Anoppi ostaa anteeksipyynnön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *huoh*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

*huoh*

Vieras
Meillä meni viime keväänä anopin kanssa välit poikki, käyttäyty meitä kohtaan tosi törkeästi, levitteli minusta perättömiä juttuja jne, koska ei taivuttu hänen tahtoonsa eräässä asiassa. Nyt ei olla oltu moneen kuukauteen missään tekemisissä, ei ole nähnyt meiän lapsiakaan. Yritettiin asiaa sopia muutaman kerran kesällä, mutta se löi vaan luuria korvaan ym. Miehelle sanoin, että se saa tehdä asian kanssa ihan miten haluaa, onhan se hänen äitinsä, mutta minä en tämän jälkeen aio olla missään tekemisissä sen ihmisen kanssa, ennen kuin tulee pyytämään anteeksi, eikä se myöskään saa meidän lapsia luokseen, jos haluaa nähdä lapsia, voi käydä meillä niitä kattomassa. Noh, ei ole kertaakaan käyny.

Tänään sitten tuli postissa kirje, joka oli osoitettu minun miehelle, käsialasta tietenkin tunnistin että lähettäjä on anoppi, ja soitin miehelle saanko avata. Kuoressa oli joskus vuosi sitten otettu kuva minusta, miehestä ja lapsista, 400€ rahaa ja lappu "ostakaa mitä haluatte". Tiedän että tämä oli anteeksi pyyntö ja tiedän että tämä ihminen ei parempaan pysty. On ennenkin pyydelly meiltä anteeks rahalla ja tavaroilla. Nyt onkin ihan neuvoton olo. Mua on stressannu tämä tilanne koko tämän ajan, en haluaisi olla riidoissa ihan lastenkaan takia, mutta loukkasi meitä niin pahasti, että sitä ei vaan voi unohtaa anteeks pyytämättä. Ja tiedän että siltä ihmiseltä en ikinä tule saamaan sanaa "anteeksi", ja tämä oli todellakin parasta mihin se pystyy.

Nyt on pää ihan pyörällä. Suututtaa ja toisaalta säälittää koko ihminen. Hyväksyisittekö te tällasen anteekspyynnön? Mua ei vois vähempää kiinnostaa nuo rahat! Jos kirje ois osoitettu minulle, olisin lähettäny sen takasin, mutta nyt en tietenkään voi, kun se oli mun miehelle. Tässäkin asiassa anoppi on selvästikin laskelmoinu...

Meilläkin anoppi ostaa anteeksipyyntöjä. En tiedä miten isosta jutusta teillä on kyse, mutta itse en jaksa olla kaunaa kantava ihminen. Jos nyt kerran tuollein pyytää anteeksi (ja tiedät että sitä myös sillä tarkoittaa) niin anna anteeksi. Elämä on liian lyhyt katkeruuteen. :( kaikki ei osaa myöntää virheitään, en edes minä. Varsinkaan jos on nolo juttuja tmv. Koita unohtaa menneet.

[QUOTE="nukka";22621924]Mä soittasin perään ja sanosin että anteekspyyntö hyväksytty ja seuraavalla kerralla työntäsin rahat takas.[/QUOTE]

Tämä oli tähän asti paras ehdotus, ei tulisi jälkikäteen narinaa siitäkään, että raha kelpaa ja anoppi vain rahan kylkiäisenä. Jos anoppi on vielä lahjanantotuulella, laittakoon vaikka lasten tileille ne rahat :)

Meilläkin anoppi ostaa anteeksipyyntöjä. En tiedä miten isosta jutusta teillä on kyse, mutta itse en jaksa olla kaunaa kantava ihminen. Jos nyt kerran tuollein pyytää anteeksi (ja tiedät että sitä myös sillä tarkoittaa) niin anna anteeksi. Elämä on liian lyhyt katkeruuteen. :( kaikki ei osaa myöntää virheitään, en edes minä. Varsinkaan jos on nolo juttuja tmv. Koita unohtaa menneet.

Tämä ei ollu ensimmäinen kerta, tämä oli vaan pahin, kohdistui välillisesti lapsiin, ja katkaisi ns. kamelin selän... Ennen olen pitkin hampain nielly nuo jutut, mutta nyt vaan tuntuu siltä, että ei se vaan voi mennä aina näin, että hän voi tehdä ja sanoa mitä vaan, ja hänen ei tarvitse anteeksi pyydellä, odottaa vaan että me annetaan anteeksi ja unohdetaan. :( Tiedän että tuo ihminen ei tule "parantumaan", on aina tuollainen ja ehkä siksi on vähän kateltu läpi sormien, nyt vaan ei enää pysty.

Vastaavassa tilanteessa olleena, tosin rahaa tonni enemmän. Laitoin kirkon ulkomaan apuun ja lähetin kuitin anopille. Mukana myös kiitos anteeksipyynnöstä ja ihanasta lahjasta.
Kirkkoon siksi että vetoaa kristinuskoon joka käänteessä vaikka itse tekee päinvastoin. Itse en kuulu kirkkoon.
Hän ei puhu minulle edelleenkään mutta lahjoo lapsia. Olen tyytyväinen tilanteeseen koska anopin valehtelusta poiki sossujen ja suvun kanssa kärhämöintiä.

[QUOTE="nukka";22621924]Mä soittasin perään ja sanosin että anteekspyyntö hyväksytty ja seuraavalla kerralla työntäsin rahat takas.[/QUOTE]

Ja loukkaisit taas anopin tunteita työntämällä rahan pois :O

*muoks
Siis näin tehtäs miehen Kanssa, en alkas yksin päsmäröimään kert kirjekin miehelle osotettu ;)

Minun mielestäni nyt olisi korkea aika anopin, ilmeisesti jo ihan aikuisikään ehtineen ihmisen, opetella anteeksipyytämisen jalo taito. Jos nyt annat periksi, hän tulee loukkaamaan samalla tavalla yhä uudestaan ja uudestaan. Olethan tavallaan lahjottavissa. Minustakin olisi todella kätevää lkoukata ihmisiä ja kuitata kaikki rahalla. Ikävä kyllä aikuisen on joskus nöyrryttävä. Jos on pokkaa loukata ja pitää toisia kynnysmattonaan, silloin pitäisi löytyä pokkaa myös käydä henkilökohtaisesti pyytämässä anteeksi.

Sinun tilanteessasi mielestäni ainoa järkevä ratkaisu, ajatellen tulevaisuuttakin, olisi lähettää rahat kuoressa takaisin ja olla ottamatta mitään yhteyttä ennen kuin se OIKEA anteeksipyyntö sieltä joskus tulee.

Yhteistyössä