Annatteko aina vauvan nukkua unet niin pitkään kuin nukkuu, vai joudutteko joskus herättelemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Mulla on nyt ainakin sellainen tilanne, että vauva nukkuu ja pitäisi tuo tuosta herätellä, että ehdin syöttää ja vaihtaa vaipat ja laittaa vauvan taas unille ennen kuutta, kun lähden itse syömään, niin hoitajalla on helpompaa, kun pienempi nukkuisi sen ajan.

Muutenkin aina välillä tulee tällaisia tilanteita, että pitää jonnekin lähteä ja vauva unilla, niin silloin vaan "herätän vauvan elikkä puen ulkovaatteet ja mennään, usein nukahtaa uudelleen. Mitään rytmiä kunei vielä ole, niin tosi vaikea etukäteen suunnitella menemisiä sen suhteen.

Joo kyllä sen voi joskus herättää, kunhan ei joka päivä. Mä yleensä aina sillon herätin jos oli nukkunut neljä tuntia päiväunia, pelkäsin että tulee liian nälkä, kun oli laiha vauva.

En ole herätellyt lapsiani kuin aivan poikkeus poikkeus tapauksessa. Ja lapsia siis neljä. Joku neuvola tai vastaava tulee lähinnä mieleen tossa herättämisjutussa, muuten en.
Mut siis ei se sun vauva mitenkään vaurioidu jos kerran herättelet :)

joskus iltaunilta herätän jos alkaa nukkua klo 19 saakka. Sitten ei mene ikinä yöunille ja on illan tosi levoton. Muuten vain ääritilanteessa esim jos pitää ennättää neuvolaan tms.

Yhteistyössä