annoin jo maissivelliä vauvalle joka ei vielä 3kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lemmenlaiva

Vieras
eli annoin eilen tutteli omneoon sekoitettuna 40ml maissivelliä.. koko satsi oli sitten 120ml, jonka yleensä annan omneona. ja tänään sitten annoin sen 120ml pelkkää velliä. aloitinko liian aikasin?

onko muut missä vaiheessa ruenneet antamaan velliä vauvalle.

meillä vauveli pelkällä korvikkeella.

*muoks* siis ikää on viikkoo vajaa 3kk.

Esikoinen oli muistaakseni reilu kolme kuukautta ja kuopus pikkasen alle kolme kuukautta, kun aloitettiin velli. Kuopus joi tuolloin lähes kokonaan korviketta, joka ei pitänyt nälkää kuin hetken.

mikähän siinä voi olla niin vaikeeta että kun suositus on 4kk niin miksi ei voi sinne asti odottaa??? ei jaksa ymmärtää...

(ja pilkunnussijoille tiedoksi että tiedän että on olemassa vauvoja jotka eivät kasva ilman lisä ruokaa tarpeeksi esim. keskoset)

Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
ku nykyään näyttää olevan 4kk.. ainakin nuissa purkkien kylessä lukee niin.

Mä keitin maissivellin nanniin. Ohjeen sain lasten erikoislääkäriltä, jonka vastaanotolla kävin esikoisen kanssa (käynti ei tosin liittynyt vauvan ruokailuun vaan ihan muuhun juttuun)

Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
miksi annoit?

mä vaan halusin kokeilla.... en oikeestaan tiijä syytä. meillä normaali syöttöväli päivällä 3 tuntia ja yöllä 4-5 tuntia.

Eli äiti(sinä) haluat hoputtaa kasvua-vauva aikaa?sulla kiire?aivan turhaa ylipäätään vellin anto lapselle.anna vauvan olla vauva.

Minun äiti sano, että ku mun vanhin veli synty, ni sillon oli suositukset, että muutamanviikon ikäselle on alettava antaan jo perunaa. Että tuskin se kovin vaaralista ainakaan on, vaikka annoitki. ;) Kuhan seuraat, ettei tuu mitään erityisiä mahakipuja sun muita vaivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Minun äiti sano, että ku mun vanhin veli synty, ni sillon oli suositukset, että muutamanviikon ikäselle on alettava antaan jo perunaa. Että tuskin se kovin vaaralista ainakaan on, vaikka annoitki. ;) Kuhan seuraat, ettei tuu mitään erityisiä mahakipuja sun muita vaivoja.

ja minun äiti sanoi,et kun minä synnyin,ei ollut lasten turvaistuimia autossa vaan vaunujen kopassa vauvat kuskattiin.eikä takapenkeiltä löytynyt edes turvavöitä.että maailma muuttuu,tieto lisääntyy ja sitä kautta ohjeistukkset.

eikä 1972 ollu kivunlievityksenä synnytyksessä kuin konjakkiryyppy.

Ei meidän korvikepojille oo ollut haittaa, vaikka velli on alettu n. 3-kuisena.
Neuvolan suositus levottomiin öihin.
Esikoisella tepsi; alkoi nukkumaan pidempää yöpätkää mutta kuopuksella ei toiminut.
Heräilee yhäti öisin vaikka ois syönyt pihvin ja muusia iltaplaksi...ei liene nälästä kyse. :whistle:

Tuskin siitä mittään haittaa oli, mutta aika hyvät syöttövälithän tuolla siun lapsosellais on ilman velliäkin (tällä hetkellä ). Myö ei niitä vellejä ruvettu koskaan tarjoomaankaan, kun eihän maissivelli loppujen lopuksi ole, kuin maustettua korviketta.

Et sie mittään hallaa lapselleis tehnyt, että älä nyt hyvän tähen syyllisyyttä ruppee tuntemaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Tuskin siitä mittään haittaa oli, mutta aika hyvät syöttövälithän tuolla siun lapsosellais on ilman velliäkin (tällä hetkellä ). Myö ei niitä vellejä ruvettu koskaan tarjoomaankaan, kun eihän maissivelli loppujen lopuksi ole, kuin maustettua korviketta.

Et sie mittään hallaa lapselleis tehnyt, että älä nyt hyvän tähen syyllisyyttä ruppee tuntemaan =)

kiitokset [/b]juures suikale!

Mä olen kans miettinyt tuota vellijuttua... meidän pojalla on lähes jatkuva nälkä. Korvikkeella hän on ollut viikon ikäisestä, kun meillä ei imetys onnistunut :/
Syö ns. normaalisti kahden tunnin välein, yöllä pari kertaa, mutta nyt on alkanut jopa syöttöjen välissä huutamaan nälkää(annan sitten pikku tilkan tai pelkkää keitettyä vettä, jolla vähän huijaan). Ja hurmurilla on ikää 9 viikkoa.
Ollaan menossa huomenna neuvolaan, toivottavasti saan sieltä jotain apua tähän, koska maitomäärät alkaa olla jo aika suuria.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mä olen kans miettinyt tuota vellijuttua... meidän pojalla on lähes jatkuva nälkä. Korvikkeella hän on ollut viikon ikäisestä, kun meillä ei imetys onnistunut :/
Syö ns. normaalisti kahden tunnin välein, yöllä pari kertaa, mutta nyt on alkanut jopa syöttöjen välissä huutamaan nälkää(annan sitten pikku tilkan tai pelkkää keitettyä vettä, jolla vähän huijaan). Ja hurmurilla on ikää 9 viikkoa.
Ollaan menossa huomenna neuvolaan, toivottavasti saan sieltä jotain apua tähän, koska maitomäärät alkaa olla jo aika suuria.

tän takia meitä neuvottiin siirtymään jo osaksi velliin, alkoi syödä tunnin välein ja isoja pullollisia. ja peruna tosiaan aloitettiin jo 3kk ikäisenä.

meillä sai poika velliä ekan kerran ristiäispäivänään eli vajaa 2kk:n ikäsenä, eikä tuo miksikään oo menny..

neuvolan suosituksesta, ku poika veteli 2 tuntia tissillä ja pullon maitoa päälle, kahden tunnin välein

Kun syöttövälit on noin pitkät ei lapsi tarvitse vielä muuta kuin maitoa. Omasta kokeilunhalusta ei saa olla kyse! Jos lapsi syö kaikenaikaa, parin tunnin välein ja paljon niin silloin voi olla kiinteämmät paikallaan.