Anatoliaaaaaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fani :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27167245]Miksi päädyitte Turkin sijasta asumaan Suomessa? Haluaisitko vielä joskus asua Turkissa, miksi/miksi ei?[/QUOTE]
Me asuttiin ensin Turkissa. Sitten mulle tuli joku koti-ikäväksi tulkittava hetkellinen mielenhäiriö, ja tulimme Suomeen yhdeksi talveksi marras-joulukuussa 2002. Se talvi on ollut aika pirun pitkä...tänne ollaan jääty.

Haluaisin asua Turkissa vielä joskus, ihan ehdottomasti. Viihdyn siellä. Ilmasto, ihmiset, ilmapiiri... :). Kaikki on samanlaisia hölöturpia kuin minä.

Mutta sinne muuttaminen tuskin tulee olemaan realistinen vaihtoehto. Lasten koulu on suurin este: maksaisi sikapaljon, ja päivät on paljon pidempiä kuin täällä, työmäärä moninverroin suurempi, kuri mielestäni liian kova (kaikenlaista älyttömyyttä, tyyliin pojilla on oltava lyhyet hiukset, tytöillä ei saa olla koruja tai kynsilakkaa). Meidän vanhempien työpäivät olisivat pitkiä vrt. Suomen työelämään. Tänne ollaan perhe perustettu ja elämä rakennettu, joten täällä pysymme ellei ihan ihmeitä tapahdu. Mutta haaveilen Turkissa asumisesta aika ajoin silti, ja mielelläni viettäisin siellä ns. välivuoden edes. Ja eläkepäiviä tietty, jos henki vaan pihisee.

Missasitko kysymyksen muiden lastesi nimistä vai etkö halua kertoa? :) Miten sä ylipäänsä päädyit turkkiin alunalkaen? Entäs mitä sun vanhemmat, sisarukset ym läheiset sanoi kun kerroit turkkilaisesta miehestä? :)

[QUOTE="aloittaja";27167412]Missasitko kysymyksen muiden lastesi nimistä vai etkö halua kertoa? :) Miten sä ylipäänsä päädyit turkkiin alunalkaen? Entäs mitä sun vanhemmat, sisarukset ym läheiset sanoi kun kerroit turkkilaisesta miehestä? :)[/QUOTE]
Olen mä nimet täällä kertonut. En nyt jaksa toistaa :D

Mä lähdin Turkkiin alunperin työharjoitteluun, opiskellessani matkailualaa. Ja sitten jäin sinne töihin.

Kun mieheni tapasin, olin ollut Turkissa jo paljon ja pitkiä aikoja. Ihan hienosti kaikki suhtautui, en oo koskaan tainnut yhtään epäilevää tai poikkipuolista sanaa kuulla perheeltä tai ystäviltä...jokunen tuttava tietty tiesi, ettei se toimi eikä kestä, mutta ei mua kauheesti kiinnostanut niiden mielipiteet asiasta.

Ihan pakko kysyy. Kuunnellaaks teillä Mustafa Sandalia? :D
Pidätkö Turkkilaisesta musasta?

okei, tää menee jo hölmöks mutta mietin tässä juuri ittekseni asiaa niin kysytään nyt sultakin: mitä mieltä olet jos äiti pukee lapsensa aina kauniisti kalliita ulkovaatteita myöden mutta itse on lähes ku petolinnun perse? :D Ja puhun siis itsestäni.....

[QUOTE="aloittaja";27167808]okei, tää menee jo hölmöks mutta mietin tässä juuri ittekseni asiaa niin kysytään nyt sultakin: mitä mieltä olet jos äiti pukee lapsensa aina kauniisti kalliita ulkovaatteita myöden mutta itse on lähes ku petolinnun perse? :D Ja puhun siis itsestäni.....[/QUOTE]
Ihana kyssäri :D

En oo mitään mieltä. Mäkin tuunaan lapsia (tai vauvaa lähinnä, isompia ei silleen enää voi) ja itse oon kuin riihen seinästä repäisty.

