Anoppi HALUAA..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
että lapsemme on hällä hoidossa n. kerran viikossa, vaikka lapsi on päiväkodissa ma-pe.

Miten toimia ja antaisitteko lapsen, kun ei olla edes sovittu päiväkodin kanssa tällaisesta järjestelystä vaan maksamme koko päivästä/kuukaudesta....

Ilman muuta antaisin lapsen anopiolle hoitoon. Sovi päiväkodin kanssa, että lapsesi on esim. perjantaisin poissa. Näin voit säästää päivähoitokustannuksta. Eiköhän sitä sopparia voi muuttaa.

että lapsemme on hällä hoidossa n. kerran viikossa, vaikka lapsi on päiväkodissa ma-pe.

Miten toimia ja antaisitteko lapsen, kun ei olla edes sovittu päiväkodin kanssa tällaisesta järjestelystä vaan maksamme koko päivästä/kuukaudesta....

Anopilta tuo on hieno ele. Päiväkotiopäivä on lapselle aika rankka, vaikka siellä olisi hauskaakin. Se on lapsen työpäivä.

Jos anoppi on objektiivisesti täyspäinen - eli hoitanut omat lapsensa normaalin äidin tavoin (ei välttämättä sinun mielesi mukaan) - anna lapsi ihmeessä päiväksi anopille. Lapsi saa päiväksi yhden aikuisen, joka keskittyy vain häneen. Tekee hyvää lapsen itsetunnolle!

Meillä oli sama tilanne muutama vuosi sitten. Anoppi ehdotti että hän ottaisi lapsen yhdeksi päiväksi viikossa. Puolen vuoden jälkeen rupesi tulemaan kaikkia esteitä, kun piti viedä lapsi hoitoon hänelle, milloin oli kampaajaa, tuli ystävä kylään ym.ym. tekosyitä. Eipä ollut kauaa sen jälkeen hoidossa anopilla.

Entä jos anoppi sairastuu tai hänelle tulee este ja päiväkodin kanssa on sovittu, ettei lapsi tule hoitoon. Kannattaa harkita asiat ja sopia erityistilanteista, jottei tule yllätyksiä.

Itse en olisi antanut lapsia anopille hoitoon. Päiväkodissa oli parempi hoito, johon saatoin luottaa.

Mä en ymmärrä noita, että lapsi pitää viedä hoitoon mahdollisismman paljon, koska siitä on MAKSETTU. Siis aivan sama, vaikka hotiopäivät olisivat lapselle pitkiä tai raskaita, mutta lapsi pitää viedä hoitoon, koska siitä on maksettu. Lapsi viedään hoitoon lomilla, lapsi viedään hoitoon, kun vanhemmilla on vapaapäiviä, lapsi viedään hoitoon, vaikka mummu haluaisi hoitaa...ihan sama lapsen parhaasta, kun kerran on maksettu.

Jos lapsen isovanhempi on tavallinen ihminen (siis tervepäinen noin niin kuin yleisesti ottaen, ei ainoasstaan miniän mielestä), on lapselle varmasti mukavaa, virkistävää ja kehittävää viettää aikaa hänen kanssaan ja saada nauttia tällöin yksilöllisest huomiosta.

Entä jos anoppi sairastuu tai hänelle tulee este ja päiväkodin kanssa on sovittu, ettei lapsi tule hoitoon. Kannattaa harkita asiat ja sopia erityistilanteista, jottei tule yllätyksiä.

Itse en olisi antanut lapsia anopille hoitoon. Päiväkodissa oli parempi hoito, johon saatoin luottaa.

Peesi, ilman sen kummempia ennakkoilmoittamisia voisin kokeilla asnopin hoitohalukkuutta ja viedä vaikka nyt sitten kuukauden ja jos sen jälkeen vielä on halukkuutta, voisin miettiä vähentää niitä hoitopäiviä ja samalla miettiä sitä että kuka hoitaa lasta jos anoppi on sairas.

Mä en ymmärrä noita, että lapsi pitää viedä hoitoon mahdollisismman paljon, koska siitä on MAKSETTU. Siis aivan sama, vaikka hotiopäivät olisivat lapselle pitkiä tai raskaita, mutta lapsi pitää viedä hoitoon, koska siitä on maksettu. Lapsi viedään hoitoon lomilla, lapsi viedään hoitoon, kun vanhemmilla on vapaapäiviä, lapsi viedään hoitoon, vaikka mummu haluaisi hoitaa...ihan sama lapsen parhaasta, kun kerran on maksettu.

Jos lapsen isovanhempi on tavallinen ihminen (siis tervepäinen noin niin kuin yleisesti ottaen, ei ainoasstaan miniän mielestä), on lapselle varmasti mukavaa, virkistävää ja kehittävää viettää aikaa hänen kanssaan ja saada nauttia tällöin yksilöllisest huomiosta.

mutta itse olen toisenlainen esim. nyt olen vapailla, niin en viennyt lasta tarhaan.. huomenna menen töihin ja VIEN LAPSEN ANOPILLE, kun halusi...... Joten lapsi on ollut vain 2 päivää tällä viikolla tarhassa... näin.

Mä teen nelipäiväistä työviikkoa ja pari kertaa on tullut yllättävä tilanne niin, että olen joutunut menemään töihin ns. hoitovapaapäivänä.

Olen heti asiasta kuultuani soittanut päiväkotiin ja kysynyt, voiko lapsi tulla poikkeuksellisesti hoitoon ja olla jonkun toisen päivän poissa. Aina on sopinut.

Jos ei anopin toiminta ole aivan kaistapäistä vaikka hoitaskin eritavalla kuin oma äiti, niin antaisin hoitoon. Se tekee hyvää lapselle ja anopille/isoäidille. Meillä ainakin lapset saivat olla pari päivää viikossa anopin eli mummin kanssa ja ne tykkäs. Mä en jostain asioista tykännyt miten mummi asiat hoiti mutta kun ei mitään maata mullistavaa ollut niin annoin hänen hoitaa mummimaisesti asiat ja kun mä olin hoitovastuussa niin mä hoidin omalla tavalla.

Meillä on nyt niin, että poika käy kerhossa kerran viikossa jolloin on mun äiti hoitamassa poikia. Muina päivinä ne on päivähoidossa perhepäivähoitajalla. Tämä järjestely toimii nyt ja jos muutoksia tulee, niin sitten ne sumplitaan niin että pojat saa hoitoa.

Mun mielestä aivan turhaa miettimistä että jos anoppi sairastuu, jos tapahtuu sitä tai tätä. Mitään ei pysty 100% ennakoimaan. Tilanteet tulevat, joskus ikäviä yllätyksiä, joskus ihania yllätyksiä, mutta niiden mukaan sitten edetään.

Nämä tietty riippuu anopista, mutta jos anoppi siis on kunnollinen ja luotettava hoitaja niin itse pitäisin sen kokopäiväpaikan päiväkodissa mutta jättäisin lapsen vaan kerran viikoss aomalle vapaalle minkä saisi sitten olla siellä mummolassa. Mikäli mummo joskus sairastuu tai on muuten estynyt niin päiväkoti on kuitenkin varalla.

Yhteistyössä