Anopin kommentti "tyttö tuli"-uutiseen:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Anoppi ilmoitti esikoistytön ristiäisissä vuosia sitten, kun kerroin ettei toista lasta välttämättä ole suunnitelmissa, että "onhan se nyt poika oltava!".

Nyt toisen lapsen odotusaikana anoppi on höyrynnyt siitä, että varmaankin nyt tulee se poika. Olen kyllästymiseen asti kuunnellut hehkutusta asiasta. Itse olen tiennyt että tyttöä taas odotin.

Kun mieheni sitten soitti pari päivää sitten äidilleen ja kertoi, että tyttö tuli, oli anoppi mennyt ihan hiljaiseksi. Sitten oli todennut että: " No, onhan se sekin..jotakin".

Meille tyttö oli erittäin toivottu ja tervetullut ja olen loukkaantunut anoppini kommentista. Minulle soittaessaan hän oli jo selvinnyt pettymyksestään sen verran, että pystyi tekopirteänä tokaisemaan että onhan se hyvä että saatiin tyttö taloon.

Minua ei huvita vastata hänen soittoihinsa enkä haluaisi häntä edes käymään. Varmaan turhasta nipotan mutta pidän anoppiani todella typeränä.

Miten perkeleessä tuo poikien ihannointi loppuu? Toivottavasti anoppisi sukupolvi on sitten viimeinen joka jaksaa lässyttää siitä poikalapsien paremmuudesta.
Minä jos olisin saanut valita olisin ehdottomasti halunnut tytön.
Se vitutti kun lääkäri otti ultrassa kuvan isälle missä näkyy pallit :headwall: taisin sen heittää pois ja säästää ne missä näkyy vauva kokonaan.

Tuun aina surulliseksi kun joku sanoo, ettei halua tyttö. Yks kaveri sanoi joskus ettei halua tyttöä, ne vaan kikattelee ja leikkii prinsessaa... ettei sitten tytöistäkö ole muuhun?!? Anoppisi on pimeä...

Tää on niin tätä... Kun on yks malli niin toisen pitäin olla sit toista :headwall: Ja jos on vaikka kaks tyttöä , niin jos alkaa odottaa kolmatta lasta niin tosi monelta kuulee kommenttia että 'ne yrittää nyt sitä poikaa...' tai toisinpäin..
Tai kun meillä on tyttö ja poika, niin joku totes että jahas, teillä on sitte lapset tehtynä!! Minä olin ihan että mitäh??!? Niin vastaus oli että mitä te nyt turhaan enää lapsia teette kun kerran jo on kumpaakin sorttia...
|O

Meillä oli niin päin, että toisen syntyessä mua lohduteltiin, kun ei tullutkaan tyttö. Oli ennestään poika, ja jostain ihmeestä kaikki oletti, että toivottais automaattisesti tyttöä. Näin ei todellakaan ollut. Anopille ja omalle äidilleni jouduin oikein hermostumaan, kun kävi ärsyttää.

Kun esikoinen on poika ja alat odottamaan toista niin koko suku on kimpussa "tietämässä" että haluat nyt varmasti sen tytön....kyllähän se pitää tyttö ja poika perheessä olla :whistle: Niin ja jos sanot, että meille on ihan sama kumpi tulee, niin sitten todetaan, joo-o tottakai teidän täytyy siihen sopeutua |O aaarrrrggg!

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Vanhan sukulaisen tokaisu kun odotin kolmatta ja ennestään kaksi tyttöä: "No jospa se tällä kertaa onnistuisi." :o
Meillä onnistui. Tulihan se poikakin sieltä !
Saatiin sitte vielä toinenkin poika, niin onpa hienoa, kun on tasaparit, 2tyttöö ja kaks poikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Vanhan sukulaisen tokaisu kun odotin kolmatta ja ennestään kaksi tyttöä: "No jospa se tällä kertaa onnistuisi." :o
Meillä onnistui. Tulihan se poikakin sieltä !
Saatiin sitte vielä toinenkin poika, niin onpa hienoa, kun on tasaparit, 2tyttöö ja kaks poikaa!

Meillä sama taktiikka, pitäähän se pojalle vielä veli tehdä niin on kaveri kenen kanssa leikkiä :whistle: ..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuun aina surulliseksi kun joku sanoo, ettei halua tyttö. Yks kaveri sanoi joskus ettei halua tyttöä, ne vaan kikattelee ja leikkii prinsessaa... ettei sitten tytöistäkö ole muuhun?!? Anoppisi on pimeä...