Ihana kyssäri :D

En oo mitään mieltä. Mäkin tuunaan lapsia (tai vauvaa lähinnä, isompia ei silleen enää voi) ja itse oon kuin riihen seinästä repäisty.

Jeeeee!!!! :D En siis oo ainoo :) Mun mielestä se on vaan ihanaa pukea lapset hyvin, rakastan niiden vaatteita kun ovat niin kauniita. Jostain syystä omalla kohdallani en välitä, en löydä hienoja vaatteita itelleni enkä myöskään osaa pukeutua hienosti. Verkkarit ja huppari on pop! Ja hiukset lippiksen alla..

Puhuuko sun mies lapsille turkkia? Enta puhuvatko lapset turkkia? Enta keskenaan?
Onko lapsilla laheinen suhde Turkkiin ja sille oleviin ihmisiin?
Mies puhuu vauvalle turkkia, isommille suomea ja turkkia. Puhui aikoinaan esikoiselle turkkia, mutta kun esikoinen vastasi aina suomeksi, niin mieskin alkoi käyttämään suomea. Ja se oli tottakai virhe. Virhe, jota hän ei kuulemma toista kolmannen lapsen kanssa enää.

Lapset puhuu keskenään aina suomea. Turkkia ne puhuu isälleen ja mulle joskus, mutta eivät osaa sitä erityisen hyvin. Ymmärtävät paremmin kun puhuvat.

Turkin-suku on noille aika lailla suuri tuntematon. Kyllä ne tietää sukulaistensa nimiä, ollaan juteltu niiden kanssa netissä ja näytetty kuvia, kerrottu tarinoita siitä mitä kukin on tehnyt tai mitä kullekin on tapahtunut, mutta ei nuo silleen niitä tunne. Tunnetasolla ne sukulaiset on lapsille kuitenkin tosi tärkeitä.

Turkki ja turkkilaisuus on lapsille, pojalle etenkin, tärkeitä juttuja, mutta onhan noiden Turkki-tuntemus aika surkea vrt. sellaisiin jotka siellä asuu tai usein käy.

[QUOTE="aloittaja";27167905]Jeeeee!!!! :D En siis oo ainoo :) Mun mielestä se on vaan ihanaa pukea lapset hyvin, rakastan niiden vaatteita kun ovat niin kauniita. Jostain syystä omalla kohdallani en välitä, en löydä hienoja vaatteita itelleni enkä myöskään osaa pukeutua hienosti. Verkkarit ja huppari on pop! Ja hiukset lippiksen alla..[/QUOTE]
Mulle ei mahdu mitkään kivat vaatteet nyt päälle |O

Ihanaa ku sulta voi kysyä muutakin kuin että mitä shampoota ja vessapaperia käytät :D Eli seuraava kysymys: millaista ihmistyyppiä inhoat? Esim mä inhoon marttyyreita, hiton vaikee olla ikinä sillee että niille kelpais..

[QUOTE="aloittaja";27167942]Ihanaa ku sulta voi kysyä muutakin kuin että mitä shampoota ja vessapaperia käytät :D Eli seuraava kysymys: millaista ihmistyyppiä inhoat? Esim mä inhoon marttyyreita, hiton vaikee olla ikinä sillee että niille kelpais..[/QUOTE]
Marttyyreita ja perusnegatiivisia "kaikki on aina niin vaikeaa"-tyyppejä mä en oikein siedä.

Enkä tosikkoja, sellaisia joilla ei vaan ole tippaakaan pilkettä silmäkulmassa. Niiden kanssa on tosi vaikea olla, ja ne ottaa aina tosissaan kaikki mun vitsinä heittämät kommentit.

Apua, mua alkaa iha jo pelottaa kuinka samaa mieltä sä oot kaikesta mitä mäkin :O :D Muakaan ei ymmärretä vaan helposti loukkaannutaan jostain mitä oon tarkottanut hyvällä.. mä harvoin jos ikinä tahdon ketään loukata ja silloinkin on erittäin hyvä syy siihen... entäs millaiset asiat sua ahdistaa ja suututtaa? Alkaa kiukuttamaan kun et niitä ymmärrä?

