Anoppi hoitaa koiraa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rusina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rusina"

Vieras
Anopilla on tyttärensä pienehkö seropi hoidossa ja oli antanut sille puoli pakettia maksalaatikkoa ruuaksi (rusinoilla tietenkin). Nyt se koira ripuloi siellä toista päivää putkeen ja makaa vain masentuneena, ei juo vettä. "Ai jaa, ai rusinat on myrkyllisiä? Ai ei olis saanu antaa niin paljon? Pitäiskö se varmaan viedä eläinlääkäriin, no (tytär) saa viedä, kun tulee ton hakemaan illalla."

Omia kissojani oli kerran hoitamassa, unohti päivän, koska olisi pitänyt tulla hoitamaan ja kissat joutuivat olemaan päivän ilman ruokaa. Toinen kissoista sai virtsakiviä sen takia, onneksi selvisi antibiooteilla.

Tuolle akalle en kyllä eläimiä antaisi enää hoitoon...

Miksi tytär ei antanut ruokinta-ohjeita? Kaikki ei yksinkertaisesti tiedä rusinoiden olevan pahasta, varsinkin kun maksalaatikko on ihan "koiranruokaa". Meidän koirat on sietäneet rusinoita mainiosti ennen kuin itsekään tiesin niiden olevan pahasta.
Ymmärrän ärtymyksesi, mutta silti unohduksia ja väärinkäsityksiä saattuu kaikille, varsikin jos omia eläimiä ei ole.

Tässä lähinnä vain naurattaa se, että anoppi on joutunut siivoamaan ripulia nyt toista päivää putkeen. Tietty ton koiran puolesta vähän harmittaa, vaikka luultavasti selviää tuosta ihan hyvin, kunhan pääsee takaisin kotiin. Ruokintaohjeet olisi tosiaan olleet plussaa.

[QUOTE="rusina";29150624]Tässä lähinnä vain naurattaa se, että anoppi on joutunut siivoamaan ripulia nyt toista päivää putkeen. Tietty ton koiran puolesta vähän harmittaa, vaikka luultavasti selviää tuosta ihan hyvin, kunhan pääsee takaisin kotiin. Ruokintaohjeet olisi tosiaan olleet plussaa.[/QUOTE]

Mä kun vien mun hurtat vanhemmilleni hoitoon, teen ruoat mukaan ja merkkaan päälle mitä milloinkin annetaan. Äiti on koiria hoitanut (meillä oli koira kun olin muksu) ja tietää miten se toimii, mutta teen sen silti, koska minusta se helpottaa äidin taakkaa. Antavat joskus herkkuja mutta äiti tietää kyllä mitä saa antaa ja mitä ei (meillä esim nauta ja vehnä kielletty). En voisi olettaa, että äiti kuitenkaan tietäisi kaikista ruoka-aineista kaiken, kun hänellä ei omia koiria ole vuosiin ollut.

Jos se koira ripuloi ja oksentelee pitkään, patista lääkäriin. pieni koira voi kuivua nopeasti ja jos on yliherkkä rusinoille munuaiset voi vaurioitua jos ei saa kivihiiltä.

Miten mä luulen, että ne ruokaohjeet on kyllä annettu, mutta niitä ei ole noudatettu. Omille kissoilleni antoi raksuja kupit kukkuralleen ja monta pussia märkäruokaa, vaikka ohjeisiin olin selvästi kirjoittanut tarkat määrät. Eihän nyt pari päivää herkuttelua pahaa tee, mutta kyse onkin periaatteesta. Jos annetaan ohjeet, niin luulisi niitä myös noudatettavan.

• Tykkää
Reactions: pikku yllätys
Minä olen myrkyttänyt koiriani neljännesvuosisadan rusinamaksalootalla :( En tosiaan ole tiennyt niiden rusinoiden olevan myrkyllisiä, lapsikin on tuota syönyt. Justiin pisteli koirat maksalaatikon ja raksut naamaansa, lenkille lähdetään. Eivät ole kyllä reagoineet mitenkään. Edellinen maksalaatikon suurkuluttaja eli liki 15 vuotiaaksi.

Et sivumennen sanoen taiida oikein pitää anopistasi?

[QUOTE="rusina";29150692]Miten mä luulen, että ne ruokaohjeet on kyllä annettu, mutta niitä ei ole noudatettu. Omille kissoilleni antoi raksuja kupit kukkuralleen ja monta pussia märkäruokaa, vaikka ohjeisiin olin selvästi kirjoittanut tarkat määrät. Eihän nyt pari päivää herkuttelua pahaa tee, mutta kyse onkin periaatteesta. Jos annetaan ohjeet, niin luulisi niitä myös noudatettavan.[/QUOTE]

Vinkkinä: Eläimet voi viedä myös eläinhoitolaan, siellä kyllä syöttävät omistajien ruoat ohjeiden mukaan :) Niin, tokihan se maksaa.

[QUOTE="sipsi";29150694]
Et sivumennen sanoen taiida oikein pitää anopistasi?[/QUOTE]

Siedän välttämätöntä pahaa :D Pitäähän lapsella mummo olla, kun kaikki muut sukulaiset asuvat liian kaukana.

Meillä on pari kertaa käynyt vähän samaan tapaan kun tuttvat ovat hoitaneen meidän kissoja loman ajan. Ruokintaohjeet on jätetty aina ruokien läheisyyteen niin, että ne varmasti huomataan. Ja mainittu, että ohjeet on siinä ja niitä tulisi noudattaa. Samasta paperista löytyy sen lisänä loma-ajan yhteystiedot ja eläinlääkärin numero+osoite hätätilanteiden varalle. No, mitä sitten kävikään.
Ruokaa oli annettu aivan toisesta paketista kuin mitä oli ohjeistettu. Esimerkkinä: Anna ruokaa 1 annos mustasta paketista niin annetaan 2 valkoisesta jne...
Vesikulhoa ei oltu pesty ilmeisesti koko loman aikana. Kissanhiekkoja ei puhdistettu vaan lisättiin hiekkaa ainoastaan jne... Juu, eipä tuo henkilö enää "hoida" meidän elukoita. Mielummin viedään hoitolaan siksi aikaa kun tarvitaan hoitaja eläimille. Anoppi kyllä pelkää kuollakseen meidän karvahirmuja, ei ole pelkoa jotta tulisi tänne soheltamaan :D

Yhteistyössä