Anoppi sai taas verenpaineen nousemaan

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Miehen pikkuveli pääsee ripille ens vuonna.. veli oli sanonu anopille, että haluaisi mennä leirille kesällä.. anoppi taas meinasi, että koska poika ei ole ollut kotoa pois kuin 2 yötä, niin viikko vieraassa paikassa on liikaa.. siis meinaako se pitää tuota 14v poikaa napanuorassa koko ikänsä?! kun toinen kerrankin haluaa itse vapaaehtoisesti sosiaalistua ja mennnä jonnekin, niin anoppi ei päästä.. nyt poika menee rippikouluun maaliskuussa.. |O :headwall:

Mua niin ottaa päähän tuo anopin käytös.. muut lapset anoppi on lykännyt viimeistään 16vuotiaina pois kotoa, että asumiskulut pienenee.. mutta tätä nuorinta ei päästä sitten minnekään.. saati anna tehdä mitään.. tuo ei saa edes kahvikuppia kantaa itse jos siinä on tilkkakin kahvia..

Tiedän, että saan taas paskaa niskaan palstalta kun en ole anopin kanssa samaa mieltä, mutta silti haluan avautua.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Öh, tuota eiköhän tuon ikänen jo sen viikon pärjää ihan ilman äitiäkin, kyllä mie päästäsin leirille :)

No niin minäkin päästäisin.. hyvää se vain tekisi.. oppisi tekemään itsekin jotain.. sen takia mua suututtaakin.. kerrankin olisi poika vapaaehtoisesti mennyt jonnekin ja sitten anoppi ei päästä.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Öh, tuota eiköhän tuon ikänen jo sen viikon pärjää ihan ilman äitiäkin, kyllä mie päästäsin leirille :)

No niin minäkin päästäisin.. hyvää se vain tekisi.. oppisi tekemään itsekin jotain.. sen takia mua suututtaakin.. kerrankin olisi poika vapaaehtoisesti mennyt jonnekin ja sitten anoppi ei päästä.. |O

uskomatonta ettei tuon vertaa voi hellittää. Ite valihin aikoinaan kanssa leirin ja kyllä se oli niin kiva kokemusta että mielummin sinne kun päiväkouluun.

Tuosta ei muuta seuraa kuin katkera miniä tulevaisuudesta.

Miten muka joku kestää sellaista miestä, jota on passattu kotona viimeiseen asti. Mielestäni anoppisi tekee lapselleen karhunpalveluksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu vieras:
Toisaalta eihän se ole sinun murheesi :hug:

Ei olekaan.. mun tekee vaan niin pahaa kattoa tuollaista vierestä.. :( anoppi ei anna tuon pojan tehdä yhtään mitään itse.. hokee vain koko ajan pojan "puutteista" ja ylimainostaa niitä kaikille tutuille ja tuntemattomille.. näin hän saa pojan täysin riippuvaiseksi itsestään..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu vieras:
Toisaalta eihän se ole sinun murheesi :hug:

Ei olekaan.. mun tekee vaan niin pahaa kattoa tuollaista vierestä.. :( anoppi ei anna tuon pojan tehdä yhtään mitään itse.. hokee vain koko ajan pojan "puutteista" ja ylimainostaa niitä kaikille tutuille ja tuntemattomille.. näin hän saa pojan täysin riippuvaiseksi itsestään..

:(

Lapsia pitäisi tukea ja kasvattaa pärjäämään itsenäisesti omassa elämässä, eikä tehdä heistä peräkammarin poikia tai tulevia painajaispuolisoita... *argh*

Pitäisikö anopille ostaa joku puudeli joululahjaksi, johon voisi upottaa ylikehittyneen hoivaviettinsä.

Apua!!! Voiskos isoveli sanoa mammalle, että lopettaa sen paapomisen.....toisaalta minä kun aloin seukkaamaan mieheni kanssa ja oltiin kerran sen kaverilla ruoka-aikaan, niin siellä äippä kuori perunat 18 vuotiaalle pojalleen, voiteli leivän jne......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:(

Lapsia pitäisi tukea ja kasvattaa pärjäämään itsenäisesti omassa elämässä, eikä tehdä heistä peräkammarin poikia tai tulevia painajaispuolisoita... *argh*

Pitäisikö anopille ostaa joku puudeli joululahjaksi, johon voisi upottaa ylikehittyneen hoivaviettinsä.

No niin pitäisi tukea.. mutta anopilta puuttuu sellainen "normaali" ote tuohon itsenäistymisen tukemiseen kokonaan.. tosiaan 2 vanhinta lasta on "tuupattu" pois kotoa 16-17 vuotiaina.. kolmas suunnittelee jo lähtevänsä kun yläaste loppuu, eikä anoppi suuremmin estele.. mutta tämä nuorin ei saa itsenäistyä mitenkään..

