Anoppi poltti lapseni nenän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja ihoon ei siis jää VAIN palamiset vaan jokainen kontaksti auringonvalon kanssa jää ihon muistiin. UV-säteet jää ihoon ja suurentaa sit melanooman riskiä. Eli kandee pysyä poissa aurskasta, vaikkei palaiskaa.

Ja ihmisiä ne anopitki on. Vahinkoja sattuu, eikä kyl oo mielestäni syyllistämiseen aihetta.

No voi kauheeta kun mummi uskalsi lähteä miniänsä ja lapsensa lapsen kanssa ulos ja sytytti nenän tahallaan tuleen.

Olisitkohan noin käärmeissäsi jos tapaus olisi sattunut omalle äidillesi?

Vahinkoja sattuu, tiesitkö sitä? Luulisin että tosi tilanteessa anoppisi olisi valmis kuolemaan lapsenne puolesta...niin että en nyt ensimmäisenä olisi haukkumasta häntä vahingosta.

no hyvänen aika,ei kai se nyt tahalleen pientä lasta vartavasten polttaa halua? :o
taidat nyt ottaa tän turhan vakavasti,näitä sattuu :)
kipeetähän se palaminen tekee (nimim.kokemuksen syvä rintaääni :whistle: ) mut mikä ei tapa se vahvistaa :D
paranemisia pienelle! :wave:

Ai auringonpolttama? Minä ajattelin suunnilleen, että osui kuumalla paistinpannulla pojan nenään. Kyllä auringonpolttamat paranee. Tietty kurja juttu, mutta eikai tuo nyt NIIN vakavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yhdestä pienestä auringonpolttamasta ei ole lapselle niinkään suurta vaaraa kuin aikuiselle koska lapsen iho uusiutuu vielä monia monia kertoja

Uusiutumisella ei oo mitään tekemistä sen kanssa... Kaikki jää ihoon muistiin, ihan lapsuudesta lähtien. Kyllähän sen kaikki tietää, että varsinkin pienellä lapsella iho on herkempi.

Jopas taas... tulkoonkin vaikka mitä niskaan niin olen silti sitä mieltä että ei ole maailmanloppu kyseessä. Ihmetellä pitää että miten onkin onnistunut siinä että pelkkä nenä on saanut liikaa aurinkoa? Ei posket eikä mikään muu? Ainakin meillä korvanlehdet ja niska on ne osat jotka tuntuu olevan suurimmassa vaaravyöhykkeessä..

Fysikaalisen suojan antavia aurinkovoiteita SAA käyttää pienilläkin lapsilla. Ja se on tosiaan suositeltavaakin, jos ei muuten pysty suojaamaan ihoa (esim. kasvojen ihoa). Mieluiten siis aurinkorasvaa naamaan kuin antaa palaa auringossa, eikös niin? Vai onko täällä tosiaan joku, joka mieluiten antaa lapsensa palaa?

Ja anoppi tasan tarkkaan tietää, miten vaarallista on polttaa iho auringossa. Siitähän se jaksaa marmattaa 4-kymppiselle pojalleenkin! Siitä on ollut niin monta kertaa puhetta ja varoiteltu on puolin ja toisin. Hän ei varmaan vain tajunnut, ettei sitä Bepanthenea kannata ehkä käyttää "aurinkovoiteena": aurinko varmasti poltti ihon kahta helpommin... Voi nenäparkaa.

Ja on se vain niin, että ihoon jää muistiin toi palaminen ja ensi kerralla se palaa sitäkin helpommin. Eli surku juttu joka tapauksessa ja kiitos kaikille - jälleen kerran - kaikista "lohdutuksen" sanoista. Täältä sitä löytyy onneksi aina tarvittavaa myötätuntoa... :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ihmetellä pitää että miten onkin onnistunut siinä että pelkkä nenä on saanut liikaa aurinkoa? Ei posket eikä mikään muu? Ainakin meillä korvanlehdet ja niska on ne osat jotka tuntuu olevan suurimmassa vaaravyöhykkeessä..
Lierihattu suojaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ihmetellä pitää että miten onkin onnistunut siinä että pelkkä nenä on saanut liikaa aurinkoa? Ei posket eikä mikään muu? Ainakin meillä korvanlehdet ja niska on ne osat jotka tuntuu olevan suurimmassa vaaravyöhykkeessä..
Lierihattu suojaa!

