Anopin ja "appiukon" joululahjoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glenn

Aktiivinen jäsen
03.09.2010
2 922
1
36
Mie oon miettiny tuskassa, et mitä niille laittais joululahjaksi. Sain sitten ajatuksen et jos ostais niille uudet tyynyt. Olisko ihan huono? En tosin tiiä, et kuinka vanhat/uudet niillä ne olemassa olevat on. En kyllä muista et he olis maininnu uusineensa niitä.

Mitäs muuta niille vois sitten keksiä? Villasukat voi unohtaa.. anoppi kutoo niitä itse puikot sauhuten.

me annamme "vain" joulukukka asetelman. Ja ehkä myös leivon heille jotain. Mielestäni joululahjojen tarkoitus menee hukkaa jos pitää pakolla yrittää keksiä mitä ostain.

no en kyllä ostais, jos en tietäsi minkälaisesta tyynystä pitää materiaali jne.
Kiva jos vihaa untuvatyynyjä ja saakin lahjaksi untuvatyynyt. Tai kiva jos on juuri ostaneet ovh noin 100e kipale tyynyt unikulmasta ja joku ostaa jokin 3e jyski/ikea tyynyt.
Eli jos noin henkilökohtaista ostat niin utele edes onko kuinka vanhat ja minkälaisista tykkää jne.

Eieiei... tyyny on liian henkilökohtainen kapine. Itse ainakin haluan valita sopivan tyynyn itse... niitä kun on niin monenlaisia, -mallisia ja vaikka millä täytteellä. Mistä voitte tietää sopivan?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;25133183:
me annamme "vain" joulukukka asetelman. Ja ehkä myös leivon heille jotain. Mielestäni joululahjojen tarkoitus menee hukkaa jos pitää pakolla yrittää keksiä mitä ostain.

Mie olisin kans tämän ajatuksen kannalla. Aikusia ihmisiä ku tässä ollaan. Mutta anoppi "sekoaa" jouluna ostaa lapsille kaikenlaista vaikka ehdotetaankin vaan yhtä kohtuuhintaista lahjatoivetta. Samoten mulle ostaa kaikkea turhaakin VAIKKA OIKEASTI haluaisin vaan niitä villasukkia! Tämä ahdistaa minua vielä näin 10 vuoden jälkeenkin, kun omassa perheessä on lahjoja laitettu aina vaatimattomammin.

Minusta olis sitten mukavampaa, kun olis antaa takaisinkin jotain "oikeaa lahjaa" eikä vaan sitä amaryllistä. Ei olis niin vaivaantunut olo. Tai jotakin.

Jos tiedätte millaisista tyynyistä he pitävät (matala, korkea, pehmeä, untuva...) niin mun mielestä ihan kiva lahja. Jos ette tiedä, niin en suosittelisi ostamaan tyynyjä.

Mä ostan vanhemmilleni lahjakortin jonnekin ravintolaan. Heillä on tupa tavaraa täynnä, joten haluan ostaa lahjaksi palvelun eikä tavaraa.

Mä ostan vanhemmilleni lahjakortin jonnekin ravintolaan. Heillä on tupa tavaraa täynnä, joten haluan ostaa lahjaksi palvelun eikä tavaraa.

Tää olis muuten loistava. Mutta ruoka on aina liian mausteista, omituista, epämääräistä tai sitkeää jos se ei ole anopin itsensä tekemää. Siten sillä on hirvee määrä omakehiteltyjä allergioita.

Kerran ostin sille lahjakortin jalkahoitoon, mutta ei se sitäkään käyttäny. Ei sitä tiedä mitä rasvoja siellä oikein käytellään ja sitten se hoitaja saattaa painella vahingossa ties mitä akupisteitä jalkapohjista. |O

Tää olis muuten loistava. Mutta ruoka on aina liian mausteista, omituista, epämääräistä tai sitkeää jos se ei ole anopin itsensä tekemää. Siten sillä on hirvee määrä omakehiteltyjä allergioita.

Kerran ostin sille lahjakortin jalkahoitoon, mutta ei se sitäkään käyttäny. Ei sitä tiedä mitä rasvoja siellä oikein käytellään ja sitten se hoitaja saattaa painella vahingossa ties mitä akupisteitä jalkapohjista. |O

Apuva....;-))

