Anoppi on tyrkyttymässä apujaan..

  • Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti
??????
siten, että saisi lapsemme hoitoon kerran viikossa. Olemme työelämässä ja lapsi päivät päiväkodissa. Ja syyksi sanoo sen, että saisimme vähennystä hoitomaksuihin. Saako siten?
Vuorotyötä tekevänä minulla on välillä arkena vapaata eikä sekään ole vaikuttanut maksuihin, kun olen pitänyt lapsen kotona.
 
"hmm"
Jos teet sopimuksen että lapsi on esim 15 päivää kuussa tarhassa.. Ni kyl se vähentää tarha maksuja.. Meil oli just viime vuonna 15 päivää ja maksettiin 169e...
 
????? eli ap
[QUOTE="hmm";23889209]Mutta jos sä olet arkivapailla ja isoäiti ottais lapsen.. ni tuleehan niit päiviä sitten enemmän kun 4 krt kuussa...[/QUOTE]

Mutta kun se ei aina mene niin.. välillä ei ole kuin 2 arkivapaata kuukaudessa.
 
ap täällä vielä..
kysytty on meidän kunnan päivähoidosta, niin 1pvä/vko ei riitä maksun alenemiseen. Tarvii olla enint. 15 päivää hoidossa tarhassa, niin se riittäisi...
 
enneli
Ei saa vähennystä.
Meillä lapsi nelipäiväisenä p-kodissa ja täyttä maksua maksetaan.
Ja kannattaa tosiaan miettiä, mitä hintaa haluaa maksaa siitä isoäidin ja lapsenlapsen tunnesuhteen lujittamisesta.
Itse en moiseen lähtisi, ellen olisi varma, että anoppini ja oma arvomaailma ja keskusteluyhteys on hyvä.
Meillä ainakaan anopin tyrkyttämä ja meidän vastaanottama apu ei sitten ollutkaan ihan kiva juttu, vaan siitä koitui monenlaista ongelmaa.
 
"..."
Jos anoppi hoitaa 4 päivää kk:ssa ja sulla on 2 päivää kk:ssa vapaata niin eikö siitä jää se korkeintaan 15 päivää hoitopäiviä. Ja jos meinaa ylittyä, kysy auttaako anoppi sitten niin että voitte tehdä sopimuksen 15 päivästä. Olishan se lapsellekin mahtavaa kun sais hoitopäivä vähemmäksi.
 
Riippuu kunnasta. Meillä hoitospimus on joko enint. 12 pv / 16pv tai sitten koko maksu. Eli laskeehan se hoitomaksuja ja jos sullakin on vielä arkivapaita. Vai onko lapsi hoidossa sun arkivapaat?

Mä olisin tyytyväinen moisesta tarjouksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
hääähh
Siis mitä pahaa tuossa on?????
Onhan se lapsellekki varmasti kiva olla mummon kanssa, minä ottaisin riemusta kiljuen tuon tarjouksen vastaan. Anoppi vaan on ihan täydesti työelämässä eli ei voi. Ja vaikkei vaikuttaiskaan maksuun mitenkään.
 

Yhteistyössä