annatteko vauvan nukkua tissi suussa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meidän liki 3 kk vanha haluaisi nukkua tissi suussa, käpälät tississä kiinni. Ei siis todellakaan syö. Onko tämä joku tiheän imun vaihe vaan vai pitäiskö pistää heti stoppi tälle?
 
"vieras"
Aluksi annoin, koska vauva ei nukkunut muuten, mutta sitten aloin antaa tuttia kun en mä jaksanut olla siinä asennossa koko yötä, ja muutenkin oli kiva pitää välillä paitaa päällä... Jos vauva ei varsinaisesti ime, vaan korkeintaan vähän lussuuttaa kevyesti välillä niin ettei sillä tavalla todellakana mitään maitoa edes tulisi, niin pidin sitä ihan vauvan nautinnonhalusta johtuvana, en tiheän imun kaudesta.
 
"vieras"
On ollut nyt rinnalla paljon muutenkin, ei tosiaan syö koko aikaa vaan nukkuu huulet tississä kiinni vaan... ja se pieni pirulainen herää heti jos koitan nousta pois.... sit saattaa lussuttaa muutaman kerran ja taas aloittaa hengailun/nukkumisen rinnalla. Tuttia ei kelpuuta nykyään lähes ollenkaan... tämä alkaa jo aamu viideltä, koko aamun on tissillä kunnes noustaan ylös... päiväunilta nousee 15 minuutin välein rinnalle.... ilta on yhtä kitinää ja tissillä oloa...
 
"Jepsis"
Sekä esikoinen, että tämä toinenkin ovat nukkuneet tissi suussa.

Esikoiselle ei kelvannut tutti yhtään eikä hän suostunut nukahtamaan ilman tissiä. Tämä oli mulle ihan siedettävä juttu, mä pystyin ihan hyvin nukkumaan itsekin samalla. Päivisin tietenkin vähän harmitti tai se ettei kukaan muu onnistunut nukuttamisessa. Esikoisen imetys loppui kertayrityksellä vähän yli vuoden ikäisenä.

Tämä nelikuukautinen vauva roikkuu myös mielellään tississä ja kun nännit ovat pysyneet hyvinä, eikä tästä ole mulle isompaa vaivaa, niin olen antanut roikkua. Tutti maistuu paremmin kuin esikoiselle, mutta tissi on ihan selkeästi se mistä hän saa enemmän mielihyvää ja myös helpottaa vatsavaivoista aiheutuvaa kipua. (Okei sitten kun masu on täynnä maitoa, niin sitten tissikin on hyihyi.) Mä toivon, että tulevaisuudessa tissistä vieroittaminen onnistuu yhtä hyvin kuin esikoisellakin.
 
"joku"
Jos mahdollista älä anna. Itse annoin koliikki aikana aamuisin nukkua niin, jotta olisin itsekin edes vähäsen saanut nukuttua. Illat olivat myös rinnalla torkkumista, kun ei päässyt syvään uneen vatsavaivojen takia. Läpi yön ei kuitenkaan nukkunut, heti kun pääsi syvään uneen siirrettiin sänkyyn.

Jos ei kerran syö, haluaa todennäköisesti läheisyyttä. Vaarana on että oppii ehdollistamaan tissin nukkumiseen, jolloin voi mennä niin pahaksi ettei nuku ilman tissiä. Toisaalta saattaa olla vain ohimenevä vaihe ja jos on vain tiettyyn aikaan päivässä ja sua ei haittaa, niin älä ota stressiä ja anna nukkua rinnalla =)
 
Meidän pikkuinen on nyt 4kk, mutta muistan ensimmäisen kuukauden imetysmaratonit. Pahimmillaan istuin neljä tuntia paikoillani, kun aattelin että tyttö syödä lutkutti silmät kiinni. Nyt kun ajattelen sitä aikaa, niin se taisi olla vain uni-imua, mutta mistäpä sitä ensikertalaisena olisi tiennyt.

Meidän pikku neiti kyllä nukahtaa vieläkin päikkäreille imetyksellä, mutta sitten kun nukahtaa, niin siirrän omaan sänkyyn nukkumaan. Saa äitikin siinä sitten vähän omaa aikaa :)
 
"aloittaja"
no kyllä mua itse asiassa vähän häiritsee... mutta kun ei viitsi huudattaakkaan. Ja jos tosiaan on vaan joku vaihe niin kyllähän sen kestäis.

Poika on ennen syönyt nopeasti, vetänyt mahansa täyteen 5 minuutissa eikä oo roikkunut tissillä, edes vastasyntyneenä paljoakaan. Tämä tapa on ilmaantunut ihan hiljattain.... siksi vähän ihmettelin.
 
"Vieras"
Koita vaihtaa tissi tuttiin kun on jo nukahtanut, pidä ihan rinnassa kiinni sylissä nukkumassa niin ei ehkä huomaa vaihdosta, jos sillee pikkuhiljaa tottuis tutille niin helpottais elämää
 
"juu"
En mä ainakaan antanut. Yöllä imetin sohvalla istuallani ja sitten vauva sänkyyn. Enhän mä nyt mitenkään pystynyt olemaan saati nukkumaan sellaisessa asennossa koko aikaa, että vauva olisi ollut rinnalla. Ja halusin alusta asti opettaa, että jatkuvasti ei yöllä joka inahdukseen saa rintaa. Meillä päästiinkin yösyömisistä tosi helpolla sitten eroon.
 
äippä x2
Meillä esikoinen nukkunu usein tissillä. Nukahti aina tissille ja usein jos nosti pois niin heräs. Illalla sit kun oli syvässä unessa niin sai omaan sänkyyn siirrettyä. Tästä huolimatta yösyötöt oli tosi helppo jättää pois. Mä ainakin itekin nautin niin paljon siitä kun toinen pieni oli tissillä ja näki miten oli niin onnellinen et halusinkin pitää siinä
 
"mimosa"
Tuostahan ne pikkuvauvat tykkää...
En anna, vaan olen opettanut syömään tuttia sairaalasta lähtien, syö sitä jotenkuten. Itse en pysty nukkumaan jos vauva on minussa kiinni, ja mieluiten saisi nukkua omassa sängyssä. On ollut siellä nyt kuitenkin vain 2 yötä (vauva 1kk), joten olen kuin zombie, kun nukun sellaista koiran unta.
 
"aloittaja"
herää heti jos koitan vaihtaa tuttiin, vaikka kovin hiljaa yritänkin hivuttaa tutin tilalle :p on tosiaan saanut tuttia jo synnäriltä lähtien, mutta nyt se on ehdoton no no....
Vauveli nukkuu pääsääntöisesti vieressäni, mutta en pysty nukkumaan kunnolla kun "imetän".. menee jotenkin selkä jumiin ja jalat puutuu kun yritän olla sellaisessa asennossa kauan, että vauvan ote pysyy....

Onhan hän toki autuaan onnellisen näköinen mutta mutta... :D
 
"Kiraki"
Molmmat nukkui, tyttö ja poika. Imetys loppui molempien kohdalla alle 1v joten aika on loppujen lopuksi lyhyt minkä siinä nukkuu.jos sinua ITSEÄ ei haittaa niin ilman muuta annat nukkua. Mutta jos häiritsee ja tuntuu että sinun pitäisi olla muualla niin sitten voitte kokeilla irtaantumista :) Kumpikaan äätös ei tee vauvelille "traumoja" :)
 

Yhteistyössä