Anopin vaatemaku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yäkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yäkkis

Vieras

Yäääk!!

Tuo lapsellemme ihan hirveitä ja mauttomia rättejä!

Jotain hemmetin ferrari takkipusakan ja valkoisia vaatteita,tosi käytännöllisiä...

No ,ei muuta kuin myyntiin....

Pakko oli purkautua!!

Ja paskat benettonin paidat,niin kelvotonta laatua..

meilläkin on mummon vaatemaku kamala :laugh:
tuo jo valmiiksi pientä ja repii laput pois jotta ei voida palauttaa kauppaan,näin kuulemma varmistaa sen jotta mummon ostamat vaatteet päätyvät käyttöönkin :headwall:

meillä ei anoppi ole IKINÄ tuonut lapsille yhtään vaatetta silleen extempore, joskus saattanu esim. synttäriks ostaa. Ikinä ei muutenkaan mitään hanki esim. tuliaisia.

no mikset vaan laita niille niitä valkoisia päälle, varsinkin kun menevät mummolaan.

Miks ne pitää myydä? Käyttöön ja kun kulahtavat ja tahriintuvat niin räteiksi.
Kyllä meinaan lapsi huomaa, et mummo toi lahjoja, joite he ei sitten saakaan. Vihaat siis anoppia niin, että annat lasten pettyä kerta toisensa jälkeen. Varmaan lapsesi luottavat sinuun... not. Tai ei ainakaan kovin kauaa. Itsekäs olet, hirviöminiä.

Mä otan aina lahja vaatteista laput pois mut en sen takia ettei niitä voi palauttaa. Vaikka saisin vaatten mistä en itse pidä niin anoppilaan laittaisin sen päälle kohteliasuudesta, ei varmaan liikaa vaadittu eikä lapsi siitä varmaan traumoja saa...äiti voi saada mut se ei haittaa :D

Sanokaa hyvät ystävät mummolle/anopille, ettei osta lapsillenne vaatteita! Turhaa hienotunteisuutta... sitten kuitenkin takanapäin mäkätätte... Itsekin mummuna ja anoppina olen ja ostan lapsille kirjoja, askartelujuttuja, pelejä...

Onpas täällä mukavaa sakkia tänään:D pientä kotiäitien turhautumisen valitusääntä ilmassa..Mä ainakin olen sanonut että meille ei tarvitse tuoda mitään..ja silti tuo...
Rohkeasti itsekin myyn kaikki kelvottomat..

Ja valkoista väriä en edes käyttäs lapsella!

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä otan aina lahja vaatteista laput pois mut en sen takia ettei niitä voi palauttaa. Vaikka saisin vaatten mistä en itse pidä niin anoppilaan laittaisin sen päälle kohteliasuudesta, ei varmaan liikaa vaadittu eikä lapsi siitä varmaan traumoja saa...äiti voi saada mut se ei haittaa :D

Täytyykin sitten tehdä oma lapsi naurunalaiseksi kun laitan tuon 170cm 60kg pukemaan päälleen
150cm paidan
toki trikootahan se on mutta :whistle:
Mummo vain tuodessaan hehkutti kuinka on reilua kokoa,tosireilua olikin kun on napapaita ja liikkumavaraa ei yhtään eli aivan ihossa kiinne:(
Ei mummo usko että ostaa S tai M koon vaatetta kun tuolla on tuota lihaakin luiden päällä.
Eli oikeesti alkaa huumori loppumaan kun ei muita käyttäjiäkään näille vaatteille ole,myy sitten uusina huutiksessako?Moniko ostaa tai uskoo että on uusi kun ei lappuja kiinne?
Olen koittanut sanoa että ei osta vaatetta,sanonut olen suoraan,niin hyvällä kuin pahalla mutta aina tuo vaan tuo vaatettakin ja aina melkein joko pienet housut tai pieni paita.

