Anafylaktinen shokki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Champion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Champion

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
4 115
0
36
Pirkanmaa
Onko kukaan saanut sellasta ihan yllättäen? Mulla oli kuukausi takaperin enkä tiennyt et olisin allerginen millekään. Ekaa kertaa pääsin sit oikein ambulanssin kyytiin :/ Sain terkkarista tuloksia et allergiaa on jonkin verran ja olen heinälle ja pujolle allerginen (oon pistänyt ilmeisesti allergiaoireet työpaikan syyksi)... Tayssiin meen 15. päivä testattavaks, mut mietin vaan et mahtaako syytä löytyä kun mahdollisuuksia on aika paljon..

Mulla on epipen aina mukana. En ole vielä koskaan joutunut käyttämään sitä *koputtaa puutta*. Mä kävin 100 aineen allergitesteissä eikä voimakkaan allergisenreaktion syytä löydetty. Oli kesäkuu vuonna 2007 kun jouduin ambulanssilla sairaalaan. Kurkku meni tukkoon ja pyörrytti ihan helkkaristi. Onneks mies oli kotona kun ei ollut vielä klo 05 aamulla lähtenyt töihin.

No epipen mullakin nyt mukana ja toivon todella et syy löytys. Mulla meni kans hengitystiet tukkoon ja joka paikka turpos ja nousi urtikaria jota moni sairaalassa kävi ihailemassa kun oli niin "puhdas ja upea" urtikaria :whistle: Mut ihan kamalaa! On ollut viime marraskuussa vähän samaan suuntaan menevä reaktio, tosin en tajunnut sitä allergiaks, mut alko samalla tavalla et maha oli kipeä ja sitten ihan hillitön aivastelukohtaus joka sai mut ihan tukkoseks, mut jäi onneks siihen.

Mä sain pari kertaa muutama vuosi sitten. Ja kun niiden jälkeen sain epipenin taskuun, niin eipäs enää tullut niin pahaa, että olis tarvinnut kynää.
Mä olen allerginen omalle hielleni, eli kun hikoilen, niin saan aivan kamalan urtikarian, mikä välillä menee ohi noin tunnissa kun otan kortisoni-tabletteja. Välillä kortisonista huolimatta kestää muutaman tunnin ja sitten paukamat laskeutuu.
Sellaisia lieviä kohtauksia saan joka kerta saunan ja pidemmän lämpimän suihkun jälkeen. Myös kaikki liikunta, missä tulee hiki, on ehdottomasti poissuljettu juttu mulla (harmi :( ). Vaikka ei menisi hengitysteihin, niin suun ympärys, huulet ja kieli turpoaa jonkun verran.
Voi kun odotan sitä ihmelääkettä, mikä veisi oireeni kokonaan pois...