Annatteko vuoden ikäiselle sokeria ja mehuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paimentyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
maistaa olen antanut jopa jo karkkia tuolle 1,4v :D ei niitä pakko ole antaa, enkä meinaa pitkään aikaan antamalla antaakkaan. Meuhsta ei edes tykkää, irvistää vain :D

Sokerisia mehulitkuja kannattaa kyllä välttää. Niillä pilaa hampaat ja lisää ylipaino-ongelmia jo lapsesta pitäen. Nykysuomalaiset lapset ovat järkyttävän usein ylipainoisia ja myös lasten diabetes on yleistynyt hälyttävästi! Pieni lisäsokeri marjoihin ja jogurteissa tmv. on ok, mutta välttäkää tuota niin monen harrastamaa mehututtipullo- yms. erittäin kritisoitavaa tapaa!

Mehua en ole antanut, mut esim ihan tavallista jukurttia saa ja sokeroitua puolukkasurvosta, pieniä paloja pullaa yms. Ja noi pullat ja muut leivonnaiset siis vain kun kylässä tai vieraita. Karkkia ei syö meillä 2½ vuotiaskaan.

en antanut edes sokeroimattomia mehujakaan kunnes poika oli 2.5v.vesi ja maito riittää,ja riittäisi vieläkin vaikka jo 3v.mut ku kaveritkin saa ni ei ole kiva kieltää sitä pikku herkkuhetkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mehua en ole antanut, mut esim ihan tavallista jukurttia saa ja sokeroitua puolukkasurvosta, pieniä paloja pullaa yms. Ja noi pullat ja muut leivonnaiset siis vain kun kylässä tai vieraita. Karkkia ei syö meillä 2½ vuotiaskaan.

Ehkä olen aika n00b, mutta en ymmärrä, miten joku pikkulapsi suostuu syömään niinkin pahaa moskaa kuin PUOLUKKASURVOS! Minä sylkisin pois varmaan vieläkin. Lappa- ts. puolukkapuuro on jees, mutta että pelkkä puolukkasose. Hui kamala. Hapanta. Kaupan puolukkahillo menettelee, mutta sitä ei ookkaan tarkoitettu suoraan syötäväksi...

Tämä oli sivuraide ja ihan vaan henk.koht. mielipide, elkää vetäkö puolukkaa nenäänne te, joiden lapsilla on parempi maku! :)

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehkä olen aika n00b, mutta en ymmärrä, miten joku pikkulapsi suostuu syömään niinkin pahaa moskaa kuin PUOLUKKASURVOS! Minä sylkisin pois varmaan vieläkin. Lappa- ts. puolukkapuuro on jees, mutta että pelkkä puolukkasose. Hui kamala. Hapanta. Kaupan puolukkahillo menettelee, mutta sitä ei ookkaan tarkoitettu suoraan syötäväksi...

Tämä oli sivuraide ja ihan vaan henk.koht. mielipide, elkää vetäkö puolukkaa nenäänne te, joiden lapsilla on parempi maku! :)

kyllä meillä likka ainakin syö..ja tykkääkin vielä..mielummin puolukkasurvosta kun sokerilitkuja yms

Yhteistyössä