Tääl on sama juttu.. kaapit notkuu ukon äitin tuomia vaatteita. Niistä leikataan myös kokolaputkin pois.. -.- Yhes vaiheessa laitoin lapsellemme omia ostamania vaatteita päälle, kun mummolaan meni.. Mut ainakun se takasi tuli sieltä, niin oli kokolaput leikattu pois ja siitäkös minä suutuin aina ja miehelle huusin. (olen todella tarkka vaatteista) No nytku on vaatekaapit täys kokolaputtomia vaatteita, niin olen päättänyt että ainakun lapsemme sinne menee, otan tuolta kaapista vaatteen jonka mummo on tuonnut (oli sitte liian iso tai ei) ja puen sen lapsellemme päälle. Säästympä minäkin stressiltä ja kiukun puuskilta :D

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
Tääl on sama juttu.. kaapit notkuu ukon äitin tuomia vaatteita. Niistä leikataan myös kokolaputkin pois.. -.- Yhes vaiheessa laitoin lapsellemme omia ostamania vaatteita päälle, kun mummolaan meni.. Mut ainakun se takasi tuli sieltä, niin oli kokolaput leikattu pois ja siitäkös minä suutuin aina ja miehelle huusin. (olen todella tarkka vaatteista) No nytku on vaatekaapit täys kokolaputtomia vaatteita, niin olen päättänyt että ainakun lapsemme sinne menee, otan tuolta kaapista vaatteen jonka mummo on tuonnut (oli sitte liian iso tai ei) ja puen sen lapsellemme päälle. Säästympä minäkin stressiltä ja kiukun puuskilta :D

Mikä ihme idea siinä kokolappujen leikkaamisessa oikein oli? Outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä ihme idea siinä kokolappujen leikkaamisessa oikein oli? Outoa.

samaa mieltä,outoa :D

okei :D

jos mulla olisi tollanen anoppi niin raivostuin kyllä.
ihan outo.

mulla on suht normaali ja silti en koskaan tykkää nähdä sitä.

Minusta taas on tärkeää tässä suhteessa rakentaa yhteenkuuluvuuden tunnetta anopin kanssa. Pyrin kunnioittamaan hänen vaatemakuaan ja selvittämään aina etukäteen, että asusteemme ovat mahd. yhteensopivat. Etenkin jos menemme johonkin tilaisuuteen, niin nautimme yhdenmukaisesta pukeutumisesta, mutta arkenakin olemme havainneet viihtyvämme samanlaisessa vaatetuksessa.

Minä tein anoppi (hirviölle) yhdellä liikkeellä selväksi, ettei osta vaatteita meidän lapsille....Kokeilin vaatteita yhden kerran lapsella (otin tietenki laput pois) ja palautin vaatteet sitten anopille ja sanoin, ettei ole hyvät tms. Eipä ole sen jälkeen vaatteita ostanut ja hyvä niin.

No on pienet murheet, voi hyvä ihme sentään! Minua näissä tämäntyyppisissä avauksissa aina vitasee se pohjalla oleva viesti, että ihan kuin te omistaisitte ne lapsenne. Mitä sitten jos teitä ärsyttää anopin vaatemaku? Miksei mummin voisi antaa tehdä juttuja myös omalla tavallaan (toki poislukien liian pienet vaatteet, mutta sen nyt ainakin voi selittää).

Ne kokolaput on varmaan leikattu (muiden lappujen kanssa) pois siksi etteivät painaisi/ärsyttäisi niskaa. Jotkut lapset on herkkiä ja häiriintyvät jo siitä, ja mummit nyt vähän hössöttävät kuten mummien kuuluu. Herätkää, pahvit.

Meillä anoppi ostaa aivan liian isoja vaatteita (ja oon kyllä kivempiakin nähny) mut siis alle puolivuotiaalle 104cm vaatetta :o ei niitä kaikkia jaksa säilytellä. Paras oli miehen tytölle takki joka sopisi miehelleni :D mut en ole jaksanut ottaa suurempaa stressiä, kun aika harvoin noita kuitenkin tulee ja välillä ihan kivojakin. Silti ihmettelen miksi kysyy vaatekokoa ja ostaa vähintään 3 numeroa isompia...

