anna sille näkkileipää... siis vauvalle

  • Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti
äitii
voi jestas eilen kaveri ja hänen miehensä oli meillä käymässä ja kaverini odottaa lasta itse, la parin viikon päästä.. no asiaan mein poika 8kk ja hampaita on kuusi ja lisää tulossa ja kaverini mies sitte sanoi että anna sille näkkileipää niin ei huuda niin paljoo, ja on siis ennenkin sanonut saman ja mä sanoin että purulelu onihan riittävä ja ikenethän menee rikki niin se mies vaan oli teeä anna nyt sitä näkkileipää, no sanoin että en anna ja se mies oli ihan ihmeissään. muutenkin se mies on kaikkitietävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katja:
eiks ne saa siitä paloja? tukehtuumisvaara?

enkä ole ap mutta mua pelottas antaa
No ei saa, kun anta kunnolla kovaa leipää. Imemällä se liettyy mössöksi, joka muistuttaa lähimmä sitä mösöä, jota syötät vauvalle lusikalla. Jos se osaa niellä sosetta, miksi ei suussa liettynyttä leipämössöä.
Mailman sivu vauvat on jyystäny leipäpala kun kädessä on jotain alkanu pysyä. Kuiva leipä on turvallisempi kun vaikka omena, josta tosiaan voi lohjeta pala.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
antamasta alle 1-vuotiaalle suolaa ja monet leivät ovat voimakassuolaisia?
Hei maalaisjärkeä saa käyttää. Jos saa harvoin ienten kutinaan näkkäriä missä voi olla suolaa, niin ei siitä oo pidemmän haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
antamasta alle 1-vuotiaalle suolaa ja monet leivät ovat voimakassuolaisia?
No ei se siitä leivästä imemällä sellaisia määriä saa irti yhtään mitään, että sillä olis ravitsemuksellista merkitystä.
(Jos se ei olis vittuilua, mä sanisin että järjen käyttö on sallittua. Nyt mä vaan ajattelen niin :headwall: :headwall: )
 
vieras
Mä olen antanut meidän tytöille kuivattua reikäleipää, jota saa kaupasta. Nimi on joku Meri.. ja siinä on suolaa vain 0,6% tms. eli vähiten markkinoillaolevista. Leipä on niin kuivaa, ettei siitä irronnut mitään vauvan suuhun. Leipä maistui myös mulle..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja katja:
eiks ne saa siitä paloja? tukehtuumisvaara?

enkä ole ap mutta mua pelottas antaa
niin muakin pelottaa mut ei siin sit varmaan ole mitään ihmeellistä.
Sinähän olet lähellä pelastamassa lapsen. Otat vaan isot palat pois suusta. Meillä kuivattiin jälkiuunileipää...
 
ap
joo tottakai olen vieressä kun syö jotain sormiruokaa mutta ehkä hain tällä alotuksella sitä että mua ottaa se kaverin mies päähän välillä kun se neuvoo mua joka asiassa, ihan kun en tietäis mitään ja välillä siitä tulee tosi paha mieli :(
 

Yhteistyössä