En ostaisi.
Meillä anoppi (miehen äiti) osti miehelleni uuden kylpytakin yhtenä jouluna.
Ensinnäkin se oli aamutakki eli semmoinen fliisi takki joka ei siis kuivaa, vaikka pakkauksen päällä luki kylpytakki.
Toisekseen anoppi sanoi isoon ääneen jouluaattona että nyt voitkin heittää tuon vanhan ruman risan pois kun sait kerrankin kunnollisen takin.
Ei muuten mutta olin ostanut sen vanhan huonon risankin miehelleni isänpäivälahjaksi lastemme kanssa ja tasan tuo meidän benettonin kylpytakki joka imee kosteuttakin oli kalliimpi kuin anopin halpahallista ostama 10e takki.
Anoppihan tuosta oikein suuttui kun mies ei suostunut heittämään "vanhaa" roskiin kuten anoppi vaati.
Että kiitos taas yhdestä lahjasta jolla ei tee mitään,onhan se toki lisää rojua kaappiin.
Tosi kiva kun ihmiset kuten tapauksesamme anoppi ajatteli oikein meidän pulestamme ja ei vaivautunut edes kysymään haluaako mieheni fliisi aamutakkia ja tarviiko hän jotakin vaatetta tai olisikohan jotakin jota hän haluaa tai tarvitsee.

Koittaisin ensin kauttarantain selvitellä minkälaisia tyynyihmisiä appivanhemmat ovat. Toiset kun ovat älyttömän tarkkoja tyynystään, pitää olla profilointia, juuri tietynlaista täytettä ja korkeutta, toisille taas on herttaisen yhdentekevää mitä siellä patjan ja pään välissä on ja nukkuvat minkälaisen tyynyn kanssa hyvänsä. Ensinmainituille en tyynyä joululahjaksi ostaisi, jälkimmäisille taas olisi tosi hyvä lahja.

Minä kudon äidilleni lapaset. Hän kyllä neuloo itsekkiin, niin lapasia kuin sukkiakin, mutta ajattelin tehdä jotkin hieman spesiaalimmat ehkä palmikkoneuletta tai sitten kirjoneuletta, joten tuskin ainakaan harmistuu.

[QUOTE="hmm";25133374]En ostaisi.
Ensinnäkin se oli aamutakki eli semmoinen fliisi takki joka ei siis kuivaa, vaikka pakkauksen päällä luki kylpytakki.
Toisekseen anoppi sanoi isoon ääneen jouluaattona että nyt voitkin heittää tuon vanhan ruman risan pois kun sait kerrankin kunnollisen takin.
Ei muuten mutta olin ostanut sen vanhan huonon risankin miehelleni isänpäivälahjaksi lastemme kanssa ja tasan tuo meidän benettonin kylpytakki joka imee kosteuttakin oli kalliimpi kuin anopin halpahallista ostama 10e takki.
Anoppihan tuosta oikein suuttui kun mies ei suostunut heittämään "vanhaa" roskiin kuten anoppi vaati.
Että kiitos taas yhdestä lahjasta jolla ei tee mitään,onhan se toki lisää rojua kaappiin.
Tosi kiva kun ihmiset kuten tapauksesamme anoppi ajatteli oikein meidän pulestamme ja ei vaivautunut edes kysymään haluaako mieheni fliisi aamutakkia ja tarviiko hän jotakin vaatetta tai olisikohan jotakin jota hän haluaa tai tarvitsee.[/QUOTE]

Ouo logiikka. Kannattaa ihmeessä pitää vanha ja rikkinäinen kun kerran on kalliimpi kuin uusi, mitä siitä että on lähes käyttökevoton ja surkean näköinen. Anoppi hyvää hyvyyttää oli katsonut että mies jotain tarvii ja te sitten pikkumaisuuttanne loukkaannutte. Joo ei ehkä ollut ihan mieluinen, mutta ei tuo teidän käytös silti ihan asiallista ollut.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="hmm";25133374]En ostaisi.
Tosi kiva kun ihmiset kuten tapauksesamme anoppi ajatteli oikein meidän pulestamme ja ei vaivautunut edes kysymään haluaako mieheni fliisi aamutakkia ja tarviiko hän jotakin vaatetta tai olisikohan jotakin jota hän haluaa tai tarvitsee.[/QUOTE]

Laita kiertoon. Myy kirpparilla semmoiset, jotka jää kaappiin. Ei tarvi kertoa kellekkään. Näin mä oon joskus tehnyt.

[QUOTE="nuuh";25133483]Mie annoin hössöttäville joulustressisukulaisille (lue anoppi ja oma äiti) viime vuonna joululahjaksi elintenluovutustestamentti kortit. Saa apteekista ilmaiseksi.[/QUOTE]

Tää on muuten hyvä idea, mutta lakimuutoksen jälkeen, tuo ois vähän kuin vittuilua. Siis kun kaikkienhan on nykyään luovutettava elimensä lain mukaan, ellei erikseen kiellä, niin tuon kortin antaminen on vähän kuin antaisi kolme viikkoa vanhan prisman mainoksen lahjaksi.

Yhteistyössä