Kaverini anoppi on aivan järkky vaateostosten suhteen. Ostelee kirppikseltä, jossa ei sinäänsä mitään vikaa, mutta kun ostelee valmiiksi puhkikuluineita 90-luvun "söpöjä" ulkohaalareita ja ihan pohja noteeraus oli 4v tytölle toppi playboy pupun kuvalla ja tekstillä varustettuna :o

Mun äiti ostaa ihan kivoja vaatteita, mutta valitettavan usein niin pieniä että ehkä 2 kertaa kerkee pitää ennenku jää pieneksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja Voi p****n suti:
No on pienet murheet, voi hyvä ihme sentään! Minua näissä tämäntyyppisissä avauksissa aina vitasee se pohjalla oleva viesti, että ihan kuin te omistaisitte ne lapsenne. Mitä sitten jos teitä ärsyttää anopin vaatemaku? Miksei mummin voisi antaa tehdä juttuja myös omalla tavallaan (toki poislukien liian pienet vaatteet, mutta sen nyt ainakin voi selittää).

Ne kokolaput on varmaan leikattu (muiden lappujen kanssa) pois siksi etteivät painaisi/ärsyttäisi niskaa. Jotkut lapset on herkkiä ja häiriintyvät jo siitä, ja mummit nyt vähän hössöttävät kuten mummien kuuluu. Herätkää, pahvit.

Tää ketju ei katsos ollutkaan sulle,soriiiii!!!!=)

Ehkä sulle löytyy muuta mielenkiintoista kommentoitavaa täältä muista avauksista ,tsemppiä!!!

minulla on sitten aivan älyttöm'n hyvät maut sukulaisilla kun ovat aina tuoneet aivan mielettömän kivoja vaatteita lapsille. Myös kirpputorilta ostettuja! Ihan mielettömän nättejä! Nytkin äiti soitti ja sanoi, että oli tehnyt löytöjä lastenvaateliikkeestä ja tuo mukanaan kun tulee taas käymään. Minulle kyllä kelpaa ihan kaikki, kunhan on vaan oikeaa kokoa. Vaikka olisi hiukan mautonkin niin mökkivaatteena ja metsätöissä menee hyvin. Ei tarvitse sitten surkutella vaatteiden takia.

On meilläkin joitakin anopin ostamia vaatteita, joista ite en ole tykännyt. Mutta laitan niitä sitten aina lapselle päälle mummolareissulle.
Eikä parhaita viitikään laittaa, kun siellä aina vähän "rapatessa roiskuu".. :whistle:
Näin ollaan molemmin puolin tyytyväisiä.

Miehen täti myös joskus tuo vaatteita, joita hehkuttaa mahtaviksi ja ihaniksi. Mä olen niistä kyllä ihan eri mieltä, mutta on niitä pidetty pihassa rymytessä ja mökillä.

Enimmäkseen onneks anoppikin tuo nättejä vaatteita. Ja vaikkei aina tuo, niin kiitän silti aina kauniisti. Hyväähän se vaan tarkottaa.

Ymmärrän.
Yleensä tulee ihan ok vaatetta, ja olen kiitollinen, mutta joskus harvoin sitten sellaista jota ei tosiaankaan voi laittaa päälle, edes sinne mummolavierailulle sen kerran. Ja se harmittaa, kun tietää, että ne mummon ja tätin ostamat on niitä kalliita merkkivaatteita, ja niitä ei sitten tule pidetyksi.

Ja vaikka olis mikä, niin minun lapseni (alle 2v) ei tule käyttämään mikrolyhyitä farkkushortseja vielä noin kymmeneen vuoteen ainakaan. Eikä pikkulapsena bikineitä, tissitoppeja tai minihameitakaan. :)

Mä ottasin kyllä ihan ilomielin vastaan jos joskus pojan isänäiti lapsenlapselleen vaatteita ostaisi. Mutta eipä oo tarvinnu ottaa minkään asteisia lahjoja vastaan koskaan.