Annatteko narsistimiehen tavata lapsiaan?

  • Viestiketjun aloittaja "yyhoo"
  • Ensimmäinen viesti
"elli"
[QUOTE="vieras";28020255]Edelleen kysyn; kumpi pahempi lapselle; että menettää isänsä kokonaan, vai se että isä saattaa kohdella häntä julmasti tulevaisuudessa (tällaisia merkkejä ei VIELÄ ole). Eli mihin vedät rajan, onko lapselle hyvä tavata isäänsä? Jos isällä näitä narsistisia piirteitä löytyy.[/QUOTE]

Tätä kans just mietin! Mitähän ne lastensuojeluihmiset vastaa tähän....?
 
"vieras"
[QUOTE="elli";28020309]Tätä kans just mietin! Mitähän ne lastensuojeluihmiset vastaa tähän....?[/QUOTE]

Aivan! Narsistihan ei hae itselleen diagnoosia, joten kuka voi todistaa että narsisti on narsisti? Lastensuojeluihmiset miettivät hyvinkin pitkälle vain "lapsen etua" ja "lapsen oikeutta" tavata isää, oli isä sitten minkälainen tahansa...

Meneekö tää niin että lapsen pitää ajanmyötä itse huomata ja tajuta millainen isä on, ja tehdä omat ratkaisunsa?
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";28020255]Edelleen kysyn; kumpi pahempi lapselle; että menettää isänsä kokonaan, vai se että isä saattaa kohdella häntä julmasti tulevaisuudessa (tällaisia merkkejä ei VIELÄ ole). Eli mihin vedät rajan, onko lapselle hyvä tavata isäänsä? Jos isällä näitä narsistisia piirteitä löytyy.[/QUOTE]

Narsistin lapsena vastaan että on ehdottomasti pahempi kun joutuu olemaan tekemisissä tuon narsistivanhemman kanssa.
 
[QUOTE="vieras";28020325]Aivan! Narsistihan ei hae itselleen diagnoosia, joten kuka voi todistaa että narsisti on narsisti? Lastensuojeluihmiset miettivät hyvinkin pitkälle vain "lapsen etua" ja "lapsen oikeutta" tavata isää, oli isä sitten minkälainen tahansa...

Meneekö tää niin että lapsen pitää ajanmyötä itse huomata ja tajuta millainen isä on, ja tehdä omat ratkaisunsa?[/QUOTE]

Tuo on totta. Narsisti on taitava manipuloimaan ja voi olla niin, että isää narsistiksi syyttävä onkin itse narsisti. Siksi pitää toimia sen mukaan mitä on todistettu. Kiistoissa olisi hyvä tehdä molemmille mielenterveyden tutkimus ja antaa lapsi terveemmälle.
 
"mie"
Täällä kiusaa lapsia kun koittaa minulle jotain kostaa. Lauantaina piti tytön mennä hänelle, mutta ei ottanutkaan koska minä tein yhden jutun "vastoin hänen tahtoaan". Siis lapset hänelle ihan pelinappuloita vain..
 
Kuinka moni olisi valmis, että lastensuojeluilmoituksen kautta viranomaisilla olisi oikeus pakottaa vanhemmat mielenterveystesteihin? Joku ehdotti eräässä kiirjoituksessa että testit pitäisi tehdä automaattisesti molemmille vanhemmille jos huoltajuuskiista etenee oikeuteen. Miltä tämä tuntuisi teistä? Liialta puuttumiselta perheiden elämään vai hyvältä tavalta suojella lapsia?
 
"Vieras"
Omaa kokemusta ei ole mutta läheltä olen joutunut seuraamaan. Lapset tapaavat isää valvotusti. Eli siis ihan oikeuden vahvistamalla päätöksellä. Ja tapaamiset sujuu hyvin :)
 
Annan, koska tapaa lastaan niin vähän, eikä ole ainakaan vielä osoittanut mitään "hullun merkkejään" lasta kohtaan. Ei manipuloi, ei uhkaile tmv. Mä en välittäisi olla missään tekemisissä ikinä, mutta valitettavasti se nyt sattuu lapsen isä olemaan ja sitä lapsen parasta koitan myös ajatella, vaikka se ei mikään malli-isi olekaan. Mutta "tuntosarvet herkkänä" olen koko ajan ja seurailen tilannetta...
 
kljh
Lähipiirissäni narsisti-äiti pilasi lastensa elämät. ...Tai, no ''pilata'' on rankka sana, mutta ovat viettäneet kaikki aikaa laitoshoidossa. Alkuasetelmassa äiti oli etävanhempi, mutta vuosia jatkuneella terrorisoinnilla, kieroilulla ja manipuloimisella sai lapset luokseen. Pahiten ovat kärsineet ne, jotka ovat teini-iässä joutuneet äitinsä vaikutusvallan alle. Nuorina olivat juurikin enemmän noita pelinappuloita, mutta henkilökohtainen henkinen rampauttaminen alkoi siinä murrosiässä. NIIN MONELLE olisi ollut parempi, jos se nainen olisi vaan kadonnut tästä maailmasta.
 

Yhteistyössä