitten harmittelee, kun heillä ei ole lapselle mitään leluja, kun kyläillään.

Kyllä niitä duploja ja legoja saa esim. lahjoiksi lapselle omat kotiin. Säilytettäköön ne isin vanhat siellä anoppilassa, olisivatkohan kaikki tyytyväisiä siihen?

ja me ollaan tehty niin, että minun ja veljeni vanhat lelut pysyvät mummolassa ja niillä leikitään silloin kun siellä ollaan. Anoppilassa on myös anoppilan lelut eli mieheni ja hänen veljensä vanhat lelut ja pelit. Appi toi ison kasan legoja meille kun oli kaivanut ne välikatosta ja esikoisemme on ihan mahdoton lego-fani ja rakentelee jo melkoisia rakennelmia.

Ehkä hän ei malttaisi antaa niitä? Haluaisi pitää muistona tai sitten säilyttää mummolassa että lapsi saisi siellä ollessaan leikkiä niillä? Tai sitten on hävittänyt tai hukannut ne :D

Ymmärrän anoppia oikein hyvin. Hänelle pojan vanhat lelut ovat tärkeitä (voi olla enemmän muistoarvoa kuin miehellesi) ja pitäessään ne kotona tietää että pysyvät tallessa. Lapsi voi leikkiä niillä siellä.

[QUOTE="vieras";25000523]Teknisestihän ne on anoppisi omistuksessa. Ehkä olisitte voineet kysyä ensin, ehdotella vasta sitten. Onko anopillasi muita lapsia?[/QUOTE]

On miehelläni nuorempi veli, parikymppinen opiskelijapoika.

[QUOTE="vieras";25000571]Ymmärrän anoppia oikein hyvin. Hänelle pojan vanhat lelut ovat tärkeitä (voi olla enemmän muistoarvoa kuin miehellesi) ja pitäessään ne kotona tietää että pysyvät tallessa. Lapsi voi leikkiä niillä siellä.[/QUOTE]

Harvakseltaan sitten leikkii nimittäin asumme vakituisesti ulkomailla.

[QUOTE="fudge";25000608]Harvakseltaan sitten leikkii nimittäin asumme vakituisesti ulkomailla.[/QUOTE]

No sitä suuremmalla syyllä on kiva, että on jotain leluja mummolassakin, kun tulette vierailulle. Ei tarvitse kaikkea itse raahata mukana. Ja jos perheessä on tosiaankin toinenkin veljes, niin ymmärrän, että anoppi ajattelee, että ne ovat myös tämän toisen veljeksen perintöä.

[QUOTE="fudge";25000608]Harvakseltaan sitten leikkii nimittäin asumme vakituisesti ulkomailla.[/QUOTE]
No sitä se pelkää, että jäävät muuttokuormasta takaisin tullessa. Älkää viekö niitä ja aiheuttakaa turhaan pahaa mieltä anopille.

[QUOTE="vieras";25000630]Ja jos perheessä on tosiaankin toinenkin veljes, niin ymmärrän, että anoppi ajattelee, että ne ovat myös tämän toisen veljeksen perintöä.[/QUOTE]

Olivat alunperin mieheni (lahjaksi saamia yms.)

[QUOTE="fudge";25000662]Olivat alunperin mieheni (lahjaksi saamia yms.)[/QUOTE]

Meillä kävi niin, että mun (olen vanhin lapsi) suosikkikirjat olivat myös mua 11 nuoremman pikkusiskoni rakkaimpia kirjoja, kun niitä toki hänellekin luettiin. Nyt kun olisin halunnut hakea ne mun vanhat kirjat meidän lapselle, sain vain osan ja nekin oli vaikea saada. Pitää koittaa uudestaan sitten kun sisko on vanhempi, vaikka ei se enää niitä satukirjoja luekaan. Usein perheissä nuoremmat lapset käyttää vanhemmille ostettuja leluja, vaatteita ja muita tarvikkeita, niin niillä voi olla tunnearvoa muillekin kuin sille alkuperäiselle omistajalle :)

Yhteistyössä