anopin mielestä mun pitäis syöttää lapsille

• Viestiketjun aloittaja eihän?
  • Ensimmäinen viesti
eihän?
oikeaa voita ja punaista maitoa. koska rasvaton ja kevyt maidot ja levitteet sisältää huonoja rasvoja.

anoppi luulee että rasva on se kaikkein tärkein ihmisen ravinto.

Jaa-a. En tiiä muuta kuin et meille neuvolassa on sanottu jotta alle leikki-ikäisen ruokaan pitää sekoittaa öljyä aina jos käyttää pelkkää rasvatonta maitoa. Punainen on liian kovaa tavaraa kuulemma joten kevyt maitoa meille on suositeltu. Rasvoista muuten en tiiä ku meillä syödään miten sattuu välillä :D

"vieras"
Mä en sitä ymmärräkään, et imettämistä suositellaan ja suositellaan ja sitten "tups" yhtäkkiä imettämisestä rasvattomaan maitoon. Rasvattoman maidon yhteyttä laktoosi-intoleranssiin on tutkittu. Mä sanoin vaan neuvolassa, et meillä lapset juovat kevytmaitoa ja piste eikä siihen tarvi puuttua. Pitäähän niiden lasten saada rasvaa kasvamiseen.

"vieras"
Olisit laittanut jo otsikkoon, mitä sen anopin mielestä pitäs syöttää niin ei tarviis availla siinä luulossa, että olis jotain kiinnostavaa.

Joo joo. Rekkaantuneet näkee.

"vieras"
"niin"
Kevyt tuotteet sisältää yleensä kaikenlaisia lisäaineita ja rasvoissa pahoja trans-rasvoja. Kyllä voi on sinänsä terveellisempi vaihtoehto, tehty kermasta, suolasta ja hapatteesta, eikä sisällä muuta. Jos vertaat jonkun kevytlevitteen tuoteselosteeseen, niin onhan se ero huomattava -> monta kymmentä ainesosaa, joista erkkikään edes ymmärrä mitä ne kaikki on.

Meidän neuvolamme oppaissa suositellaan rasvatonta maitoa ja 60% kasvimargariinia. Meillä tosin juodaan kevytmaitoa, koska vain siihen siirtymällä alipainoinen poikani on noussut normaaleille käyrille.

Viimeksi muokattu:
Meidän neuvolamme oppaissa suositellaan rasvatonta maitoa ja 60% kasvimargariinia. Meillä tosin juodaan kevytmaitoa, koska vain siihen siirtymällä alipainoinen poikani on noussut normaaleille käyrille.
Neuvolasta on myös sanottu että niin ja niin monesta tupakasta ei ole mitään haittaa masuvauvalle, makeutusaineita saa käyttää ym hölmöä. Mä en luota neuvolan suosituksiin pätkääkään.

....
nykyään nämä suositukset vaihtelee melkein päivittäin. ei voi niinku usko mihinkään enää. kevyt tuotteista tulee syöpä ku on nii paljon lisäaineita. oikeasta rasvasta taas menee suonet tukkoon ym. ei muutaku valitsemaan vaan kumman haluaa :)

No höpsis
[QUOTE="Hmm";24779838]Lääkärirouva on melkoisen out nykyisistä tutkimuksista. Hävettä puolestasi.[/QUOTE]

:D. No häpeä ihan rauhassa, mä luotan enemmän oikeisiin tutkimuksiin, jotka sattuu oleman miehen erikoistumisalaa. On niistä julkaistu kansanomaisemminkin, mutta jos haluaa uskoa tiettyä "populaarijulistusta", niin sehän on jokaisen oma asia...

Tutkimus: V

Yhteistyössä