Annanko mennä, vai pitäiskö vaan ottaa järki käteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järki vs. tunteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järki vs. tunteet

Vieras
Mä oon ollut vuosia yksin lasteni kanssa. Mulla on siis ollut runsaasti aikaa haaveilla Siitä Oikeasta, tai lähinnä siitä millainen hän olisi. Luonne, ehkä jopa ulkonäkökin, kaikenlaista. Sellaista miestä ei vaan ikinä tullut mun vastaani. Ihastuin kyllä, mutta niissä kaikissa oli aina "joku juttu", joka tökki vastaan. Millon niillä oli alko-ongelmaa, millon ne oli liian omistushaluisia, milloin niillä oli vähintään viis lasta, millon ne oli naimisissa, kaikenlaisia. Joten sinkkuuteni senkuin jatkui.

Mä jo ajattelin ihan oikeasti, ettei sellaista miestä olekaan jota olen haaveissani elätellyt. Ja että mä elän yksin loppuelämäni. Olin asian kanssa täysin sinut.

Kunnes eräänä aamuna herätessäni facebookissa oli viesti minulle tuntemattomalta mieheltä. Lyhytsanainen viesti, joihin en yleensä vastaa, saati sitten tuntemattomien viestittelyihin. Mutta jostain syystä vastasin, ja siitä alkoi viestien vaihto.

Pari viikkoa kai oikeasti ollaan oltu yhteyksissä, mutta kummastakin tuntuu kuin oltaisiin tunnettu ihan aina. Meillä käy kaikki yksiin. Luonteet, ajatukset asioista, mielipiteet, harrastukset, mielenkiinnon kohteet, elämäntilannekin jopa. Ihan kaikki. Mies on osoittautunut juuri sellaiseksi, josta olen tähän saakka vain haaveillut. Hän on kiltti, rauhallinen, empaattinen, suurisydäminen rohkea mies, jolle luonto, lapset ja eläimet on tärkeimmällä sijalla. Ei harrasta baarielämää, jakaa kanssani samat arvot niin parisuhteen kuin koko elämänkatsomuksenkin osalta. Ihan kaikki tuntuu natsaavan. Enkä mä ole vielä löytänyt yhtäkään asiaa, joka tökkisi edes vähän.

Mutta koska mä olen ongelmapesäke, mulla on ongelma.

Mä en tiedä, heittäydynkö tunteideni vietäviksi ja annan itselleni luvan ihastua. Se ois todella helppoa. Vai pidättäydynkö tuntemasta yhtään mitään, ennenkuin tämä kaikki on varmemmalla pohjalla. Me ei olla tavattu vielä livenä, ja mä pelkään niin paljon että ekat treffit jää myös viimeisiksi. Että mies pettyy mun ulkonäkööni tai johonkin, ja koko homma lätsähtää. Mulle on käynyt niin ihan liian monta kertaa, enkä haluaisi taas pettyä.

Mutta ne kaikki muut kerrat.. ei ne ole olleet tämmöisiä. Ei ne miehet ole olleet tuommoisia, vaan niissä jokaisessa on ollut joku juttu joka mua on hiertänyt. Tää on ihan erilaista.

Ja hei, älkää tulko varoittelemaan narsisteista. Mä olen elänyt sellaisen kanssa joskus, joten tiedän ne tyypit. Mun narskututka on tehokkaampi kuin varmaan kenenkään toisen. Tää tapaamani mies ei ole yhtään sellainen. Eikä tässä jutussa ole yhtään mitään sen suuntaista, että mun pitäis epäillä asiaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Järki vs. tunteet;22590303:
Kunnes eräänä aamuna herätessäni facebookissa oli viesti minulle tuntemattomalta mieheltä. Lyhytsanainen viesti, joihin en yleensä vastaa, saati sitten tuntemattomien viestittelyihin. Mutta jostain syystä vastasin, ja siitä alkoi viestien vaihto.

Mua kyllä itseäni vähän ihmetyttäisi jos joku täysin tntematon ottaisi minuun yhteyttä facebookissa...

Ihmetyttäisi, että mistä on mut bongannut ja miksi.

Mä oon ollut vuosia yksin lasteni kanssa. Mulla on siis ollut runsaasti aikaa haaveilla Siitä Oikeasta, tai lähinnä siitä millainen hän olisi. Luonne, ehkä jopa ulkonäkökin, kaikenlaista. Sellaista miestä ei vaan ikinä tullut mun vastaani. Ihastuin kyllä, mutta niissä kaikissa oli aina "joku juttu", joka tökki vastaan. Millon niillä oli alko-ongelmaa, millon ne oli liian omistushaluisia, milloin niillä oli vähintään viis lasta, millon ne oli naimisissa, kaikenlaisia. Joten sinkkuuteni senkuin jatkui.

Mä jo ajattelin ihan oikeasti, ettei sellaista miestä olekaan jota olen haaveissani elätellyt. Ja että mä elän yksin loppuelämäni. Olin asian kanssa täysin sinut.

Pari viikkoa kai oikeasti ollaan oltu yhteyksissä, mutta kummastakin tuntuu kuin oltaisiin tunnettu ihan aina. Meillä käy kaikki yksiin. Luonteet, ajatukset asioista, mielipiteet, harrastukset, mielenkiinnon kohteet, elämäntilannekin jopa. Ihan kaikki. Mies on osoittautunut juuri sellaiseksi, josta olen tähän saakka vain haaveillut. Hän on kiltti, rauhallinen, empaattinen, suurisydäminen rohkea mies, jolle luonto, lapset ja eläimet on tärkeimmällä sijalla. Ei harrasta baarielämää, jakaa kanssani samat arvot niin parisuhteen kuin koko elämänkatsomuksenkin osalta. Ihan kaikki tuntuu natsaavan. Enkä mä ole vielä löytänyt yhtäkään asiaa, joka tökkisi edes vähän.