Puudeli kuulostaisi mun korvaan hyvältä lahjalta anopille :D harmi vain, kun anoppi on sanonut, että hän ei kaipaa minkäänlaisia hoidettavia enää kun on omat lapsensa jo hoitanut..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apua!!! Voiskos isoveli sanoa mammalle, että lopettaa sen paapomisen.....toisaalta minä kun aloin seukkaamaan mieheni kanssa ja oltiin kerran sen kaverilla ruoka-aikaan, niin siellä äippä kuori perunat 18 vuotiaalle pojalleen, voiteli leivän jne......

Mies on sanonut useasti anopille tosta.. tämä kun ei tosiaan ole mitenkään uutta tai yksittäistapaus.. mutta kun ei mene perille..

Varmaan anoppikin kuorii vielä 4 vuoden kuluttuakin perunat tuolle.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja aplle:
Miksi et itse juttele pojan kanssa?

Mitäs mä pojalle juttelisin? siskonsa on jo yrittänyt samoin kuin mun mies.. mutta ei tuo osaa rohkaistua kun on koko ikänsä kuullut vähättelyä siitä, ettei kuitenkaan pärjää ilman äiteetä missään..

Kouluvalinnasta kyllä juttelen heti kun tulee ajankohtaiseksi.. anoppi kun murehtii nyt jo, mihin tuo kuopus voi hakea yläasteen jälkeen opiskelemaan.. kun ei anopin mielestä pärjää lukiossa ( 7-9 numeroita todistuksessa ) eikä amiksessakaan ole anopin mielestä hyvää paikkaa, kun tuon pojan motoriikka ei ole ihan huippuluokkaa eikä ole mikään maailman liikunnallisin.. aion pitää huolen, että poika valitsee oman mielensä mukaan koulutuksen eikä sitä mikä anopille sopii..

Miehen pikkuveli pääsee ripille ens vuonna.. veli oli sanonu anopille, että haluaisi mennä leirille kesällä.. anoppi taas meinasi, että koska poika ei ole ollut kotoa pois kuin 2 yötä, niin viikko vieraassa paikassa on liikaa.. siis meinaako se pitää tuota 14v poikaa napanuorassa koko ikänsä?! kun toinen kerrankin haluaa itse vapaaehtoisesti sosiaalistua ja mennnä jonnekin, niin anoppi ei päästä.. nyt poika menee rippikouluun maaliskuussa.. |O :headwall:

Mua niin ottaa päähän tuo anopin käytös.. muut lapset anoppi on lykännyt viimeistään 16vuotiaina pois kotoa, että asumiskulut pienenee.. mutta tätä nuorinta ei päästä sitten minnekään.. saati anna tehdä mitään.. tuo ei saa edes kahvikuppia kantaa itse jos siinä on tilkkakin kahvia..

Tiedän, että saan taas paskaa niskaan palstalta kun en ole anopin kanssa samaa mieltä, mutta silti haluan avautua.. :xmas:

Oletko ap...Koskaan ajatellut...Että käytät aika paljon...Pisteitä...Teksteissäsi...
Mitä se sinäänsä haittaa...Mutta rasittavaa lukea...!

Eikö poika käy teillä koskaan yökyläilemässä, kesälomalla tai muilla lomilla? Tuon ikäinen varmaan olisi mielissään isoveljen seurastaan ja luulisi että viihtyisi teilläkin "harjoittelemassa" yökyläilyä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Oletko ap...Koskaan ajatellut...Että käytät aika paljon...Pisteitä...Teksteissäsi...
Mitä se sinäänsä haittaa...Mutta rasittavaa lukea...!

Niin käytän.. :D ja ihan tahallani käytänkin.. tämä kun ei ole mikään virallinen juttu, niin voin käyttää pisteitä niin kuin haluan.. älä lue, jos rasittaa.. :xmas:

Miun anoppi hyysäs mieheni velipuolta 23 vuotta. kuori sille perunat, pyykkäs ,siivos jne...
Tällähetkelläkään tuo" poika" ei ole töissä, armeijan kävi. Sanoin montakertaa anopille, että pistää pojan pihalle oppimaan elämää. No nyt se löys tytön ,jonka kanssa asuu ja tuntuu, että nyt se tyttö hyysää häntä. oon sanonut sille satoja kertoja että etsii töitä,kun se vuokrakin on maksettava. Eikä sejätkä ole edes työkkäriin koskaan ilmottautunut. En sit tiedä syyttääkö anoppia vai poikaa,mutta kasvatus on mättänyt kunnolla. :headwall:
ja piti vielä kirjottaa, ettei se anoppi koskaan pääatänyt poikaa pariapäivää pidemmille reissuille. Armeija teki siinä mielessä hyvää pojalle.

Yhteistyössä