Anoppi sitten muuttaa meille!!

Kuulema hänellä on siihen oikeus kun omistaa tämän talon. Eikä suostu myymään meille koska hänen mielestään siinä ei ole mitään järkeä kun mies perii tän talon. Anoppi sai justiin kerrostaloasuntonsa myytyä. Ei olla muutenkaan hyvissä väleissä ja nyt joudutaan saman katon alle. Saa kyllä sitten hoitaa lapsia!
 
"mämmi"
Kuulema hänellä on siihen oikeus kun omistaa tämän talon. Eikä suostu myymään meille koska hänen mielestään siinä ei ole mitään järkeä kun mies perii tän talon. Anoppi sai justiin kerrostaloasuntonsa myytyä. Ei olla muutenkaan hyvissä väleissä ja nyt joudutaan saman katon alle. Saa kyllä sitten hoitaa lapsia!
Täh? Oletteko siinä nyt vuokralla, vai asutteko ilmaiseksi? Mä en ikinä muuttaisi anopin, tai edes äitini kanssa saman katon alle...
 
Etsi äkkiä teille joku paikka ja anna anopin asua yksikseen. Vaikka olis kuinka hyvissä väleissä, niin harvoin tomoosesta hyvää seuraa.
Itse en asu sen enempää anoppini, kuin oman äitini kanssa, mutta pakko sanoa, että se ei ole automaattisesti tuhoon tuomittavaa.
Vaimon sisko asuu anoppinsa kanssa ja olen ymmärtänyt, että heidän "symbioosinsa" toimii, niin kuin pitää.
Ei parane yleistää. Totta kuitenkin toinen puoli; ikinä en oman anoppini kanssa yhteen muuttaisi. :D
 
"vieras"
Kokeilin 10 vuotta sitten anopin kanssa hetken aikaa asua, mutta ei siitä mitään tullut, onneksi sitten löysi oman asunnon pian. Nyt voisin jo asuakin, ihan kiva ihminen, on hänen lapsuudenkotinsa missä asutaan ja on jo sisäistänyt 10 vuodessa, että tämä on meidän nyt.
 
Anopilla on oikeus asua omassa talossaan
mutta kukaan ei pakota sinua asumaan siellä anopin kanssa.

Voithan siis muuttaa pois ja sanoa anopille että muutat takaisin sitten kun talo on pojalleen jäänyt perinnöksi.
On sulla hieno kuva! :D
Mut asiaan sen verran, että mulla on tosi hyvät ja läheiset välit anopin kanssa. En silti ikipäivänä voisi kuvitella asuvani hänen kanssaan saman katon alla.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"hmmm"
Mun anoppi on aivan ihana ihminen ja arvostan häntä todella paljon. Mutta samaan talouteen meitä ei kyllä saisi asumaan. Vaikka olemme kohteliaita ja mukavia molemmat, olemme myös sen verran erilaisia, että raskaaksi kävisi. Kaksi viikkoa yhdessä lomailua on jo rankkaa molemmin puolin vaikka päällisin puolin kaikilla on mukavaa.

Asuisin mieluummin vaikka pikkukerrostaloasunnossa vain oman perheen kesken kuin suuressa talossa anopin kanssa. Kaikella rakkaudella sanottuna siis. :)
 
Itse en ehkä sanoisi ihan noin, se voisi kuulostaa siltä kuin anopin kuolemaa jotenkin odotettaisiin. Mutta tosiaan, voi vedota siihen että pysyvät välit parempina, kun on eri huushollit.

Jos joutuu vastentahtoaan asumaan anopin kanssa saman katon alla niin kohta tuota saatetaan alkaa odottamaankin.

Tästä saa nyt sen vaikutelman että välit ovat muutenkin huonot ja anoppi myy asunnon altansa ja ilman että ollaan yhdessä sovittu anoppi muuttaa poikansa perheen luo. Kukaan ei uskalla sanoa anopille suoraan vaan kaikki tyytyvät kohtaloonsa ja miniä "kostoksi" aikoo valjastaa anopin lastenvahdiksi.
 
hui hitto! nousi niskavilaltki pystyyn. jo 30min samassa tilassa ois liikaa. ei,ei,ei

2 viikon vierailut -> kylästelin niiiin paljon ku mahollista.. siis kävin nukkumassa vain kotona ja tehin extra paljon töitä :D noh, onneksi heistä ei ole vaivaa eikä ongelmia ku ei olla tekemisissä.
 
Eihän se anoppi itse asiassa teille muuta vaan omaan taloonsa.
Kyllä, mutta ei tuollaista asiaa vain ilmoiteta. Kyllä ulkopuolisille vuokralaisillekin ilmoitetaan hyvissä ajoin ja tässä tapauksessa luulisi, että anoppi vähän neuvottelisi asiasta ennenkuin tekee näin isoa päätöstä. Ja tuskin tulee mukavat oltavat, vaikka oma koti onkin, kun ei ole haluttua seuraa.
 
"ihmettelen"
Siis aloittaja asuu nyt jossain muualla kuin omassa kodissaan, itse asiassa toisten kodissa. Tottakai anoppi sinne saa muuttaa, mutta todella ihmettelen, etteikö aloittaja nyt ymmärrä majoittua jonnekin muualle...
 

Yhteistyössä