Mä en tiedä, heittäydynkö tunteideni vietäviksi ja annan itselleni luvan ihastua. Se ois todella helppoa. Vai pidättäydynkö tuntemasta yhtään mitään, ennenkuin tämä kaikki on varmemmalla pohjalla. Me ei olla tavattu vielä livenä, ja mä pelkään niin paljon että ekat treffit jää myös viimeisiksi. Että mies pettyy mun ulkonäkööni tai johonkin, ja koko homma lätsähtää. Mulle on käynyt niin ihan liian monta kertaa, enkä haluaisi taas pettyä.

Mutta ne kaikki muut kerrat.. ei ne ole olleet tämmöisiä. Ei ne miehet ole olleet tuommoisia, vaan niissä jokaisessa on ollut joku juttu joka mua on hiertänyt. Tää on ihan erilaista.

Ja hei, älkää tulko varoittelemaan narsisteista. Mä olen elänyt sellaisen kanssa joskus, joten tiedän ne tyypit. Mun narskututka on tehokkaampi kuin varmaan kenenkään toisen. Tää tapaamani mies ei ole yhtään sellainen. Eikä tässä jutussa ole yhtään mitään sen suuntaista, että mun pitäis epäillä asiaa..

Kuulostaa ihastuneen puheelta... Sanon tämän kuin ystävälle. Katso faktat ensin, tapaa ja tutkaile. Ties vaikka olisi exäsi tai joku muu joka vain haluaa "leikkiä". Netissä kaikki on mahdollista...mahdotonkin.
Tsemppiä ja toivon sydämestäni olevani väärässä.

Mä sanoisin että anna mennä vaan. Jos elämä on kuitenkin jo opettanut niin osaat myös lopettaa homman jos siinä on jotain epäilyttävää. Ole tyytyväinen itseesi, jos mies ei ole tyytyväinen sinuun, teitä ei suoraan sanoen ole tarkoitettu yhteen. Mutta vain sillä että annat vaan mennä, se selviää.

Ette ole siis edes vielä tavanneet... ei kai järki ja tunne ole toisiaan poissulkevia asioita? Itse menisinin päivä kerrallaan, sen enempiä kohkaamatta, enkä syöksyisi suoraan petipuuhiin fb sieluntoverin kanssa.

Siis mä oon siellä fb:ssä joissakin "deittisovelluksissa", sitä kautta mies oli mut bongannut. Ja ei ole mun exäni, olen nähnyt valokuvia ja miehellä on ihan asiallinen profiili ja suomalaisia ystäviä siellä. Uskon, että on sitä mitä sanoo olevansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Järki vs. tunteet;22590368:
Siis mä oon siellä fb:ssä joissakin "deittisovelluksissa", sitä kautta mies oli mut bongannut. Ja ei ole mun exäni, olen nähnyt valokuvia ja miehellä on ihan asiallinen profiili ja suomalaisia ystäviä siellä. Uskon, että on sitä mitä sanoo olevansa.

Eikö mies itse ole suomalainen?

[QUOTE="vieras";22590391]Eikö mies itse ole suomalainen?[/QUOTE]

No on, mutta mä siis tarkoitin sitä että ne kaverit on ihan "oikeita" kavereita eikä mikään kolmesataapäinen kokoelma ihmisiä ympäri facebookia. Tiedätte varmaan millaista ihmistyyppiä tällä tarkoitan.

Anna mennä. :) Järki kannattaa aina pitää mukana kun on "tuntemattomasta" kyse, mutta eihän sitä kenenkään kanssa saa suhdetta syntymään jos siihen ei uskalla heittäityä.
Onnea matkaan.

No minä varmaan antaisin mennä. Olen aika ihastunut mieheen, jota en ole tavannut, mutta haluaisin (todellakin!) Mutta toisaalta haluan seksiä niin kauheasti (olen kai hieman puutteessa...), että mun järki on kyllä varmaan mennyt muutenkin, että ehkä mua ei kannata kuunnella. :)

Anna palaa vaan. Itse löysin omani myös FB:stä ja nyt on häät tulossa :). Elämä on tarkoitettu elettäväksi, ei kaduttavaksi. Tehkää treffit jonnekin ja mitä sitten jos se ei livenä toimikaan? Eipähän tartte jälkikäteen sitä sitten miettiä.

.. Mutta toisaalta haluan seksiä niin kauheasti (olen kai hieman puutteessa...), että mun järki on kyllä varmaan mennyt muutenkin, että ehkä mua ei kannata kuunnella. :)

..niinpä, ne hormoooooonit..:p

Ap, mene tunteidesi mukaan..mutta pie samalla järki tallella(vaikka vaikiaa saattaa olla!)

Kuulostele, tunnustele, haistele - mikä hän onkaan miehiään:)

Hirrrrrrrmusti Onnea matkaan ja mukavaa joulun aikaa!!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:
Aivan ihania viestejä oon saanut teiltä tähän ketjuun! Iso kiitos kaikille mun tsemppaamisesta :heart:
Ehkä mä sitten annan itselleni luvan ihastua, ihan pikkuisen ;)
Kiitos murut :hug:

Yhteistyössä