Anemiasta tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Voiko raudanpuuteanemia aiheuttaa selkeitä oireita, vaikka olisikin melko lievä? Mulla on aina tämän tästä ollut anemiaa, kun on niin runsaat nuo menkat. Mun anemia on kuitenkin aina ollut melko lievä eli ei oo tippunut alle sadan. Nyt en ole vuoteen tarkistuttanut hemistä ja ihmettelin, kun olo on ihan karmea. Tuntuu kuin keho olisi pumpattu lyijyä täyteen, niveliä särkee, väsyttää ja hiuksia lähtee päästä. Voinko turvallisin mielin syödä rautalääkkeitä vai voiko niistä olla pidemmän päälle haittaa??

Anemian oireitahan nuo ovat. Tietysti oireet voi johtua jostain muustakin. Omin päin ei periaatteessa pitäisi syödä rautavalmisteita, mutta toisaalta rautaa myydään reseptivapaana...Mä vedän aina silloin tällöin rautakuurin alhaisen hemoglobiinin takia, enkä ole siihen kuollut, vaikka hemoglobiinia en kovin usein jaksakaan tarkistuttaa. Ehkä siellä verikokeessa kannattaisi ihan varmuuden vuoksi piipahtaa?

Anemian oireitahan nuo ovat. Tietysti oireet voi johtua jostain muustakin. Omin päin ei periaatteessa pitäisi syödä rautavalmisteita, mutta toisaalta rautaa myydään reseptivapaana...Mä vedän aina silloin tällöin rautakuurin alhaisen hemoglobiinin takia, enkä ole siihen kuollut, vaikka hemoglobiinia en kovin usein jaksakaan tarkistuttaa. Ehkä siellä verikokeessa kannattaisi ihan varmuuden vuoksi piipahtaa?

Kiitos Vastauksestasi. Taidan käydä huomenna vaikkapa tarkistuttamassa.

Yhteistyössä