Amway

varo verkostomarkkinointivirityksiä
Periaatteessa pystyt, mutta käytäntö voi olla rajusti toinen. Itse asiassa sinua todennäköisesti painostetaan liittämään muita jäseniksi allesi pikemminkin kuin myymään heille suoraan.
Mieti ja tee tarkkaa taustatyötä ennen kuin liityt millään tasolla. Ja tässä hyvä neuvo: vertaapa amwaylaisten tuotteiden hintoja ja määriä kaupan standardi- tai jopa erikoistuotteisiin. Amwayn tuotteet ovat todella nylkyrihintaiset, viis siitä mitä amwaylaiset ainutlaatuisten tiivisteidensä riittävyydestä sanovat. Itse vertasin hintoja ja käyttömääriä, ja jokainen vertailu näytti amway-tuotteen kalliimmaksi suhteessa käyttömäärään. Lisäksi kaikki amway-tuotteet tulevat ulkomailta, joten väliportaitakin on, vaikka kuinka Amwayn sisällä. Mieti, miksi maksaisit amerikkalaisen piilopyramidin tuotteista, kun voit paljon edullisemmin ostaa esim. kotimaista, ja saada samalla valita paljon laajemmasta valikoimasta. Mieti myös, miksi liittyisit mihinkään, josta on liikenteessä niin valtavan paljon huonoa julkisuutta...
 
Ei kannata. Miehen työkaveri liittyi ja siitähän alkoi kauhea painostaminen työkavereita kohtaan myyjiksi liittymisestä. Kun pitää saada uusia myyjiä ettei menetä omia etujaan jne... |O
Ei se meillekään oo kertaakaan puhunu että esittelis niitä tuotteita, siitä myymisestä vaan.
 
varoittaja
Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
Meillä on tuota pesuainetta ja se on mielestäni tosi hyvää.
Tulis edullisemmaksi jos liittyis, mutta tuota painostamista muiden liittämiseksi ja tuotteiden myymiseksi en jaksaisi
Valitettavasti maksat kyllä siitä laadusta aivan liikaa monessa muussa muodossa. Amwayta verrataan usein uskonlahkoon, eikä savua ilman tulta tässä tapauksessa...
 
vieras
Mun kokemus on että se on aikamoista painostamista. Puolituttavat jotka mukana soittelevat kaikki mahdolliset "tutut" ja tuntemattomatkin melkein läpi, että saisivat lisää porukkaa. Itseäni on myös kosiskeltu, ja pidin lähestymistä erittäin epämiellyttävänä, kun lähes ventovieras ihminen pyytelee kahveille ja tutustumaan. Muutama tuttu kyllä väittää tykkäävänsä, mutta ilmeisesti vaatii hirveetä sitoutumista jos lupaudut toimintaan mukaan.
 
P.k.
Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
Onko ihan paska juttu vai ei?

Siis pystynkö liittymällä ostamaan tavaroita vaan omaan käyttöön vai painostetaanko niitä hirveästi myymään muille?
Kyllä pystyt liittyä Amwayhin myymättä muille ainuttakaan tuotetta. Jäsenyys on yksi tapa olla mukana, etkä edes jäsenenä saa myydä tuotteita muille. Jäsen saa ostaa vain itselleen. Amwyn liikkeenharjoittajat eli ALHt saavat myydä tuotteita ja tehdä liiketoimintaa.
Painostamista ei saisi esiintyä lainkaan!

 
On melkoista painostamista :attn: Mutta jos liityt vain jäseneksi, voit tilata tuotteita itselle mutta et myyntiin.

