Anoppi, miniä ja suomenkielen alkeet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Laitettiin tänään anopin kanssa sähköpostia sen serkulle, kun serkku oli lähettänyt anopille valokuvia.
Alettiin sit kirjoittaan että: Oli mukava katsella lähettämäsiäsi... Sit tökkäs totaalisesti tuohon lähettämäsiäsi sanaan...
Alettiin käänteleen ja väänteleen tuota sanaa, että kuinka se kuuluu kirjoittaa ja miten se sanotaan, enhän nyttenkään ole sitä oikein kirjoittanut? :laugh:

Pähkäiltiin ja mietittiin ja yritettiin sanoa sitä sanaa varmaan 5min ja mä nauraa räkätin koko ajan (2h nukkunu yövuoron jälkeen ) anoppi vääntää: lähettämättäsi, lähetettämiäsi, lähetettymäsisi... ei siis mitään tolkkua! :laugh:
Kun mä vaan nauroin enkä saanu tohon sanaan mitään tolkkua ni anoppi tuumaa:
"Ei kuule aleta laittaan ja keksimään tuollaista sanaa ollenkaan mitä ei ole edes olemassa!"
Repesin sit ihan totaalisesti, että eikait meidän tarkoitus ollutkaan uutta sanaa keksiä vaan miettiä kuin tuo kääntyy. :D :laugh:

Ehhehee, mua naurattaa vieläkin toi juttu, mutta joo ei se ollukkaan niin hauska näin kirjoitettuna... :ashamed: Ja varsinkaan kun ette nää niitä anopin miettiviä ilmeitä :laugh:
'
Hei, mites tuo oikeesti kuuluu kirjoittaa?

Lähettämiäsi, niinpä tietysti! Miksiköhän me alettiin tuota sisi loppua siihen vääntään...

Mutta ette varmaan yhtään ihmettele, että menee itselläkin pää sekasin, ku anoppi on sellanen että epäilee joka sanaa... :D (Tosin tuossa oli aihettakin )
Edellis kerralla se alko väittään että oikeasti kirjoitetaan oikeisti ja mietti taas sillonki ihan älytsin kauan että kirjoitetaanko se tosiaan oikeasti :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä