Annatteko narsistimiehen tavata lapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja "yyhoo"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olemme olleet siitä onnekkaita, että ex ei ole halunnut tavata lapsiaan moneen vuoteen. Elämämme olisi varmasti aivan hirveää ja lapset varmasti jossain terapiassa jos heidän "isä" olisi kuvioissa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28020097]Olemme olleet siitä onnekkaita, että ex ei ole halunnut tavata lapsiaan moneen vuoteen. Elämämme olisi varmasti aivan hirveää ja lapset varmasti jossain terapiassa jos heidän "isä" olisi kuvioissa.[/QUOTE]

Miten selität lapsille, ettei isä ole kuvioissa?

"elli"
Miten narsismi on ilmennyt lapsia ajatellen? Meillä lähinnä minua kohtaan... Tosin sitä manipulointia on... Tuntuu että ei ole vaihtoehtoja tänä pvänä... sossu pitää niin hienona sitä, että mies haluaa olla paljon lastenkanssa..

"vieras"
[QUOTE="elli";28020108]Miten narsismi on ilmennyt lapsia ajatellen? Meillä lähinnä minua kohtaan... Tosin sitä manipulointia on... Tuntuu että ei ole vaihtoehtoja tänä pvänä... sossu pitää niin hienona sitä, että mies haluaa olla paljon lastenkanssa..[/QUOTE]

Niin...onko tänä pvänä lasten oikeus isään niin vahvaa, että äiti ei voi suojella lastaan narsistiisältään?

"vieras"
[QUOTE="elli";28020108]Miten narsismi on ilmennyt lapsia ajatellen? Meillä lähinnä minua kohtaan... Tosin sitä manipulointia on... Tuntuu että ei ole vaihtoehtoja tänä pvänä... sossu pitää niin hienona sitä, että mies haluaa olla paljon lastenkanssa..[/QUOTE]

Ei ole vielä ilmennyt mitenkään, mutta mietin miten se tulee vaikuttamaan lapsiin.
Tuleeko lapsista narsistin uhria sitten kun exä ei enää anna pomputtaa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28020102]Miten selität lapsille, ettei isä ole kuvioissa?[/QUOTE]

Esikoinen muistaa, että isä hakkasi pahasti sekä minua että heitä. Kuopus on saanut myös häneltä tämän käsityksen. Tietävät nyt koululaisina, että miehellä ei ole päässä kaikki kohdillaan ja jo vuosien aikana ovat oppineet ymmärtämään, että tuskin ikinä tulevat edes näkemään tätä heille tuntematonta miestä. Onneksi miehen sukulaiset ovat kuitenkin meille läheisiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28020121]Esikoinen muistaa, että isä hakkasi pahasti sekä minua että heitä. Kuopus on saanut myös häneltä tämän käsityksen. Tietävät nyt koululaisina, että miehellä ei ole päässä kaikki kohdillaan ja jo vuosien aikana ovat oppineet ymmärtämään, että tuskin ikinä tulevat edes näkemään tätä heille tuntematonta miestä. Onneksi miehen sukulaiset ovat kuitenkin meille läheisiä.[/QUOTE]

Rankkaa! Otan osaa. Mutta lapset eivät ainakaan kaipaile häntä.

"vieras"

Meillä exä on vannonut,että tappaa esikoisemme joku päivä, koska tämän persoona (3-vuotiaana) oli hänen mielestä aivan vääränlainen, liikaa kuten minä. Hän hakkasi lapsia jo alle vuoden ikäisenä, koska hänen mielestä lapset oppivat kunnioittamaan häntä vain pelkäämällä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28020125]Rankkaa! Otan osaa. Mutta lapset eivät ainakaan kaipaile häntä.[/QUOTE]

Joo, eivät kaipaa. Tietysti on ollut aikoja kun toivoisivat, että heillä olisi kunnon, tavallinen isä, mutta tuota ihmistä eivät kaipaa mitenkään. Olen myös sanonut, että asiasta saa puhua ihan vapaasti jos jokin askarruttaa mieltä, mutta ei heitä kiinnosta.

"elli"
No juu kuulostaa kamalata =(. Meillä ei mitään väkivaltaa ole ollut, henkistä latistamista vaan ja sellasta miten sen sanois, no toisen syyttelyä ja määräämistä jne.. Lapsia kohtaan, ehkä jonkinsortin läheisriippuvuutta.

"elli"
Ja valitettavan harvoin narsistia tunnistetaan, taito olla ulospäin on jotain muuta, on niin hyvä. Etttä kun esim sossun ihmisille puhuu näistä, he mieltää asian niin, että erosta on viä niin vähän aikaa että..... (vuosi). Ja ahdistaa tämä kun nyt sitten isänluona "annetaankin tehdä mitä tahtoo", lapset päättää ruoat ja mennäänkö hoitoon jne..ja ihottumat senku pahenee yms =(

"vieras"
[QUOTE="elli";28020140]No juu kuulostaa kamalata =(. Meillä ei mitään väkivaltaa ole ollut, henkistä latistamista vaan ja sellasta miten sen sanois, no toisen syyttelyä ja määräämistä jne.. Lapsia kohtaan, ehkä jonkinsortin läheisriippuvuutta.[/QUOTE]

Entä miten hän kohtelee sinua? Edelleen julmasti tai vähätellen?
Pystyttekö puhumaan lapsista, vai meneekö tapaamiset ja kaikki hänen ehdoillaan?

