anopin reaktio pelottaa

Mulla on oikeasti aivan kamala anoppi. Hän tietää omasta mielestään kaiken, senkin esimerkiksi mikä on minulle tai hänen pojalleen parasta. Pelkään, että jos tässä jossakin vaiheessa raskautuminen onnistuu, niin mitä mahtaa anoppini siihen sanoa. Aiemmin hän on ilmaissut kantansa hyvin selvästi: "Älä pilaa pojan elämää hankkiutumalla sille raskaaksi".

Meillä ei suju mikään, järkevää juttuhetkeä on turha edes yrittää, sillä aina se menee riidaksi. Anoppi puhuu minulle niinkuin en osaisi yhtään mitään ja antaa elämänohjeitaan pettämisestä ja muusta, vaikka meidään suhteessa ei mitään pettämistä tai sen vaaraa ole missään vaiheessa ollutkaan. Kaikkein omituisinta on, että nainen tulee neuvomaan ja moralisoimaan pettämistä vaikka itse on elänyt aiemmin tilanteessa, jossa hänellä oli kaksi miestä.

Aina anoppini seurassa hän saa minut tuntemaan itseni arvottomaksi ja joka tavalla huonoksi. Kun paikalla on minun vanhempani tai muita miehen sukulaisia hän yrittää esittää että olisimme hyviäkin ystäviä..

Ja koska hän hössöttää jo aivan liikaa muutenkin AIKUISEN poikansa hyvinvoinnista (syömisestä, vaatteista ja rahasta) niin miten uskallan kertoa hänelle jonakin päivänä odottavani lasta hänen pojallensa? Tiedän, etten sen päivän jälkeen saa olla hetkeäkään rauhassa hänen "kyllä minä tiedän nämä asiat"- neuvoiltaan.

Jos jollakin on jotain neuvoja millä tilannetta saisi paremmaksi minun ja anoppini välillä, niin kertokaa! Ainainen riitely ja välttely rasittaa minua ja myös miestäni, mikä vaikuttaa myös suhteeseemme.
 
Ei taida olla oikein muita hyviä ja toimivia tapoja kuin se, että miehesi avaa sanaisen arkkunsa. Hänen pitäisi mielestäni tehdä äidilleen selväksi missä kulkee hyvän maun raja neuvomisissa ja puuttumisissa. tavallaanhan jos hän vain seuraa tilannetta vierestä, hän hiljaa hyväksyy äitinsä käytöksen. Eikähän tässä kohtaa tarvita mitään draamaa eikä välien särkemistä, asioista pitäisi pystyä puhumaan aikuisten kesken, jotta pelisäännöt saadaan kaikille kivoiksi ja toimiviksi :) (jos anoppi ottaa nokkiinsa, se lienee häneltä pois, ehkä aika korjaa tilanteen...)
 

Yhteistyössä