Anoppi on sitten huolissaan

kun kuuli että meillä on asuntolaina mun nimissä vain. Pelkää että poikansa jää sitten osattomaksi jos tulee ero.

Ihanaa. Ymmärtäispä vielä sen että mies ei opiskelijana ole kelvollinen ottamaan asuntolainaa ja jos ei ois mun tuloja, me maksettais koko ajan vuokraa joka ei kerrytä omaisuutta.

vieras
Ihan tuohon alempaan tekstiisii on pakko kommentoida. Meillä on miehen kanssa yhteinen asuntolaina, minä opiskelen ja mies on töissä. Eli kyllä se näinkin onnnistuu. Mutta toki myös noin kuin teette :)

Kippuravarvas
Erikoista..siis me saatiin laina, kun mä olin työtön ja alottamassa opintoja.
Mutta, eihän se nyt ihan turha pelko ole..siis niinhän sä voisit tehdä, jos ero tulis.

Meillä mies maksaa lainan kokonaisuudessaan (on töissä) ja mä vastikkeen ja sähköt (oon kotona). Laina ja asunto kummankin nimissä, eli eron tullessa mä vissiin oon aika hyvissä asemissa?

vaan olisko pokkaa vaatia puolia kämpästä kun en ole kerran siitä maksanutkaan?

Niin juu ja mä tosiaan ostin sen asunnon jo kun oltiin seurusteltu 4 kk joten ei siinä vaiheessa vielä ollut ihan ajankohtaista tuo yhteisen asunnon osto :D

Mut ärsyttää lähinnä se ahneus, mikä kytee tuon anopin mielessä, että minä käytän hänen poikaansa hyväkseni ja kytän "maksumiehenä" asuntooni. Vaikka tosiasia on se, että me maksetaan yhdessä asumismenot mutta onhan mun viisinkertaiset tuloni kuitenkin ne joilla lainaa lyhennetään, muuten vain vuokra-asunto olis mahdollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
Jos te ootte naimisissa niin eikö se asunto joka tapauksessa jää teille molemmille vaikka laina olisikin vaan sun nimissä?
Eikä olla naimisissa kun ei tuo mies oo vielä päässyt niin pitkälle :LOL: Kosin kyllä karkauspäivänä, että olllan JO kihloissa. :whistle:

Hewletin Paccardi
Alkuperäinen kirjoittaja TuplaJuusto:
Meillä mies maksaa lainan kokonaisuudessaan (on töissä) ja mä vastikkeen ja sähköt (oon kotona). Laina ja asunto kummankin nimissä, eli eron tullessa mä vissiin oon aika hyvissä asemissa?

Kyllä mulla vain olisi pokkaa, minä ostan omilla rahoillani sapuskaa miehelle, olisiko reilua jos minulle ei jäisi mitään käteen, mutta mies saisi asunnon?

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja TuplaJuusto:

Kyllä mulla vain olisi pokkaa, minä ostan omilla rahoillani sapuskaa miehelle, olisiko reilua jos minulle ei jäisi mitään käteen, mutta mies saisi asunnon?
Niin kai..Jotenkin omatunto vaan soimaa, toinen tekee kahta työtä että saa lainan maksettua ja mä "leikin" pojan kanssa kotona..Siis ei olla kyllä eroamassa, mietin vaan mitä tapahtuisi jos niin kävisi.

Yhteistyössä