Lierihattu suojaa kyllä nenänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä minäkin:

Kiitos kysymästä, itse asiassa olisin VIELÄ ENEMMÄN käärmeissäni hänelle!

Ei anopissa muuten mitään vikaa ole, mutta ihmettelen miten se näin paljon puhutun asian onnistuikaan kaikesta huolimatta tyrimään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
En pysty lainaamaan tekstiä...Mutta lierihattu ei välttämättä suojaa lapsen nenää, jos lieri ei ole kovin leveä. ;)

Hiukset varmaan sitten pitkät että suojaa niskaa.
Ei se lierihattu sitten sitä niskaakaan suojaa jos lieri kovin pieni.

Anoppi ei ehkä osannu ja tajunnu siinä ajatella että lapsen kasvot tarvitsee rasvata aurinkorasvalla, mä silti ymmärrän aptä siinä, että itsekin olen vähän samanlainen oman lapseni kanssa (kellekkään pahaa tarkoittamatta) että kun jotain sattuu niin se kyllä suututtaa ja keljuttaa, vaikka se oli sitten se aurinko mikä nenun poltti. Samanlailla olisin itselleni kiukkuinen jos vahinko sattuisi mulle itselleni tai anopille tai vaikka äidilleni. Se on vaan huolta omasta lapsesta ja tämän parhaan ajattelua. Mä jurpin paljon omassa päässäni asioita, eli en kuitenkaan sano päin naamaa että mitäs helvettiä unohit sen rasvan :D

Ja kohta joku sanoo että eipäs sitten kannata viedä lapsia hoitoon, mutta kyllä lapsen hyvä suhde isovanhempiinsa, jotka hänestä välittää on paljon tärkeämpää kuin se, että joskus aurinkorasva jää laittamatta ja hampaat pesemättä kun kylässä on.

Hyvä että olet itse täydellinen, eikä vahinkoja tapahdu koskaan.

Niin, siis oma mies on täysin palanut lapsena (kuuma vesi) ja saa olla kiitollinen, että on hengissä. Niinpaljon sattunut onnettomuuksia, eli vanhempien vahtiminen ollut melko kyseenalaista, kuten varmaan monen muunkin nykyisen vanhemman lapsuudessa. Eli en jotenkaan osaa nenän pientä punoitusta pitää hirveän vaarallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä minäkin:

Kiitos kysymästä, itse asiassa olisin VIELÄ ENEMMÄN käärmeissäni hänelle!

Ei anopissa muuten mitään vikaa ole, mutta ihmettelen miten se näin paljon puhutun asian onnistuikaan kaikesta huolimatta tyrimään. :(

Otetaan me nuoremmat tästäkin sitten opiksi, ja yritetään itse olla tyrimättä mitään omien lastenlastemme kohdalla =)

Fysikaalisen suojan antavia aurinkovoiteita SAA käyttää pienilläkin lapsilla. Ja se on tosiaan suositeltavaakin, jos ei muuten pysty suojaamaan ihoa (esim. kasvojen ihoa). Mieluiten siis aurinkorasvaa naamaan kuin antaa palaa auringossa, eikös niin? Vai onko täällä tosiaan joku, joka mieluiten antaa lapsensa palaa?

Ja anoppi tasan tarkkaan tietää, miten vaarallista on polttaa iho auringossa. Siitähän se jaksaa marmattaa 4-kymppiselle pojalleenkin! Siitä on ollut niin monta kertaa puhetta ja varoiteltu on puolin ja toisin. Hän ei varmaan vain tajunnut, ettei sitä Bepanthenea kannata ehkä käyttää "aurinkovoiteena": aurinko varmasti poltti ihon kahta helpommin... Voi nenäparkaa.

Ja on se vain niin, että ihoon jää muistiin toi palaminen ja ensi kerralla se palaa sitäkin helpommin. Eli surku juttu joka tapauksessa ja kiitos kaikille - jälleen kerran - kaikista "lohdutuksen" sanoista. Täältä sitä löytyy onneksi aina tarvittavaa myötätuntoa... :laugh: :laugh: :laugh:
juu sä aattelit, että anoppisi haukutaan täällä taas lyttyyn ja kun niin ei tapahtunut, sä olet loukkaantunut

Yhteistyössä