Annoin palautetta kansalaisopistolle - olisitteko te antaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli sähköpostilla laitoin.

8v poika aloitti nyt syksyllä ala-asteelaisten puukäsityökerhon. Hinta 40e + mahdollisia tarvikemaksuja. Kurssiesittelyssä luki vain, että puutöitä tytöille ja pojille.

Poika on käynyt siellä nyt kolme tai neljä kertaa ja nyt on käynyt selväksi, että sinne vain viedään lapsi ja siellä tehdään mitä itse keksii. Siis jos keksii. On siellä puukäsityöopettaja, joka ilmeisesti neuvoo ja tietysti valvoo, mutta mitään ohjattua siellä ei ole. Oletin ilmanmuuta, että siellä on joka kerralle oma juttunsa mitä tehdään. Tälläisiä samanlaisia töitä mitä ala-asteen puukäsitöissäkin tehdään.

Mutta ei mitään. Tänään poika tuli ihan surkeana ja sanoi ettei taaskaan keksinyt mitään ja että hän vain veisteli puupalikkaa.

Poika on tosi luova ja kova askartelemaan, mutta tälläinen puukäsityö on hänelle uutta eikä osaa sellaisia juttuja tehdä niin ei ehkä niitä ideoitakaan sitten tule. Tai ideoita ehkä, mutta ei tietoa/taitoa alkaa tekemään ja työstämään.

Mielestäni 40e kurssimaksu + tarvikemaksu on hulppea hinta siitä, että poika voisi kotonakin pihalla veistellä puupalikkaa.

Olettaisitteko te, että tuollaisella kurssilla on ohjatumpaa vai nipotanko turhasta?

Ehdottomasti olettaisin, että toiminta on ohjattua. Että ohjaajan johdolla tehdään tänään pannunalunen, ensi kerralla linnunpönttö, yms.

Tuohan on vähän sama kuin se, että lapsi kävisi jumpassa, mutta jumppaa ei ohjattaisi, vaan lapsi saisi siellä itsekseen juoksennella ja venytellä. Eli ihan typerää.

Aiheesta annoit palautetta, olisin antanut minäkin.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Ehdottomasti olettaisin, että toiminta on ohjattua. Että ohjaajan johdolla tehdään tänään pannunalunen, ensi kerralla linnunpönttö, yms.

Tuohan on vähän sama kuin se, että lapsi kävisi jumpassa, mutta jumppaa ei ohjattaisi, vaan lapsi saisi siellä itsekseen juoksennella ja venytellä. Eli ihan typerää.

Aiheesta annoit palautetta, olisin antanut minäkin.

Joo tuollaista mekin miehen kanssa oletettiin, että se on. :/

Jospa keksisitte ensi kerraksi etukäteen mitä lapsi siellä tekisi (meidän poika tekisi varmaan pelkkiä puuveneitä ja -laivoja) ja poika pyytäisi sitten apua, miten sellainen juttu tehdään. Uskon, että siellä löytyy apua, jos vaan sitä pyytää. Yksi vaihtoehto on käydä kirjastosta jokin puutyökirja ja etsiä sieltä jokin mieleinen malli ja tehdä sen perusteella. Tai sitten suunnitella ihan itse. Meidän tyttö tekisi tuollaisella kurssilla lelukoiralleen kopin. Pyysi minua tekemään sellaisen, kun olin puutyökurssilla, mutta siellä oli vain ohjattuja juttuja, joten en ehtinyt tuota tekemään.

[QUOTE="vieras";24722317]Jospa keksisitte ensi kerraksi etukäteen mitä lapsi siellä tekisi (meidän poika tekisi varmaan pelkkiä puuveneitä ja -laivoja) ja poika pyytäisi sitten apua, miten sellainen juttu tehdään. Uskon, että siellä löytyy apua, jos vaan sitä pyytää. Yksi vaihtoehto on käydä kirjastosta jokin puutyökirja ja etsiä sieltä jokin mieleinen malli ja tehdä sen perusteella. Tai sitten suunnitella ihan itse. Meidän tyttö tekisi tuollaisella kurssilla lelukoiralleen kopin. Pyysi minua tekemään sellaisen, kun olin puutyökurssilla, mutta siellä oli vain ohjattuja juttuja, joten en ehtinyt tuota tekemään.[/QUOTE]

Siis miksi minä maksan tuosta kurssista, jos mun pitää itse alkaa sen takia juoksemaan kirjastossa ja ideoimaan. Täytyy sanoa ettei vähempää kiinnosta eikä mieskään mikään puutyönopettaja ole. Sen takia laitettiin lapsi sinne, kun kiinnostusta on ja kotona ei tuon tyyppisiä juttuja harrasteta. En minä maksa jollekin toiselle siitä, että itse teen sen työn mitä en edes hemmetti osaa.

Yhteistyössä