Ampiaispesistä - pitääkö paikkansa?

  • Viestiketjun aloittaja Rähinä-Reetta
  • Ensimmäinen viesti
Rähinä-Reetta
Että sadekesänä olisi vähemmän maapesiä kuin kuivana kesänä?
Meinasin vanhaan riiheen kiivetä tänään, mutten sitten kiivennytkään kun portaiden vieressä oli greipinkokoinen pesä.
 
Rähinä-Reetta
Meillä on mökillä pajulinnunpesiä. Ne tykkää vissiin olla rakennetussa ympäristössä. :)
Murkkuja tunkee katettuihin tiloihin ennätysmäärä, ja noita ampiaispesiä löytyy joka päivä.
 
Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26737350:
Nyt kun rupesin asiaa miettimään, niin en ole tuolla luonnossa liikkuessani nähnyt yhtään maapesiä. Tänään viimeksi kävin paikalla, jossa niitä on aiemmin ollut runsaasti. Nyt ei ainuttakaan.
Jotain positiivista siis. :D Maapesät pelottaa eniten, niiden asukit kun on niin äkäisiä.
 
Ne ovat tosi äkäisiä. Muutaman kerran on saanut pistää tossua toisen eteen ampparien takia.

Sain silti sydämentykytyksiä tänään reippaasti. Kävin aamulla mustikassa ja äsken, kun puhdistin marjoja, näin silmäkulmastani liikettä. Tiskipöydällä ihan vieressäni oli viherhämähäkki. Argh, se oli iso, varsinkin araknofobiasta kärsivälle. Onneksi ukko oli kotona. :D
 
Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26737382:
Ne ovat tosi äkäisiä. Muutaman kerran on saanut pistää tossua toisen eteen ampparien takia.

Sain silti sydämentykytyksiä tänään reippaasti. Kävin aamulla mustikassa ja äsken, kun puhdistin marjoja, näin silmäkulmastani liikettä. Tiskipöydällä ihan vieressäni oli viherhämähäkki. Argh, se oli iso, varsinkin araknofobiasta kärsivälle. Onneksi ukko oli kotona. :D
Oi ötökät... x)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26737387:
Yksi kamala ampiaiskesä vuosia sitten meidän vatukossa siellä vattujen juurella oli 8 maapesää... Meinasi olla ampiaisten kanssa elokuulla kisaa vadelmista, osa olikin ihan jyrsittyjä.
:O Kamala, mä en ois tohtiny ees mennä niihin puskiin. :ashamed: Ootteko te koittanut ikinä hävittää niitä pesiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26737407:


Näitäkin on vattupuskissa paljon...
Yäk, mä en tykkää ristilukeistakaan. :)

Mulla on mies varsinainen kotikutoinen Jack Hodgins (Bonesista se ötökkäihminen). Oli ihan innoissaan, kun toin hänelle kotiin asti kuvattavaa.

(höh, täällä pätkii sähköt.)
 

Yhteistyössä