Anopista ja miehestä, mamman pikku nupusta, purnausta.... Kertokaa mielipiteenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purnaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purnaus

Vieras
Ennen anoppini oli varsin mukava... Tämä on vain yksi esimerkki, näin on ollut joka perhanan asiassa viimeaikoina...

Tilanne on se, että olemme haaveilleet yhdestä asunnosta joka menee hieman yli budjettimme. Siis ihan oikeasti vain hieman. Olemme myös suunnitelleet yrittävämme vielä kolmatta lasta ja kaiken lisäksi jo muinoin ennen esikoisenkaan syntymää sovimme minun hoitavan lapset kotona vähintään kunnes nuorimmanien on sen 3v.

Tänään anoppilassa sain puhelun kiinteistövälittäjältä ja sovimme huomiseksi ajan jolloin pääsemme tätä haaveissamme ollutta asuntoa katsomaan. Anoppi heti ilmoitti sen olevan AIVAN liian kallis ja MIES OLI HETI SAMAA MIELTÄ. Yhdessä he sitten saarnasivat minulle rahan arvosta, riittävyydestä ja siitä, mikä maksukykymme on. Siis mieheni siinä äitinsä mukana paasasi, vaikka hän alunperin oli minua pyytänyt sopimaan näytön.

Seuraava puheenaihe oli huoneiden määrä. Uskomme 4 huoneen riittävän meille, vaikka lapsia olisikin kolme. Nuorimmat tai samaa sukupuolta olevat saisivat jakaa huoneen, riippuu onko kolmas lapsi myös poika. Tästä anoppi oli sinäänsä samaa mieltä, että huoneet riittävät, mutta SIKSI ETTÄ POJAT SAAVAT OMAT HUONEET, LAPSIA KUN EI MEILLE TULE KUN KAKSI. Ja taas kerran mies peesaili äitiään.

Ja seuraavaksi tulikin puheeksi se, kuinka minun kuulemma tulisi mennä heti nyt äitiysloman loputtua töihin ja laittaa lapset päiväkotiin. Näinhän se anoppikin nääs teki... Loput arvanneettekin...

Ongelma siis oli se, että mies joka kaiken sanomansa mukaan on ollut kaikista noista asioista kanssani samaa mieltä, yhtäkkiä käänsi kelkkansa. Ei ollut kiva yksin kuunnella jokaisesta noista aiheista saarnaa...

Kai keskustelitte kotona aiheesta uudestaan?minä ainakin olisin pitänyt miehelleni saarnan,miksi käänsi kelkkansa sua vastaan!onko sun miehen äiti niin vahva persoona,ettei se uskalla olla eriä mieltä kuin äiti?menettekö katsomaan taloa,vai onko asia loppuun käsitelty ettei talo ole sopiva teille?mikään ei ole niin inhottavaa kuin että oma mies hyökkää itseä vastaan,jos asiat on kerran jo puhuttu miten toimitaan.KRÄÄÄÄÄÄÄ!

Olisin sanonut jo anopin aikana miehelle, että mitenkäs se mieli nyt noin muuttuu äidin läsnäollessa.
Kotona oltaiisiin voitu keskustella lisää siitä mitä mieltä mies on OIKEASTI asioista. Kumpi on niin pelottava äiti vai vaimo, että pitää peesailla?

Täällä kanssa samaa. Vastassa ei ole poikaansa paapova äiti vaan poikaansa paapova ISÄ. ja appiukon kanssa joudutaan olla tekemisissä liian usein. Ketuttaa, kun aikuinen mies ei uskalla pitää mielipiteitä ominaan. Voi kääk.

MIKÄÄN ei ole niin ällöttävää, kuin mies, joka liittoutuu äitinsä kanssa vaimoaan vastaan!

Oma isäni oli tällainen - inhotti oikeasti penskana kuunnella vierestä kun mummoni läksytti äitiäni ja isäni hymisteli vieressä. Vanhempani erosivatkin sittemmin, tosin syitä oli muitakin.

Juu, kotona keskusteltiin uudestaan ja mies oli taas kanssani mukamas niin samaa mieltä että. Kysyin miksei voi äitinsä kuullen asioita noin sanoa, kuulemma ei tarvitse?! Ei voi tajuta tuota miehen logiikkaa...

Asuntoa menemme katsomaan, koska kun esitin faktat jo anoppilassa mustaa valkoisella (kuinka edullisempi remonttia vaativa asunto loppujen lopuksi tulisi kalliimmaksi kuin tämä muuttovalmis) oli jo anoppikin kanssani samaa mieltä. Ja silloinhan mies tietysti ryhtyi minulle paasaamaan, kuinka minun olisi pitänyt nuo asiat ymmärtää itsekin (??!!).

Seuraavalla kerralla teet juuri niin kuin miehen kanssa siellä anoppilassa sovitte. Jos sitä vauvaa piti alkaa yrittää niin kortsu miehelle käteen illalla, "peruutat" sen taloesittelyn (ainakin näin kerrot miehelle) ja kerrot mitä lastenhoitopaikka maksut on ja haet lomakkeet. Sanot vain että eikö me näin anoppilassa sovittu. Jos tulee napinaa, niin sanot että aikuinen ihminen pystyy kyllä äitinsä edessä sanomaan mielipiteensä tai pitää kiinni sovitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Seuraavalla kerralla teet juuri niin kuin miehen kanssa siellä anoppilassa sovitte. Jos sitä vauvaa piti alkaa yrittää niin kortsu miehelle käteen illalla, "peruutat" sen taloesittelyn (ainakin näin kerrot miehelle) ja kerrot mitä lastenhoitopaikka maksut on ja haet lomakkeet. Sanot vain että eikö me näin anoppilassa sovittu. Jos tulee napinaa, niin sanot että aikuinen ihminen pystyy kyllä äitinsä edessä sanomaan mielipiteensä tai pitää kiinni sovitusta.

Peeesi ja iso piste.

Yhteistyössä