"Annetaan/Vaihdetaan"- sivu facessa täynnä ahneita ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyh hyh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyh hyh!

Vieras
Toki on joukossa helmiäkin, mutta nykyään kukaan ei puhtaasti anna mitään, vaan kaikki haluaa vaihdossa jotain. Yksikin oli "antamassa" lamppua ja pyysi kuitenkin yyveessä vaihdoksi juhlamokkaa ja tv-mix karkkipussia. Eli noin 6€ plus kaupassa käynti. Se nyt vaan minusta oli melko törkeää,jos alunperin puhutaan "antamisesta". Se palsta on kyllä aika harhaanjohtava. En sano, että "kaikki pitäisi saada ilmaiseksi", mutta jos kuitenkin haluaa jotain asioistaan, niin voisiko sitten ihan reilun rehellisesti laittaa myyntiin, eikä muka jalosti sitä "anna".

On. Mutta
ilmoitus
"otan vastaan lampun"
kommentti
"Mulla olisi antaa delfiiniplafondi,:) laitan yyveen"

yyveessä sovitaan haku yms ja sitten sanotaan "voit tuoda vaikka juhlamokkapaketin ja tv-mix pussin"

Minusta on myös kyseenalaista puhua"vaihdosta" kun vaihdossa pitää saada joku tietty tuote uunituoreena kaupasta.

On. Mutta
ilmoitus
"otan vastaan lampun"
kommentti
"Mulla olisi antaa delfiiniplafondi,:) laitan yyveen"

yyveessä sovitaan haku yms ja sitten sanotaan "voit tuoda vaikka juhlamokkapaketin ja tv-mix pussin"

Minusta on myös kyseenalaista puhua"vaihdosta" kun vaihdossa pitää saada joku tietty tuote uunituoreena kaupasta.

Taitaa ap itsekin kuulua näihin ahneisiin, kun olisi täysin ilmaiseksi täytynyt saada se lamppu. Huomaatko itsekään kuinka tyhmältä valituksesi kuulostaa?

• Tykkää
Reactions: Pinki ja kepsis
Meidänkin paikkakunnan palstalla sama ilmiö! Mä en näe mitään eroa rahalla myymisen ja sen että kaupasta haetaan tavaraa välillä. Monesti tavaroiden hintaälytön kun laskee niiden pulvereiden ja karkkien hinnan,,,

En ole ahne, vaan köyhä. Jos mulla olisi rahaa maksaa 6€ valosta, olisin hakenut sen Ikeasta. Nyt ei ole. Mutta sehän menee joidenkin ihmisten käsityksen yli.

Kenenkään ei _tarvitse_ antaa ilmaiseksi mitään kenellekkään. Jokaisella on vapaus myydä tavaransa mihin hintaan vain. Mutta jos toinen kysyy, olisiko kenelläkään antaa ilmaiseksi on aika hölmöä alkaa sellaiselle myymään.

Ei ole AP:n ruhtina turhaa,,yleensä nää paikkakuntasi palstat on sitä varten että tavara kiertää eikä mene hukkaan. Myynti palstoja pilvin pimein. Itse annan näillä palstoilla tavarat ja myyn toisilla palstoilla.

Ei minunkaan mielestäni ilmaiseksi tarvitse kamaa saada. Mutta ap:n tapauksessa minusta tuo lampun tarjoajan olisi pitänyt laittaa "tarjotaan lamppua kahvipakettia ja tv-mix pussia vastaan". Eikä alkaa sopia hauista ensin ja sitten lisätä tuo. Olisin itse sanonut että unohdetaan koko juttu sitten. Ikeastakin saa kuuden euron lamppuja varmaan ihan uutena.

Kerran kattelin tota ja ihmettelin ihan samaa. Joku pyys isoa vaippapaketti laatikkoa (17e) ja kahvipakettia (4,5e) jostain pikkujutusta vaihdossa. Aika kalliiks menee mun mielestä.
Kahvi ja karkki + hakumatkat eivät ole halpoja ja sellainen on kanssa ihmisiltä unohtunut täysin. Myisi sitten sen tavaran jos siitä kunnon korvauksen kerran haluaa, totuus on ettei sitä edes saisi myytyä niin naamioidaan asia noin.

