Angiinassa kieli kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli mulla on pian 4-vuotias poika. Kuume ja kurkkukipu alkoi keskiviikkona ja torstaina lääkärissä otettiin nieluviljely jonka tulos tuli tänä aamuna; angiina. Kuuri aloitettiin tänään (pe).
Eilen alkoi valittamaan itapäivällä että kieli on tosi kipeä. Kielen etuosassa on valkoisia pilkkuja. Syöminen on tosi hankalaa, on kaksi päivää syönyt oikeastaan vaan kalakeiton lientä (hyvin vähän) ja mehujäätä. Juo onneksi hyvin.
Onko nuo kielessä olevat pilkut normaalia angiinassa...? Vai onko tämä jotain muutakin....? :/

Voi olla. Itse tuossa viime viikolla lopettelin antibioottikuurin angiinaan ja kyllä siinä kieltäkin särkee.
Ja varsinkin kun teilläkin meni noin pitkään ennen kuin lääkekuuri aloitettiin niin en ihmettele yhtään.
Eikö ne lääkärissä ottaneet ollenkaan sitä pikatestiä missä tulos selviää viidessä minuutissa?

Kaikkee kylmää syötävää nyt vaan. Kuuma/lämmin tuntuu niin vittumaiselta että ei kannata edes koittaa.
Jogurttia, mehukeittoja, jätskiä, niillä pärjää kipeimmät päivät.
Ja muista antaa myös särkylääkettä ihan max annosta.
Kurkku on t o d e l l a kipeä.

Voi olla. Itse tuossa viime viikolla lopettelin antibioottikuurin angiinaan ja kyllä siinä kieltäkin särkee.
Ja varsinkin kun teilläkin meni noin pitkään ennen kuin lääkekuuri aloitettiin niin en ihmettele yhtään.
Eikö ne lääkärissä ottaneet ollenkaan sitä pikatestiä missä tulos selviää viidessä minuutissa?

Kaikkee kylmää syötävää nyt vaan. Kuuma/lämmin tuntuu niin vittumaiselta että ei kannata edes koittaa.
Jogurttia, mehukeittoja, jätskiä, niillä pärjää kipeimmät päivät.
Ja muista antaa myös särkylääkettä ihan max annosta.
Kurkku on t o d e l l a kipeä.

Meidän terveyskeskuksessa ei oo sitä pikatestiä... Särkylääke ei oo auttanut tohon kielen kipuun. Muuten on onneksi pirteä.

Meidän terveyskeskuksessa ei oo sitä pikatestiä... Särkylääke ei oo auttanut tohon kielen kipuun. Muuten on onneksi pirteä.

Muistiko ne muistuttaa teitä, että kun lääkettä on syönyt 3 päivää, niin hammasharja pitää vaihtaa uuteen? Eikä haittaa vaikka vaihtais tyynyliinankin.
Ja ihan varotoimenpiteenä voi sen hammasharjan vaihtaa vielä kerran kun kuuri on loppunut.