anopista ja säännöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä ootte tämmösestä? Anoppi on käyttänyt vanhempaa lastani 3v ulkona ulkoilmassa muutaman kerran viikossa ja tyttö on tykännyt kovasti.
Ekaa kertaa kun lähtivät ulos kerroin millaiset säännöt meillä on ulkoilemassa ollut. Että pihalta ei saa lähteä talojen välistä koska iso tie menee talomme takana. Olen ihmetellyt kun tyttö aina kertoo että ollaan oltu leikkimässä parkkipaikalla ja sanonut vaan lapselle että höpö höpö. No nyt kun anoppi näytteli valokuvia mitä oli ottanut lapsesta selvisi että siellä se meijän neiti ajelee leikkimopolla ympäri parkkipaikkaa ja hyppii hiekkakasassa joka autotien varrella. Ja ei kai siinäkään nyt mitään jos lapsi ei olis tämmönen karkaavainen ja päätön et voi todella yhtäkkiä lähteä sinne tielle.

Olen ihan raivoissani kun näin kuvat! Sanoin heti et parkkipaikka on meillä ihan ehoton ei, sinne ei lähetä leikkimään. Niin hän vaan totes et ei hän yksin oo lasta sinne päästäny leikkimään. En tiedä uskaltaako lasta enään antaa hälle ulkoilemaan kun on tollanen hällä väli asenne sääntöjä kohtaan...Mut tiedän et jos en enää laske tulee siitäkin iso riita. Mitä tekisitte?

Sinähän ne omien lastesi säännöt päätät, oli lapsi sitten sinun tai anoppisi kanssa. Itse varmaan juttelisin anoppini kanssa ja antaisin hänen valita ulkoileeko lapsen kanssa minun säännöillä vai ei ollenkaan. Turha siitä on anopin suuttua. =)

No, minä varmaan sanoisin anopille, että olen ihan tosissani niiden sääntöjen kanssa, selittäisin, että lapsi saattaa lähteä jonnekin juoksemaan ja että vaikka anoppi ei pidäkään sääntöjä tarpeellisena, niin sinä silti toivoisit niitä noudatettavan ja jos ei lupaa noudattaa niin sitten sanot, että sit jää ulkoilut.

oletkos miettinyt sitä että lapsesi ei välttämättä karkaile ym anoppisi läsnä ollessa (siis kun sinä et ole paikalla)...aika suuri osa lapsista on "vieras" koreita...
Ainakin minun lapseni käyttäytyvät todella enkelimäisesti isovanhemmillaan (kun kotona saadan vääntää kättä välillä pikku asioistakin)
Joskus kylässäkin käydessä lapset tottelevat kerta sanomalla esim sen että leikit pitää siivota pois ennen lähtöä...kotona tästä asiasta saatetaan tingata koko päivä.
niin ja lisäksi vielä että muksut on 4v ja 3v

Minustakin on parempi, että lapsi oppii, ettei parkkipaikka ole koskaan leikkipaikka. Jos siellä ollaan aikuisten valvonnassa, niin paikasta tulee tuttu ja sinne tekee mieli mennä leikkimään yksinkin.

No ei parkkipaikka ole musta mikään leikkipaikka. Meillä on erikseen piha missä voi leikkiä, keinut ja hiekkalaatikko yms. Miksi pitäisi leikkiä parkkipaikalle missä autoja tulee ja menee?

Ja neiti karkailee myös mummin kanssa mitä oon kattellut, eli sillätavoin vieraskoree ei oo.

Mä olen sitä mieltä, että vanhemmat päättää lastensa asioista ja siihen on sitten muitten tyytyminen. Jos ei säännöt miellytä, niin ei sitten.

Itse tarpeen tullen kiristelen ohjaksia, jos minut, lapsen vanhempana yritetään syrjäyttää päätöksen teosta.

Yhteistyössä