Anopin mielestä lapsi oppii itsenäiseksi kun sitä ei koko ajan vahdi ja hyysää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällälailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällälailla

Vieras
Eli muksut keskenään ulos vaan heti ku jaloilleen ottavat, ei haittaa jos vähä jalka murtuu tai tulee muuta kolhua, siitähän kuulemma oppivat. Hänenki lapsilla oli kuulemma koko ajan jotain murtumia ja vammoja kun mennä viuhtoivat pihalla ilman valvontaa ja kuulemma sen takia ovat niin itsenäisiä (tosin yks hänen pojistaan säilöö tavaroitaan äitillään ja kaks poikaa on koko ajan kerjäämässä rahaa kun ei omat riitä ja käyvät äitillään syömässä kun eivät itte osaa tai viitsi laittaa ruokaa, tai sitte ei oo rahaa ruokaan. tosi itsenäistä joo.). Ja vauvaa ei tarvii heti hyysätä jos se itkee kun se oppii pahoille tavoille, parempi antaa huutaa vaan, tulee vahvat keuhkotkin. sylissä jos liikaa pitää niin tulee vaativa lapsi ja jos nukkuu samassa huoneessa vanhempien kanssa niin ei ikinä opi nukkumaan yksin eikä tule itsenäiseksi. Ekaluokkalainen jo hyvin pärjää yksin kotona monta tuntia ja hänenki muksut oli nii, että vanhemmat (8&9v) vahtivat pienempiään (2&3v) kun äiti ja isi oli töissä.

Ihme, että mieheni on noinkin tervejärkinen kuin on. Ainoa anopin pojista joka ei kerjää koskaan rahaa äitiltään kun me pärjätään ihan omillaan.

Niin, tietenkin noilla ohjeilla meidänki muksut pitäis kasvattaa...

Anopit nyt on tollasia, jätä ne puheet omaan arvoonsa. Vaikka tosiasiahan on että ennen ei ollu mitään ip-kerhoja sun muita. Kun koulusta päästiin ekalla joskus yhdeltä niin oltiin yksin kotona kunnes vanhemmat tuli kotiin. Ei ollut edes kännyköitä, eikä silti käynyt kenelläkään pienessä mielessä etteikö parjättäisi.

Sano anopilles että te kasvatatte lapsenne juuri niinkuin parhaaksi näette. Mä varmaan heittäisin ton sun tekstin noista "itsenäisistä" pojista sille silmille jos liikaa rupeis mäkättämään!

[QUOTE="jojo";22296221]Ihan kiva :|[/QUOTE]

eikö...
onneksi se asuu monen sadan kilsan päässä nii ei tarvii joka käänteessä kuulla sen kommentteja.

meidän pojalla ku epäillään hahmotushäiriöitä (itsekin epäillään, huomaa arjessa) ja siks psykologi ja toimintaterapeutti tutkii että millä alueella ongelmia on, että osataan koulussa huomioida että koulunkäynti sujuis, nii anopin mielestä pitäis kieltäytyä kaikista tutkimuksista "kun se saa niistä ikuisen leiman otsaansa". juu...

Alkuperäinen kirjoittaja Toisesta korvasta sisään;22296261:
Anopit nyt on tollasia, jätä ne puheet omaan arvoonsa. Vaikka tosiasiahan on että ennen ei ollu mitään ip-kerhoja sun muita. Kun koulusta päästiin ekalla joskus yhdeltä niin oltiin yksin kotona kunnes vanhemmat tuli kotiin. Ei ollut edes kännyköitä, eikä silti käynyt kenelläkään pienessä mielessä etteikö parjättäisi.

Sano anopilles että te kasvatatte lapsenne juuri niinkuin parhaaksi näette. Mä varmaan heittäisin ton sun tekstin noista "itsenäisistä" pojista sille silmille jos liikaa rupeis mäkättämään!

mä kilahdin sille noista sen kommenteista kun esikoinen oli vauva ja sanoin suoraan mitä aattelen sen jutuista. 9kk oli välit poikki ja sit ku taas oltiin väleissä nii oli muutaman vuoden hiljaa. nykyään sitte taas vauhkoaa.

mä kilahdin sille noista sen kommenteista kun esikoinen oli vauva ja sanoin suoraan mitä aattelen sen jutuista. 9kk oli välit poikki ja sit ku taas oltiin väleissä nii oli muutaman vuoden hiljaa. nykyään sitte taas vauhkoaa.

