annanko taaperon kävellä niin paljon kuin jaksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuli

Vieras
alkoi kävellä pari kuukautta sitten ja ulkona ei rattaissa enää viihdy, kävelis vaan niin annanko vaan kävellä vaikka matkat tuntuis ihan hurjilta noin lyhyille jaloille?

vettä on tietenkin koko ajan saatavilla ja naposteltavaa että saa vähän energiaa ja suolaa kun ruoka ei maistu vissiin lämmöstä johtuen...

Mie olen tuota kysynyt sekä lastenlääkäriltä että fysioterapeutilta. Kun minusta esikoinen kulki niin hurjija matkoja :ashamed:
Molemmat sanoivat, että kun lapsi kävelee itse omasta halusta, saa kävellä niin paljon kuin haluaa. Eriasia on sitten jos väkisin väsynyttä lasta kävelytetään. Kyllä lapsi ilmaisee kun ei halua enää taapertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Esikoinen kipas juosten 2 vuotiaana 3.5 kierrosta urheilukentän juoksuradalla. Sitten pysähty ja totes, että ei enää jaksa.. :D :D

:o

Me oltiin kans :o, että miten se jaksaa (mies juoksi siinä mukana). Paljon tuo lapsi liikkuu edelleen ja ihan puhtaasta liikkumisen ilosta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Esikoinen kipas juosten 2 vuotiaana 3.5 kierrosta urheilukentän juoksuradalla. Sitten pysähty ja totes, että ei enää jaksa.. :D :D

:D

Mun esikoinen käveli noin 1½-vuotiaana kotoa keskustaan 4 kilsaa. Suht reippaasti vieläpä. NYT tuo sama matka on hänelle ihan kauheen pitkä ja raskas ja kaikkee...ikää 6½ v :)

Kyl oon antanu kävellä niin paljon kun haluaa siitä alkaen kun kävelemään läks. Oppiipa siinä käyttämään jalkojaan ja ilmaisi kyl sitte ku väsy. Edelleen pistelee menemään pitkiä matkoja eikä rattaita juur tarvi.

Anna kävellä vaan, mutta rattaat kannattaa pitää varuilta mukana jos matka on pitkä ja väsyykin. Meiän taapero kävelee välillä pitkiä matkoja koiraa lenkittäessä, pyytää sitten rattaisiin tai syliin kun väsyy.

Mulla on jatkuvasti liikkeessä oleva lapsi, mutta voi kun sen saisikin kävelemään "jonnekin". Leikkipuistossa juoksisi ihan hyvin pari tuntia yhtä soittoa, mutta ihan toivotonta yrittää kävellä minnekään tuon kanssa.

Antaisin kävellä, liikkuvathan lapset muutenkin paljon, vaikka kaikki eivät kävele "matkaa" monet kävelevät ja touhuavat suuren osan hereilläoloajastaan.

Yhteistyössä