Tiesittekö, että Amwaylla on oikein sellaiset lomakkeet, joihin pitäisi kirjata sata ihmistä ja heidän yhteystietonsa, jotta ylälinja voi sitten soitella heille? Ja jotta varmasti saisit sata nimeä listaan, saat avuksesi paperin, johon on listattu kaikki mahdolliset ammatit - sitä listaa lukiessasi voit sitten miettiä, että keitäs nuohoojia, leipureita ja lakaisinlakaisinkoneenkuljettajia tunnetkaan :LOL:
 
Itse olen ollut mukana reilun vuoden, en ole rekrytoinut ketään, jos minulta ei ole kysytty asiasta. jonkin verran olen myynyt tuotteita, mutta suurin osa menee omaan käyttöön. Eikä kukaan painosta minua mitenkään... Jos haluat enemmän tietoa niin laita yv, niin voin kertoa tarkemmin
 
Sinisiipi24
..ja pistipä kovasti miettimään.

Sain huhtikuussa kutsun tulla tutustumaan uuteen tuotevalikoimaan. Mitään lisätietoja en saanut joten kuvittelin tilanteen olevan lähinnä tupperin tai kynttilä-myynnin tapainen tilaisuus. Yllätys oli suuri kun kaveri veti esiin fläppitaulun ja alkoi kysellä mun unelmista ja selostaa liiketoimintasuunnitelmaa.
Tuotteita sain nähdä pöydällä mutta niistä ei liiemmin keskusteltu. Ja hintoja ei mainittu ollenkaan.
Kaikista tukalinta oli esittelyn jälkeen kun otettiin kahvit ja istuttiin pöytään. Sain eteeni paperin palan johon kirjoitin tietoni ja ympärillä odotettiin jännittyneenä minkä ruksin laitan. Tunsin ilmapiirissä pienoista pettymystä kun en ollutkaan niin haltioituneena esityksestä ja ideasta.

Perhetilanteeni on sellainen etten voi kuvitellakaan alkavani viettää iltoja esittämässä planeja. Myös nämä viikottaiset ja kuukausittaiset kokoukset tuntuvat aika sitovilta.
Myöskään en lämmennyt seminaareille. Vapaa-aikani on aika rajoitettua ja haluan viettää sen mahdollisimman rennosti.

Illan vetäjä yritti vielä painostaa kuinka paljon voisin hankkia jo nyt kun vaan aloittaisin. "Kyllä kalenterista aina tilaa löytyy."
Ja kieltäytymiseni on varmaan henkilökohtainen loukkaus - nyt ei enää tervehditä eikä jutustella. Ja esittelyn aikana minulle sanottiin että jokainen tekee oman valintansa ja toiminta on vapaaehtoista!

Tämä on puhtaasti oma näkemykseni tilanteesta. En halua loukata ketään kirjoituksellani mutta esittelytekniikka ei purrut minuun ja lievä painostuksen tunne ei tuntunut hyvältä. Liian paljon jäi kertomatta. Ja vaikka kysyin en mielestäni saanut tyhjentävää vastausta.

Meitä on joka junaan eikä maailmasta mitään tulisi jos kaikki olisi samanlaisia. Mutta puolin ja toisin täytyy ymmärtää ja hyväksyä toistemme valintoja. Kaikki eivät halua olla AMWAY-myyjiä.
 
popo
Mä olen ollut 1,5 vuotta Amwayssa mukana, mutta aion lopettaa.
Ahdistaa jatkuva painostus saada porukkaa mukaan, kaikki vapaa-aika pitäisi käyttää pitämällä pläänejä, soittelemalla puolituntemattomille ihmisille. En todellakaan ole soitellut etäisimmille sukulaisille, vain muutamia läheisiä kutsunut iltaan. Ei kiinnostuneita.
Menee liikaa aikaa/rahaa siihen nähden mitkä on mahdollisuudet menestyä..
Tuotteista kyllä tykkään, mutta jos alle 100 euron tilauksiin tulee vielä 12 euron postikulut, niin kalliiksi tulee, vaikka halvemmalla saankin tuotteita.
Kyllä kuules normaalityöllä menestyy paremmin kuin tällä, lisäksi vaatii paljon hermoja ja jaksamista että edes muutaman ropon saa voittoa..
En suosittele.
 

Yhteistyössä