anoppi pakotti sitten ottamaan 250euroo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
"ostatte sitten pojille jotain kivaa tai ittellenne kun en minäkää osaa mitään ikinä ostaa blaa blaa..".

no, tosi kiva juttu kyllä. mä keksin heti ,että haluaisin sellaset yhdet ihanat kengät joista oon jo pitkään haaveillut, mutta en oo vaan raaskinut ostaa.. ja hiuksetkin ois kiva värjätä..
mut mies on nyt sitte sit mieltä, että noi äitinsä antamat rahat laitetaan säästöön, kun anoppi on oikeesti kyllä TODELLA vähätuloinen , että annettais nuist rahoist sitten kun joskus sanoo että on hänellä tiukkaa tms.. :/ siis kyllä mä sen ymmärrän, tuon miehen näkökannan, mutta.. mä olisin niiiiiiiiiin halunnut kerrankin "tuhlata" vähän turhuuksiin. olenko mä nyt kamalan itsekäs ? :ashamed:

anoppi ensin itki ja valitti, miten rankka elämä ja miten huono eläke jne.

sitten kysyi mieheltä tarvitseeko rahaa. heh - tottakai kieltäytyi, vaikka pienituloisia olemmekin. (oikeasti anoppi on velaton, on eläke, on tuloa metsästä ja vuokratuloa, miehellänsä myös samat tulot, omat vuokratulot ja eläkkeet, ja metsätulot)

Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
No jos anoppi pakotti ne rahat ottamaan niin todellakin käytät ne! Mitä itsekkyyttä se nyt muka on??

no kun.. siis anoppi on tosiaan .. tiukilla taloudellisesti ja taas meillä asiat on kuitenkin hyvin - ei ole siis pulaa tai puutetta mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
"ostatte sitten pojille jotain kivaa tai ittellenne kun en minäkää osaa mitään ikinä ostaa blaa blaa..".

no, tosi kiva juttu kyllä. mä keksin heti ,että haluaisin sellaset yhdet ihanat kengät joista oon jo pitkään haaveillut, mutta en oo vaan raaskinut ostaa.. ja hiuksetkin ois kiva värjätä..
mut mies on nyt sitte sit mieltä, että noi äitinsä antamat rahat laitetaan säästöön, kun anoppi on oikeesti kyllä TODELLA vähätuloinen , että annettais nuist rahoist sitten kun joskus sanoo että on hänellä tiukkaa tms.. :/ siis kyllä mä sen ymmärrän, tuon miehen näkökannan, mutta.. mä olisin niiiiiiiiiin halunnut kerrankin "tuhlata" vähän turhuuksiin. olenko mä nyt kamalan itsekäs ? :ashamed:

en kehtaisi kampaajalle mennä, jos sanoi että POJILLE tai itselle. siis kehtaisitko oikeasti itlseesi käyttää?

Eiköhän miehesi oman äitinsä ja hänen rahatilanteensa tiedä, joten en kyllä ostaisi niillä mitään kenellekään, vaan antaisin ne vähitellen takaisin anopille. Kukaan ei häviä mitään ja kaikilla hyvä mieli.

No jos anoppi pakotti ne rahat ottamaan niin todellakin käytät ne! Mitä itsekkyyttä se nyt muka on??

no kun.. siis anoppi on tosiaan .. tiukilla taloudellisesti ja taas meillä asiat on kuitenkin hyvin - ei ole siis pulaa tai puutetta mistään.

no sittenhän on sama. ostat jotain lapsille omalla rahallas, ja sanot anopille et nää on hommattu sun rahoilla eikö oo hyvät ja hienot?! ja ostat anopin rahalla korkkarit, kerta rahhaa on eikä se lopu..

Oma äitisi voisi antaa rahaa sinun "humputuksiin", anopin rahat voi käyttää lapsiin tai anopin poikaan eli mieheesi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän miehesi oman äitinsä ja hänen rahatilanteensa tiedä, joten en kyllä ostaisi niillä mitään kenellekään, vaan antaisin ne vähitellen takaisin anopille. Kukaan ei häviä mitään ja kaikilla hyvä mieli.

no tähän varmaan meillä päädytään.
kun vaan sitten keksis, että miten sen anopin sais ottaan rahaa ittelleen. kun se on semmonen "jääräpää" ettei se meiltä apua tällasis asiois todellakaan herkästi ota.
mut jospa sitte veis avun esim. ruuan muodossa tai jotain.

Kyllä mä ne rahat käyttäisin, mutta viisaasti ja lapsiin, jotta ne menisivät siihen, mihin anoppi halusikin. Ja varsinkin, jos teillä ei oo tiukkaa, niin ne kengät ja kampaajakäynnin saat sitten omastakin pussista maksettua!

Kyllä munkin äiti laittaa tilille rahaa aina joskus ja lapsiin mä ne käytän, ostan jotain tarpeellista. Ja sanon kyllä äidille aina sitten että mitä antamillaan rahoilla tein. Nytkin laittoi reissurahaa lomamatkaa varten ja lapsiin sen siellä käytin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oma äitisi voisi antaa rahaa sinun "humputuksiin", anopin rahat voi käyttää lapsiin tai anopin poikaan eli mieheesi?

meillä on ihanat anopit ja meidän perheellä on yhteiset rahat.
sen mä tiedän, et anopilla ei olis mtn sitä vastaan vaikka mie ostasin kolmet kengät noilla rahoilla. mut ei se ollut se pointti.

No mutta jos anoppi tosiaan oli nuo rahat teille säästänyt ja tarkoittanut niin kyllä hänkin tulisi iloiseksi jos niistä teille iloa olisi. Pistä mies vielä kysymään rahoista, kaatuuko hänen talous tähän? Ja jos kehoitus on tuhlata niin tee se!! Ja myös itsellesi, niinhän anoppi sanoi.

meinaat sitten koko 250e tuhlata itseesi

Yhteistyössä