Anoppi ehdotti miehelle sterilointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äimänä

Vieras
Niin siis meillä on neljä lasta joista pienin on vauva. Anoppi eli miehen äiti puhui eilen miehen kanssa puhelimessa ja sanoi että nyt kun teillä on neljä lasta niin voisi mennä sterilisaatioon. Niin se vissiin on anopin asia päättää meidän lapsiluvusta. Ja kerrottakoon vielä, että me hoidamme perheemme ja lapsemme itse, eli niistä ei ole anopille koitunut vaivaa. Ei kertaakaan. Nähdään noin kolme kertaa vuodessa.

Meillä anoppi ja mieheni yhdessä päättivät että yksi lapsi riittää meille.Itse olisin halunnut kaksi mutta niin ne vaan päättivät eikä mekään hoidateta lasta anopilla.

Siinähän heliskööt. :D
Meillä äiti painosti ja hiillosti toisen lapsen hankinnassa ihan kyllästymiseen asti.

Kyllähän vanhemmat tuppaavat ohjailemaan ja neuvomaan lapsiaan, vaikka he olisivat jo aikuisia. Aikuinen kuitenkin päättää omista asioistaan eli ei todellakaan tarvitse tehdä niinkuin äiti sanoo :)

Järkevä ehdotus anopilta. Meillä tuohon ratkaisuun päädyttiin jo kolmen lapsen jälkeen. Mutta sitä en tiedä sopiiko ajatus teille. Ei sitä kuitenkaan kannata sen vuoksi hyälätä, että anoppi on sitä esittänyt.

Ensinkin otsikkosi on erittäin hämäävä, saa sen kuvan että miehen anoppi eli sinun äitisi on mennyt neuvomaan miestäsi. Mutta miehesi äiti jutteli oman poikansa kanssa. Eikös se ole vanhempien tehtävä opettaa lapsille nuorenakin ehkäisystä. Ehkä hän vain ajatteli jatkaa tätä kasvatustyötään ja kertoa miehellesi tästä vaihtoehdosta. Mistä tiedät vaikka miehesi isä on steriloitu ja hänen vanhempansa vain ajatteli kertoa omasta kokemuksesta tästä vaihtoehdosta.

No mikä teillä on tilanne; onko miehesi töissä? Asutteko omistusasunnossa? Maksatteko itse kulunne? Oletko itse ap opiskellut itsellesi ammatin/ollut töissä ennen äitiyslomia?

Jos ap on kouluttamaton ja lapset hoidetaan sossun avulla, niin anopilta maailman fiksuin ehdotus. Jos taas hoidatte mukulat myös taloudellisesti itse, niin oma valinta montako niitä tänne pukkaa.

[QUOTE="vieras";27843247]Onhan se anoppi miehes äiti. Kai silläkin voi olla mielipiteitä asioista.[/QUOTE]

Kyllä voi olla mielipiteitä asioista, mutta eihän kaikkia mielipiteitä voi ääneen sanoa?

Asiahan ei anopille kuulu millään tavalla, minä kyllä raivostuisin totaalisesti jos oma anoppini tuollaista laukoisi. En minäkään mene naapurilleni/ystävälleni/tutulleni kertomaan, kuinka monta lasta mielestäni heidän olisi sopivaa hankkia tai minkälaista ehkäisyä heidän kannattaisi käyttää ellei sitten erikseen mielipidettä asiaan kysytä. Asiasta voi keskustella yleisellä tasolla, mutta äärettömän typerää tuollaisia laukoa, melkoista epäkypsyyttä osoittaa.

Nää on näitä.. Antaa helistä ihan rauhassa :) Meilläkin isä kokoajan kyseli "millon toinen", ennen kuin ensimmäinen edes syntyi. Kerroimme sitten myöhemmin että saamme toisen vauvan ja heti kysymys "oliko tämä vahinko". Aaaaargh :D Ikinä kukaan ei ole "tyytyväinen" toisen ihmisen valintoihin.

[QUOTE="vieras";27843247]Onhan se anoppi miehes äiti. Kai silläkin voi olla mielipiteitä asioista.[/QUOTE]

Voisihan poika ehdottaa äidilleen, että äiskän pitäisi ottaa ero, leikata hiukset pois, kääntyä katoliseksi ja mennä loppuelämäksi nunnaluostariin.

Jos halua ja vara on, niin tehkää vielä kaks kiellon päälle! (tai voihan sitä ainakin anopuille uhkailla)

Mikäli anoppi (tai joku muu) ei oikeasti päätä näitä asioita teillä, niin unohda. Nää on näitä tokaisuja jotka ensin tyrmistyttävät, sitten vihastuttavat ja LOPULTA naurattavat.

Ei hitto, onko tämä jonkun mielestä oikeasti asiallista käytöstä. Kyllä mulla napsahtais pahemmin jos mun tai miehen vanhemmat puuttuis näinkin henkilökohtaisiin asioihin. Eikö kukaan muu täällä ole näin tarkka oman yksituisyyden rajoista? Ap:lle täys tuki täältä, ihme että olet noinkin rauhallinen

Anopppi ehkä kuvittelee - omista lähtökohdistaan - että ette halua lisää lapsia ja yrittää sen ajatuksen perusteella kannustaa poikaansa toimintaan joka säästäisi sinut esim. hormonaaliselta ehkäisyltä.

Jos sanot, että ehkä (tai jopa varmasti?) toivotte lisääkin lapsia, niin luultavasti katuu ehdotustaan? Nolostuukin kai... (vaikka tuskin oikeasti haluat tahalleen miehesi äitiä nolata?)

Kaikki anoppienkaan loppuun harkitsemattomat jutut ei perustu pahuuteen tai ilkeyteen vaan luullakseni useimmiten ihan vain siihen, ettei hoksaa kaikkia aspekteja.

:)

Kaipa tuota nyt ehdottaa saa ilman että tarvitsee varpailleen nousta. :O Jospahän on saanut käsityksen että enempää ette hanki. Ja todella fiksu ehdotushan se on, säästää paljon sinua (hormonaalinen ehkäisy).

Jos (kun) olette eri mieltä niin ihan sen sanominen yleensä riittää, tuskin kuitenkaan tulee kädestä pitäen viemään poikaansa nipsautukseen...

Yhteistyössä