Sulla onki sitkee anoppi. :D Mun on tarvinnut tässä reilun 14 vuoden aikana kilahtaa tasan kerran, silloin kyllä annoin tulla ihan kunnolla. Tosin ei ollu lastenkasvatusasioista vaan aivan muista henkilökohtaisista asioista. Eipä ole toista kertaa koittanut hyppiä nokille. :whistle:

Sama juttu. Kuukauden ikäinen vauva olisi pitänyt jättää sänkyyn huutamaan eikä pitää sylissä. Saa kuulemma kannella sitten pitkään jos pienestä asti totuttaa syliin. Kauhistellen kertoo, kun vauva vierastaa, aivan kuin se olisi jotenkin epänormaalia. Teki niin tai näin, anoppikulta antaa ymmärtää että on tehnyt väärin. Minulle tullut sellainen käsitys, että anoppi ollut aikanaan varsin välinpitämätön äiti lapsilleen. Onneksi asumme sopivan välimatkan päässä toisistamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Toisesta korvasta sisään;22296318:
Sulla onki sitkee anoppi. :D Mun on tarvinnut tässä reilun 14 vuoden aikana kilahtaa tasan kerran, silloin kyllä annoin tulla ihan kunnolla. Tosin ei ollu lastenkasvatusasioista vaan aivan muista henkilökohtaisista asioista. Eipä ole toista kertaa koittanut hyppiä nokille. :whistle:

juu mä oon ihaillu sen sitkeyttä :D vaikka sillon ku kilahdin nii sanoin sille että me hoidetaan ja kasvatettaan lapsemme näiden 2000-luvun ohjeiden mukaan, ei 60-70luvun ohjeiden mukaan, joita anoppi omien lastensa kanssa noudatti ja jotka on sen mielestä kaikkien aikojen parhaat lastenhoito-ohjeet. Kun nyt eletään 2000-lukua, ei 70-lukua. ja siitä se tietenki loukkaantui että kun ei hänen neuvot kelpaa vaikka hän on neljä lasta kasvattanu.

onneksi mies on mun kanssa samaa mieltä ja se annattaa äitilleen tuon tuosta eri asioista. Sille anoppi ei sillee suutu kuin jos mä sanon saman asian.

[QUOTE="Santtuli";22296323]Sama juttu. Kuukauden ikäinen vauva olisi pitänyt jättää sänkyyn huutamaan eikä pitää sylissä. Saa kuulemma kannella sitten pitkään jos pienestä asti totuttaa syliin. Kauhistellen kertoo, kun vauva vierastaa, aivan kuin se olisi jotenkin epänormaalia. Teki niin tai näin, anoppikulta antaa ymmärtää että on tehnyt väärin. Minulle tullut sellainen käsitys, että anoppi ollut aikanaan varsin välinpitämätön äiti lapsilleen. Onneksi asumme sopivan välimatkan päässä toisistamme.[/QUOTE]

niin, meitä nykyäitejä on huudatettu sängyssä yksin ja ruokaakin sai vaan 4 tunnin välein, ihme sitte että oli "koliikkia" niin paljon ku vauvat huus nälkäänsä. ja imetykset ei onnistunu. multaki tuon tuosta tuon ajan äidit kysyyihmeissään että miten se maito nykyään riittää niin monella äidillä ku ennen piti kohta antaa korviketta. no siks kun nykyään imeteään lapsentahtisesti jolloin maitoaki erittyy riittävästi.

eihän se toki tuon ajan äitien syy oo, sen aikaisia suosituksia vaan noudattivat, mutta olis kiva jos ymmärtäisivät ja hyväksyisivät että nykyään tehdään toisin.

niin, meitä nykyäitejä on huudatettu sängyssä yksin ja ruokaakin sai vaan 4 tunnin välein, ihme sitte että oli "koliikkia" niin paljon ku vauvat huus nälkäänsä. ja imetykset ei onnistunu. multaki tuon tuosta tuon ajan äidit kysyyihmeissään että miten se maito nykyään riittää niin monella äidillä ku ennen piti kohta antaa korviketta. no siks kun nykyään imeteään lapsentahtisesti jolloin maitoaki erittyy riittävästi.

eihän se toki tuon ajan äitien syy oo, sen aikaisia suosituksia vaan noudattivat, mutta olis kiva jos ymmärtäisivät ja hyväksyisivät että nykyään tehdään toisin.

Ei, ei kyllä tässä tapauksessa on kysymys luonteenpiirteistä, ei siitä, että olisi varsinaisesti suosituksia noudattamassa. Valitettavasti. Mutta totta on, maailma muuttuu, suositukset muuttuu. Joskus vain tuntuu, että terve järki unohtuu, jos liian kirjaimellisesti sääntöjä ja ohjeita tulkitsee.

Yhteistyössä