Samaa olen katellu myös. Vaihdossa oli joku tavara "rikki mutta toimii vielä joten kuten". Vaihdossa olisi pitänyt tuoda 2x1,5 l Cokista ja Estrellan sipsipussi. Noi kun lasketaan yhteen niin aika kallis maksu rikki menneestä tavarasta.

Harvoin näkee aitoja vaihto ilmoituksia, vaihdetaan pöytä tuoliin tai sellaisia. Ovat ihan kaupallista vaan. Rahan pyyhitään se on. Jos tiellä kaapissa tarpeetonta on tyytyväinen kun menee käyttöön. Annoin puolitutulle säkin vaatteita niin ilmestyivät yksittäin myyntiin,,,

ne jotka esim. roskalavalla on haukkana joka rojussa kiinni :D välillä tuntuu, että aina samat naamat varaamassa kaikkea.. Näin siis Oulussa. Tai sitten, että ilmoitus tule, niin nanosekunnissa on hiton pitkä lista siinä jo.. ite olen hidas kuin etana..

Mun mielestä ne on ahneita jotka on ensimmäisenä varaamassa joka tavaran vaikkeivat välttämättä sitä tarvitsisi. Tiedän yhden työttömän eukon joka koko ajan kyttää annetaan/vaihdetaan palstaa ja lähes joka rojuun ehtoo tehdä av:n

Mua lähinnä huvittaa kyseinen ilmiö. Kuka edes keksi, että vaihdetaan tavara x karkkiin tai limsaan? Ja aika tarkalleen noissa tunnutaan määriteltävän, mitä syötävän pitää olla. Just Juhla Mokkaa tai kokista. Jos minä annan jollain palstalla tai nettikirpparilla jotain, en halua olla saamassa mitään Juhla Mokkaa tai muutakaan vastineeksi. Haen kahvini ihan itse kaupasta!

Ei jumalauta mitkä itkua ja porua täällä taas väännetään. Menkää töihi, niin ei kaadu elämä muutamaan euroon. Kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi, uudenveroisena/käyttämättömänä ja mielellään kotiovelle kannettuna.

Pelottaa ajatella minkälaista tulevaa roskasukupolvea nämä mammat kasvattavat.

Pysyn poissa tuollaisilta palstoilta, ei siellä mikään onnistuneesti suju kun aina on jtn sääntöjä tajuamattomia tai muuten vaan urpoja muistelemassa sääntöjä ja urpoilemassa juuri kuvatulla tavalla. Antaminen on antamista, ei silloin vaadita jotain helvetin karkkia vastineeksi.

Eihän toi ole mitään vaihtamista, että toinen joutuu käymään kaupasta hakemassa sen vaihtotavaran?? Ihan älytöntä. Laittaisi rehellisesti vaan, että
"Myydään käytetty lamppu, hinta 6 euroa plus kaupassakäynti sekä ostosten toimitus minulle samalla kun haet lampun (ostoslista: juhlamokkapaketti ja tv-mix-pussi)."

On tuossa jotakin pointtiakin :(
Meilläkin on tällainen annetaan/vaihdetaan palsta ja siellä on nyt muutama oppinut kiertämään rahan pyytämisen "vaihdetaan jalkalamppu 5€ H&M lahjakorttiin tai S-ryhmän lahjakorttiin" sitten on toinen ääripää joihin voisi jo ylläpitokin puuttua mutta eipä ole puuttunut,
Tavarat sijaitsevat siellä ja siellä kaupunginosassa ja voin toki tarpeen tullen omien menojeni mukaan tuodakin mutta siitä otan 5€ tuontipalkkaa

Kyllä ap:lla on ihan pointtikin. Jos ap kirjoittaa "otetaan vastaan", niin silloinhan hänelle joku antaa sen tavaran. Varsinkin kun kyse on annetaan/vaihdetaan-palstasta.

Vähän aihetta sivuten tosin, niin minua ärsyttää suunnattomasti nämä "otetaan vastaan hyväkuntoisia vauvanvaatteita/priimakuntoiset yhdistelmävaunut/uutta vastaava lastenpyörä"... Silloin kyllä tekee mieli tiuskasta jotain vähemmän mukavaa. Kun näitä samoja ihmisiä näkee joka ryhmässä pyytelemässä kaikkea :kieh:

Yhteistyössä