ANNATTEKO sisarusten lapsille pienet lapstenvaatteet,

• Viestiketjun aloittaja mites muilla
  • Ensimmäinen viesti
tottakai annan.. sen verran täytyy muokata et siskolla ei siis ole vielä lapsia mut kaikki lastenvaatteet on mulla jemmassa et sisko saa sitten joskus ottaa sieltä ne mitkä haluaa. loput vien kierrätykseen.<br><br>

ilveskissanminttu
Meillä on suurin osa lastenvaatteista sisareni lasten vanhoja lainavaatteita =) Niistä palautan hyväkuntoisimmat. Muut menee kierrätykseen tai roskiin.
Hyvin vähän vaattetta olen myynnyt. Yleensä vien UFFin laatikkoon.

ei vaan lainaan, jokasen vaatteen haluan takas, oli sit missä kunnossa tahansa. tää keräilee muistoks noita vauvanvaatteita ku ei raaski myydä :ashamed: tosin nyt kyl meille tulossa tuo toinen että noille vaatteille käyttöö vielä on.

kukkerikuu
Meidän pienet lastenvaatteet menee mun serkulle ja häneltä hänen siskolleen eli mun toiselle serkulle. Varmasti saadaan takasin niistä vielä käyttökelpoiset, mikäli tarvitaan. Ne vaatteet jotka ei sitten heille mene (esim. toppahaalarit, kuravaatteet, Kuomat etc.) olen myynyt eteenpäin pienestä rahasta työkaverille.

Mä annan suurimman osan. Osan säilytän muistona ja tuleville mahdollisille jälkeläisille. Harrastan kirppareita (myyn ja ostan) ja jos kaikki myisin (paaljon merkkivaatteita esprit, name it, exit ym...)niin kivasti saisin rahaa takaisin, mutta ajattelen niin, että parempi antaa kuin olla aina ottavana... ;)

Lähinnä kavereille jaan. Sisarukilla yhdellä sen kokoisia lapsia jolle joskus annan (jos kelpaa). Mutta meillä onkin suurin osa vaatteteista hommattu kirpputoreilta/saatuja joten en niitä enää ala myymään varsinkin jos useammalla ollut. Eöi ihan kotivaatetta yleensä se mitä jakoon laitan.. Saa ottaa se joka tarvii.

Annan kenelle vaan, joka huolii. Jostainsyystä mä en osaa heittää mitään pois ja kirpparipöydät on niin kalliita, että tavallisilla lastenvaatteilla ei pääse omilleen. Huutonettiä en jaksa edes ajatella, pitäis kuvata kamat ja laittaa sinne, ei kiitos.
Onneksi sisko saa ihan näinäpäivinä vauvan, ni on paikka, mihin tuon pienimmän kamat saa roudata sitämukaa, kun tarpeettomaksi jää ja onneksi anoppi harrastaa kirpputoreja, loput heitän sen riesoiksi.

Pidän itse
Mä säästän vielä itselle kun tarkoituksena olis tehdä vielä lisää ihan pienellä ikäerolla. Siskolla lapsentekojutut ei ole ajankohtaisia kun ei vielä miestäkään ole... joten... En jouda myymäänkään, enemmän työtä siitä aiheutuu kuin hyötyä. Että sitten kun jotain jää niin jos ei kellekkään tutulle kelpaa niin pistän punaisenristin keräykseen tai roskikseen.

Itse annan kaikki esikoisen vaatteet siskon lapsille, ja hän sitten palauttaa hyväkuntoiset takaisin jotka menee sitten meidän kuopukselle. Mun kaveri odottaa nyt vauvaa, ja hänelle annan kaikki kuopuksen pienet vaatteet ja tavarat ilmaiseksi, vaikka olenkin uutena ostanut vaunut, kaukalon, pinniksen yms. Mieluummin siis lahjoitan kun myyn.

Me ollaan saatu lainaan siskoltani tosi paljon lastenvaatteita ja tottakai palautan hänelle kaikki takaisin! Yritän pitää siistinä ja pesen aina heti niin, ettei jää tahroja, niin on kivempi ottaa lainaan ja palauttaa. Ite voisin myös antaa lainaan, mutta en antaa omaksi ainakaan tässä vaiheessa, jos tulee vaikka lisää lapsia. Sitten kun lapset on tehty, laitan kyllä osan (=ihanimmat) jemmaan omille lapsilleni, että saavat sitten käyttää omilla lapsillansa, jos haluavat. Sitten voin antaa "ylimääräisiä" eteenpäinkin.

Tota just mietin että mitähän niille tekis, mun sisarukset vielä lapsettomia ja parisuhteettomia samoin miehen sisko. Vain parhaat olen säästänyt, nukkasimmat roskiin, vähemmän nukkaset uffille. En oo ikinä huutonettiä käyttäny josko nyt kannattais? vai olisko parempi säästää tuleville sukulaislapsille, omia ei kai enään tule.

tirpsu
Jotain olen myynyt, mutta suurimman osan olen antanut pois sukulaisille, tutuille, naapureille..... joskus joku on vähän maksanutkin, mutta omasta tahdostaan. Täällä hukkuis pieniin vaatteisiin jos niitä alkais pitää tai kauhee homma olis alkaa myymäänkään, laiska oon

Ehdottomasti annan mieluummin kuin lähden myymään. Jos tämä kolmonen on poika, voi alkaa lahjoittaa näiden kahden tytön vaatteita eteenpäin (mitä niistä on kakkosen jäljiltä ehjänä). Miehen sisarilla ei valitettavasti ole vielä lapsia, mutta serkkujen lapsille sitten.

On mielestäni aika rahanahnetta alkaa myymään vaatteita jos lähipiirissä on joku joka niitä saattaisi tarvita. Ellei sitten itse ole todella vähävarainen ja rahat vaatteista tulevat tarpeeseen että saa ostettua uusia.

Mielelläni antaisin, mutta toistaiseksi veljelläni vain yksi lapsi ja heillä kaikki niin uutta aina, en edes kehtaa tarjota meidän kuusilapsisessa perheessämme käytössä olleita vaatteita heille. Olen itse saanut ystäviltä tosi paljon lastenvaatteita, joten annan mielelläni itsekin ilmaiseksi jollekin tai lahjoitan vaikka spr:lle tarpeettomat, ei tulisi mieleenkään alkaa myymään itse lahjoituksena saatuja. Pienimmät olen pannut muistoksi talteen.

Yhteistyössä