Minä olen vähän samoilla linjoilla. Tiedän, että kuulostaa typerältä ja OIKEASTI totta kai on tärkeintä että lapsi on terve. Varsinkin kun tässä on kaikenlaisia ongelmia ollut. Mutta salaa mielessäni toivon että tulisipa poika, esikoinenkin on poika.
Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että miksei saisi toivoa jompaa kumpaa.

Mun mummo "lohdutteli" mua tytön syntymän jälkeen, että "onhan se toisaalta hyvä että esikoinen on tyttö, hoitaa sitten niitä pikkuveljiään!" :xmas: On varmaan tyytyväinen sitten kun kuulee että meille toista lasta varrotaan, että josko nyt tulisi se poika...
Miehen mummo taas riemastui ikihyviksi kun saatiin tyttö :) Itsellään on vain poikia ja tuo meidän neiti on saanut kyllä todella paljon huomiota isomummoltaan. Hää tokaisikin että "tosimiehet ne tekee poikia ja tosirakastajat tyttöjä" B)

Mulle on kans tuttua tuo toisen sukupuolen toivominen..saatiin tyttö ja nyt kun raskaana niin melkeinpä kaikki sukulaiset yms. kenet näkee, on sanonut, et jospa se nyt ois poika, tai kyllähän sen poika olla pitää--tai entäs jos se onkin tyttö taas..No so what? Pääasia et saadaan se toinenkin lapsi, jota jo kovasti toivottiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulle on kans tuttua tuo toisen sukupuolen toivominen..saatiin tyttö ja nyt kun raskaana niin melkeinpä kaikki sukulaiset yms. kenet näkee, on sanonut, et jospa se nyt ois poika, tai kyllähän sen poika olla pitää--tai entäs jos se onkin tyttö taas..No so what? Pääasia et saadaan se toinenkin lapsi, jota jo kovasti toivottiin!

Minulta kans kysytään nyt uudelleen raskaana,että mikäs olo,kumpaa veikkaat,onko vielä sukupuoli selvinnyt jne jne..Tyttö siis ennestään.Kaikki sukulaiset ja ystävät veikkaavat(=toivovat "salaa")poikaa.Mies yks ilta hermostu näiden kyselyjen jälkeen ja sano että sukupuolta ei sitten kerrota vaikka kuinka utelisisivat.Ei tosin vielä tiedetä itsekkään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Miten perkeleessä tuo poikien ihannointi loppuu? Toivottavasti anoppisi sukupolvi on sitten viimeinen joka jaksaa lässyttää siitä poikalapsien paremmuudesta.
Minä jos olisin saanut valita olisin ehdottomasti halunnut tytön.
Se vitutti kun lääkäri otti ultrassa kuvan isälle missä näkyy pallit :headwall: taisin sen heittää pois ja säästää ne missä näkyy vauva kokonaan.

Erittäin iso peesi. :flower:

Ohhoh. Mun anoppi on harras muslimi, ja edes hän ei ole sanonut mitään tuollaista tyttölapsesta, vaikka siinä kulttuurissa ehkä poikalapsia ihannoidaankin enemmän (huolehtivat vanhemmistaan kun nämä ovat vanhoja, jne).
Mä myönnän, että toivoin kovasti poikaa esikoistytön jälkeen, mutta en siksi, että poika olisi arvokkaampi tms, vaan siksi, että halusin yhden lapsen kumpaakin sukupuolta. Poika tuli =). Tyttö olisi ollut aivan yhtä arvokas ja ihana asia.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Tai kun meillä on tyttö ja poika, niin joku totes että jahas, teillä on sitte lapset tehtynä!! Minä olin ihan että mitäh??!? Niin vastaus oli että mitä te nyt turhaan enää lapsia teette kun kerran jo on kumpaakin sorttia...
|O

Samaa on meillekin sanottu :headwall:. Meidän lapsiluku taitaa ihan oikeasti olla täynnä, mutta tekisi mieli tekaista vielä se kolmaskin ihan vaan vastalauseena noille "teidän ei sitte tarvi enää lisääntyä kun ootte jo onnistuneet saamaan sekä tytön että pojan" |O

Yhteistyössä