Anni Vuohijoki julkaisi vähäpukeisen kuvan supertimmistä kropastaan – irvailee ”höpöhöpö-dieeteille”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
http://www.is.fi/muutlajit/art-2000005154782.html

Anni Vuohijoki julkaisi vähäpukeisen kuvan supertimmistä kropastaan – irvailee ”höpöhöpö-dieeteille”
9d591fbbb7f64528a6f2c1953d068313.jpg

Painonnostaja Anni Vuohijoki on tehnyt pienen painonpudotuksen EM-kisoihin. (KUVA: Timo Aalto/Lehtikuva)

Julkaistu: 3.4. 19:37

PAINONNOSTO
Anni Vuohijoki nousee EM-kisalavalle tiistaina Kroatian Splitissä.
Suomea Rion olympialaisissa edustanut painonnostaja Anni Vuohijoki kilpailee EM-kisoissa 63-kiloisten sarjassa. Vuohijoki matkusti Splitiin sunnuntaina, ja hän on jo ehtinyt tutustua ympäristöön.

– Täällä on hyvät olosuhteet, 20 astetta lämmintä eikä liian kuuma. Harjoittelupaikka on lähellä kisapaikkaa, joten ollaan ehditty vähän katsastaa sitä, Vuohijoki kertoo puhelimitse Ilta-Sanomille.

Päävalmentaja Antti Everi on ennustanut Vuohijoen taistelevan mitaleista, mikäli hän onnistuu täydellisesti. Vuohijoki itse toppuuttelee kommenttia kisojen alla.

– Superonnistuminen ei välttämättä tarkoita aina mitaleita. En ota paineita, vaan yritän tehdä rennon kisan, hän sanoo.

– Tavoite on saada tuloskunto vakioitua niin, että voin paskanakin päivänä ottaa mitalin ja ettei se olisi pohjoistuulen suunnasta tai lavan kaltevuuskulmasta kiinni.

Vuohijoen mukaan hän lähtee EM-lavalla hakemaan enemmän sijoitusta kuin kiloja.

– Täytyy pelata paljon sen mukaan, millä taktiikalla muut lähtevät nostamaan.

Julkaisi kuvan vartalostaan
Jonkinlaista osviittaa kovasta nostokunnosta antaa Vuohijoen tämän hetken fysiikka. Hän julkaisi maanantaina Instagram-tilillään pysäyttävän kuvan pyykkilautavatsastaan.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

– Varoitus! Jatkuva viljatuotteiden ja runsas hiilihydraattien määrä yhdistettynä intensiiviseen harjoitteluun voivat aiheuttaa ihon alaisia epämuodostumia. Hiilihydraattien vaikutus on huomattavissa kuvan ihmiskokeessa, jonka alavartalon lisäksi myös keskivartalo on alkanut lisäämään lihaksia. Välttääksesi epämiellyttävän ilmiön kierrä ruokasuositukset ja aloita uusi trendidieetti, Vuohijoki kirjoittaa pilke silmäkulmassa.

– Ei tuo mikään joulunjälkeinen kunto ole, mutta tällainen normaali kevään kunto, Vuohijoki sanailee Ilta-Sanomille.

Suorasanaisena tunnetun urheilijan voi tulkita irvailevan tekstissään erilaisille muotidieeteille, joissa pyritään vähentämään hiilihydraattien ja lisäämään proteiinin ja rasvan osuutta ruokavaliossa.

– Olen ollut jo pitkään yleisten ravintosuositusten puolestapuhuja. Saan itse 75 prosenttia energiasta nimenomaan hiilihydraateista. Syön leipää ja pastaa, riisiä ja hedelmiä.

– Nykyään puhutaan ihan liikaa painonpudotuksesta kun pitäisi puhua elämäntapamuutoksesta. Tutkimusten mukaan karppauksella tulee tuloksia vuoteen asti, mutta ei sen pidemmälle. Ei kukaan voi laihduttaa lopun elämäänsä. Höpöhöpö-dieetit toimivat vain lyhyellä aikavälillä, Vuohijoki tykittää.

Aivan mitä tahansa Vuohijoki ei kuitenkaan suuhunsa laita, vaan hänen apunaan on ravintovalmentaja Hanna Rantala.

”Ihan sama miltä näytän”
Nostaja itse teki maltillisen painonpudotuksen EM-kisoihin. Hän kertoi siitä Urheilusanomien haastattelussa.

– Minulla on pari kiloa ylimääräistä. Saan syödä aika paljon. Paino lähtee, kun juo vähän enemmän vettä ja syö vähemmän suolaa.

Vuohijoki kertoi syövänsä treenikaudella 2 800–3 200 kilokaloria päivässä. Painonpudotuksen aikaan lukema on 2 400–2 600.

Nostaja on aiemminkin esittellyt kovaa fysiikkaansa. Viikko sitten julkaistussa kuvassa näkyy komea selkä.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Vuohijoki ei silti lähde keulimaan lihaksillaan.

– Minun yläselkäni on aina ollut vitsi. Minulla ei ollut voimaa eikä lihaksia, hän kirjoitti kuvan yhteyteen, mutta lisäsi kehitystä tapahtuvan pikkuhiljaa.

Vuohijoki ei halua takertua ulkonäöllisiin seikkoihin kehityksessään.

– Onhan sinne tullut massaa, mutta siitä pitäisi saada vielä voimaa irti, Vuohijoki selventää.

– On ihan sama miltä näytän, kunhan olen vahva.
Anna-Maija Naakka

Yhteistyössä