annatteko reilun vuoden ikäiselle samaa ruokaa kun mitä itsekkin syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kira

Vieras
vai otatteko lapselle ruoan ennen mausteiden ja suolan lisäämistä?
itse annan samaa ruokaa mutta en kauheasti suolaa ja mausteita käytä.. onkohan tästä jotain haittaa?

samaa ruokaa syö 1v3kuukautinen kuin muukin perhe,
ei muutenkaan käytetä suolaa ruuanlaitossa, jokainen lisää omaan annokseensa itse suolaa, jos tarvitsee, ja normaaleja mausteita käytetään kyllä tuomaan makua, mut ei mitään chiliä valtavia määriä..

Samaa annetaan mutta ei mekään kauheasti suolaa tai mausteita käytetä. Kesällä tosin käytin tuoreita yrttejä, aina yhtä uutta kerrallaan jos olisi ilmennyt allergioita mutta kun ei mitään reaktioita tullut, niin jatkettiin. Ja samallahan lapsi oppii nauttimaan erilaisista mauista ja aromeista.

kiitos :) ystäväni vaan kauhisteli kun kerroin tästä. heillä kun lapsi syö vieläkin suurimmaksi osaksi purkkiruokaa.. meidän poika ei oo ikinä tykänny niistä vanhemmille takoitetuista purkkiruuista

Syö samaa kuin mekin, joskus purkkiruokaa kun me saatetaan syödä 2-3päivää samaa ruokaa niin että tulis vaihtelua. Ja saa joskus kyllä niitä valmispussikastikkeita tai pastaa joissa suolaakin...

Meiän neito ei ole koskaan kaupan purkkiruoista välittänyt vaan aina olen sille ite sapuskat tehnyt. Syö ihan samaa mitä me muutki (tyttö nyt 1v4kk) ja on syönyt jo alle 1-vuotiaasta... Suolaa en käytä muutenkaan mutta mausteita kyllä.

Aika jännää muuten.. Tajusin että en ole mitenkään suolavastainen (sopivissa määrin käytän, en siis puolta purkkia lautaselliseen) mutta eipä sitä kauhean paljon tule käytettyä kun muilla mausteilla saa makua.

Typy on 1v 1kk ja samaa ruokaa syö kuin mekin. Suola lisätään lautaselle sitten meillä aikuisilla jos tarvetta on. Purkkiruokaa ei meinaa enää huolia kun on äidin keitosten makuun päässyt ;)

meil syö aika paljon mun omatekemiä soseita mut mahdollisuuksien mukaan annan sille jo ihan tavista suolalla yms. mausteilla. päivässä kun lapsi syö pari lämmintä ateriaa niin yleensä annan sille toisen kaupan purkkiruokana. Ja joku kun sanoi ettei lapsi oikeen innostu isompien lasten purkeista.......niin mikä estää antamasta 8kk purkkii?....suht samaa pöperöö ja viel jonkin verran halvempaa!

Tyttö syö edelleen purkkiruokia..
Me vanhemmat syödään tosi mausteista/kermaista/suolaista jiten pitäis tehdä täysin omat pöperöt lapselle ja parin yritys kerran jälkeen oon luovuttanut itse tekemisen kun ei ne tytölle maistuneet.

Syö varmaan purkkiruokia ainakin 2-vuotiaaksi...

Yhteistyössä