"elli"
siis" taito olla ulospäin jotain muuta" on niin hyvä. Joskus tuntuu että ainoat "hyväksyttävät syyt" eroon on monien mielestä vain väkivalta (fyysinen) tai alkoholismi.. Kuitenkin on niin paljon muutakin pahaa olemassa. Itse niin toivoisin, että ex löytäis uuden kumppanin... jos lopettais kiusanteon sitten..

"vieras"
[QUOTE="elli";28020161]siis" taito olla ulospäin jotain muuta" on niin hyvä. Joskus tuntuu että ainoat "hyväksyttävät syyt" eroon on monien mielestä vain väkivalta (fyysinen) tai alkoholismi.. Kuitenkin on niin paljon muutakin pahaa olemassa. Itse niin toivoisin, että ex löytäis uuden kumppanin... jos lopettais kiusanteon sitten..[/QUOTE]

Miten kiusaa sinua edelleen? Konkreettisia esimerkkejä?
Mietin tässä itse laittaakko välit kokonaan poikki narsistin kanssa, vai annanko olla lasten elämässä mukana...

"elli"
[QUOTE="vieras";28020160]Entä miten hän kohtelee sinua? Edelleen julmasti tai vähätellen?
Pystyttekö puhumaan lapsista, vai meneekö tapaamiset ja kaikki hänen ehdoillaan?[/QUOTE]

Huonosti... tekee kaikkea mahdollista kiusaa.. mustamaalaa yms.. olen ollut kokoajan yhteydessä noihin lastenvalvojiin yms näistä mitä kaikkea tulee kokoajan. Entiä loppuuko nää koskaan..

"elli"
[QUOTE="vieras";28020165]Miten kiusaa sinua edelleen? Konkreettisia esimerkkejä?
Mietin tässä itse laittaakko välit kokonaan poikki narsistin kanssa, vai annanko olla lasten elämässä mukana...[/QUOTE]

Lähettää inhottavia viestejä (mustasukkaisia ja siitä miten vois pilata työnikin) ja koittaa rahaa lypsää (talon ositus yms asiat meneillään) vaikka ei olisi mitään oikeutta, ja tuota lastenkustannuksella tehtyä kiusaa, että syöttää lapsille kaikkea paskaa ruoaks yms, ehkä "kilpailee" sillä, tai tuntee olevansa parempi vanhempi tms?

Aries 78
[QUOTE="elli";28020187]Se on varmaan aikalailla sama onko kyseessä mies vai nainen, narsisti ku narsisti...[/QUOTE]

Luin tuon 17# viestin niin kovin on tutun oloista toimintaa..

Aries 78
[QUOTE="elli";28020167]Huonosti... tekee kaikkea mahdollista kiusaa.. mustamaalaa yms.. olen ollut kokoajan yhteydessä noihin lastenvalvojiin yms näistä mitä kaikkea tulee kokoajan. Entiä loppuuko nää koskaan..[/QUOTE]

Ei he voi tuolle mitään, jos vielä etävanhempi on niin saa juoksuttaa ja hyppyyttää miten haluaa ja jos et just silloin ole kotona lapsen kanssa kun hän haluaa lasta nähdä niin heti voi soitella lastenvalvojalle ja sieltä tulee vihainen puhelu että miksei lapset saa tavata etävanhempaa koska heillä on siihen oikeus :) Odotas kun tulee ne perättömät LS-Ilmoitukset, ne otetaan viimeiseksi aseeksi kun ei muuten enään saada kiusaa tehtyä ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"elli"
:/ sitä vaan miettinyt kans, että vaikuttaako se ihminen sitten miten tosiaan viä niihin lapsiin... ja mitä pitäis tehdä, että eivät olisi ihan 50/50 sellaisen kanssa? Tuntuu aivan kauhealta se että joku voi pitää lapsia pelinappuloina.. En koskaan vois aatella "vieväni lapsia" isältään, kun ei ole väkivaltaa yms, mutta kun kaikki tökkii, ja vaikka kuinka puhuttais tai lastenvalvoja puhuis rutiinien yms tärkeydestä ja siitä,miten lapsille puhutaan (ja miten EI PUHUTA) toisesta vanhemmasta, ei auta... hän tekee päänsä mukaan ja saa tällä lapset sekaisin..
Meillä alkoi nämä omituiset piirteet esim siitä, millanen tukka mulla saa olla, mitä saa pukea, koska mennä ja mihin jne..... Aina syy kaikkeen olikin myös mussa taikka esikoisessa (ei hänen biologinen), koskaan hänessä ei ollut vikoja vaikka oli tosi inhottava..

"elli"
Ei he voi tuolle mitään, jos vielä etävanhempi on niin saa juoksuttaa ja hyppyyttää miten haluaa ja jos et just silloin ole kotona lapsen kanssa kun hän haluaa lasta nähdä niin heti voi soitella lastenvalvojalle ja sieltä tulee vihainen puhelu että miksei lapset saa tavata etävanhempaa koska heillä on siihen oikeus :) Odotas kun tulee ne perättömät LS-Ilmoitukset, ne otetaan viimeiseksi aseeksi kun ei muuten enään saada kiusaa tehtyä ;)
Meillä tuli jo yks tällanen...miehen suvusta... mutta loppujenlopuksi tais olla oman kuopan kaivamista hänelle...

"vieras"
Edelleen kysyn; kumpi pahempi lapselle; että menettää isänsä kokonaan, vai se että isä saattaa kohdella häntä julmasti tulevaisuudessa (tällaisia merkkejä ei VIELÄ ole). Eli mihin vedät rajan, onko lapselle hyvä tavata isäänsä? Jos isällä näitä narsistisia piirteitä löytyy.

Yhteistyössä