[QUOTE="aloittaja";27167992]Apua, mua alkaa iha jo pelottaa kuinka samaa mieltä sä oot kaikesta mitä mäkin :O :D Muakaan ei ymmärretä vaan helposti loukkaannutaan jostain mitä oon tarkottanut hyvällä.. mä harvoin jos ikinä tahdon ketään loukata ja silloinkin on erittäin hyvä syy siihen... entäs millaiset asiat sua ahdistaa ja suututtaa? Alkaa kiukuttamaan kun et niitä ymmärrä?[/QUOTE]
Esimerkiksi lasten ja eläinten kaltoinkohtelu on asioita, joka saa mut näkemään punaista.

Harvemmin ahdistun mistään.

Mua ahdistaa ihmiset joiden käytöstä en ymmärrä, vaikka juuri tuo eläimiin tai lapsiin kohdistuva väkivaltainen käytös. Sitten myöskin ihan perusasiat ihmisten käytöksessä, esim toisten haukkuminen, ymmärtämättömyys toisten tunteita kohtaan jne. Mä tahtoisin niin kovasti tajuta mitä sellasten ihmisten päässä liikkuu ja kun en ymmärrä niin se ottaa päähän.. Onko sun mielestä asioita joita ei voi koskaan antaa anteeksi?

[QUOTE="aloittaja";27168057]Onko sun mielestä asioita joita ei voi koskaan antaa anteeksi?[/QUOTE]
On. Ja asioita, joita ei ole pakko antaa anteeksi jos ei halua, vaikka ne olisivatkin ehkä anteeksiannettavissa.

Ei anteeksipyyntö ole mikään sellainen keino, jonka varjossa voisi kohdella toista miten lystää.

• Tykkää
Reactions: röppö
Niiiiiin iso peesi! Tätä mä oon aina yrittäny joillekki tolkuttaa :D Mua inhottaa ylikaiken kun jotkut luulevat että kuhan pyytää anteeksi niin saa tehdä mitä vaa. Kyllä se sana kärsii melkosen inflaation jo joidenki suusta! Nyt mä en kiusaa sua enempää näillä jutuilla ja kysymyksillä, suur kiitos vastauksista ja mä palaan tänne ketjuun jos tää pinnalla pysyy muiden toimesta, tai jos tulee muuten vaan asiaa sulle :D Hyvää yötä!! :)

[QUOTE="aloittaja";27168109]Niiiiiin iso peesi! Tätä mä oon aina yrittäny joillekki tolkuttaa :D Mua inhottaa ylikaiken kun jotkut luulevat että kuhan pyytää anteeksi niin saa tehdä mitä vaa. Kyllä se sana kärsii melkosen inflaation jo joidenki suusta! Nyt mä en kiusaa sua enempää näillä jutuilla ja kysymyksillä, suur kiitos vastauksista ja mä palaan tänne ketjuun jos tää pinnalla pysyy muiden toimesta, tai jos tulee muuten vaan asiaa sulle :D Hyvää yötä!! :)[/QUOTE]
Öitä, mä menen unille myös, kello herättää aamuseiskalta ja vauvakin varmaan pariin kertaan pärähtää ennen sitä :)

Tosi kiva kun vastailet :) Millaista on vauvojen ja lasten hoito Turkissa? Miten eroaa suomalaisesta? Itse en ole koskaan nähnyt turkkilaisella naisella kantoliinaa vaan kantavat käsivarsilla sellaisissa kangaskasseissa, näyttää tosi raskaalta ja epäergonomiselta. Ilmeisesti ei siellä tunneta myöskään kestovaippoja eikä nukuta perhepetissä..? Voiko turkkilaista tyyliä kutsua kiintymysvanhemmuudeksi? Vähäsen olen siellä asuessani sivusta seuraillut mutta en ole saanut sen syvällisempää kuvaa näistä asioista.

Yhteistyössä