Annatteko lapsille aamupalan ennen hoitoon viemistä?

Meillä likan kanssa muutenkin niin varhaisia aamuja, että olen päätynyt siihen etten anna likalle aamupalaa ennen hoitoa. Hoidossa likka on yleensä aina ensimmäisenä eikä muita lapsia tule heti, syövät sitten hoitajan kanssa kahdestaan aamupalaa ja sitten likka syö vielä yhdeksän aikaan muitten kanssa.

Itse en kotona syö mitään, mutta nyt olen ajatellut että voisin aamulla syödä edes vähän mysliä ja jogurttia. Joinakin aamuina olen syönyt koulussa leipää.

En anna, menevät klo 7.30-8.00 päiväkotiin. Aamupala siellä 8:lta. Ei ole sen aikaisempia aamuja onneks. Tosin, esikko herää välillä jo kuudelta. Jonkun pienen leipäpalan saatan aamusta antaa, saan sitten itse juotua aamukahvin rauhassa ja laitettua itseni. :)

Annan aamupalan, mutta yleensä eivät syö kunnolla vielä herättyään. Päiväkodissa kun olivat niin siellä ei saaneet enää aamupalaa siihen aikaan kun menivät ja monesti joutuivat sitten oodottamaan päiväruokaan nälkäisinä. Vakituisella hoitajalla kyllä saavat aamupalaa, jos sanon että ovat huonosti syöneet.

Sillon kun olin ite töissä, ja likka män hoitoon siinä 6.30, niin annoin, kun aamupala kuitenkin vasta klo.8 oli kotona tottunut saamaan aamupalan viim. 45min heräämisestä. En kuitenkaan antanut mitään "kunnon" aamuiasta, joku banaani tai jogurttipurkki tms. Hyvin kuulemma kelpas vielä puurokin myöhemmin. Sitten jos mul oli iltavuoro, meni hotoonv asta 9-10 aikaan, joten toki söi kotona :)

joo
Silloin kun herätys oli klo 6.30 ja meni hoitoon klo 7, vein hoitoon autolla. Kotona joi mukillisen maitoa ja autossa söi pienen voileivän, koska aamupala oli vasta klo 8.

Jos lapsi tulee hoitoon jo klo 6, ja aamupala on klo 8, on se mielettömän pitkä aika odottaa ja olla nälissään !! Ihanaa, jos on hoitaja joka antaa pienen aamupalan lapselle sitä ennen.

Vanhemmalla lapsellani oli pph, jolle lapsi meni klo 6.30. SIIS: minä heräsin klo 5, lapsi klo 5.30 ja kävellen lähdimme klo 6.00, hoitopaikassa oltiin 6.30 ja minä juoksin töihin, jotka alkoi klo 7.00.

Lapsi sai aamupalaa vasta klo 8.00 tai sen jälkeen, eli vasta sitten kun muutkin.
Pyysin kerran että antaisi aiemmin vähän, edes leipää, mutta hoitaja ei suostunut, koska kuulemma eivät syö sitten kun on aamiaisaika. Ja kuitenkin kyseessä oli iso lapsi, 6 v, jonka kanssa voi neuvotella ja jutella.. eli hoitaja ei suostunut edes kokeilemaan.

Jos olisin kotona antanut aamupalaa, olisi pitänyt nousta puoli tuntia aiemmin lapsenkin.
Mitään juotavia jugurtteja ei tuohon aikaan ollut olemassakaan. Talvella voileipä jäätyi rukkaseen. Lapsi oli kroonisesti nälkäinen. Laiha ja pieni.

Yhteistyössä