ampiaiset ja vaunuissa nukkuminen

kuinka olette ratkaisseet? meillä poika nukkuu ainoastaan ulkona pitkät päiväunet. nyt on kaksi kertaa herätty ampiaiseen rattaissa. käytössä Emmaljungan duo edget ja ratasosa. verkko ei vain ole tarpeeksi tiivis.
 
Meillä on myös Emmaljungan duo edge vaunut(tai siis ratas osa)käytössä 9kk ikäisellä kuopuksellamme joka nukkuu kolmet päiväunet joka päivä ulkona rattaissa.Minuakin on ruvennut pelottamaan että jos ampiainen menee sisään ja pistää.Se hyttysverkko ei tosiaan ole tiivis ja pääseehän ampiaiset myös sieltä kuomun alta..Minä itse vielä pelkään aivan hysteerisesti ampiaisia.Ja tässä meidän pihalla pörrää tosi paljon varsinkin mehiläisiä nyt.Voisi kokeilla nukuttamista sisällä,vaikka eoi meidän poitsu rupea muuten sisälle nukkumaan jos ei ole aivan rättiväsynyt ja silloinkin unet jää n.puoleen tuntiin kun ulkona nukuu ainakin 2 tuntia..
 
Onko teillä siis hyönteissuoja käytössä? Meillä on vaunujen päällä ihan marketista ostettu hyönteissuoja ja eipä oo ötökät tytön kimppuun päässy. Ja suoja on vaunuihin tarkoitettu malli ja meilläkin ratasosa jo käytössä. Taitaa olla PikkuPiian valmistama ja kooltaan niin reilu, että peittää kyllä kaikki aukot vaunuista.
 
Meillä on myös tosi paljon ampiaisia pihassa kesäisin ja osittain siitäkin syystä olen nyt alkanut nukuttaa tytön sisälle päiväunille. Hyönteisverkko on vaunuissa kyllä, mutta ei peitä kaikkia aukkoja. Varsinkin nyt kun ötökät etsivät lämpöä, niin varmasti löytävät kolon, josta pääsee vaunuihin \|O
 
Meinasin aloittaa ketjun samaisesta aiheesta,mutta joku muu olikin jo kerennyt...Ihan vaan siitä varoittaakseni,että tarkistakaa tosi kunnolla vaunut,jos ovat olleet ulkona,koska meille kävi viikonloppuna näin;
Huomasin lauantai-iltana,että yksi amppari pyöri vaunujen ympärillä kun aloin virittelemään sadesuojaa varmuuden vuoksi yötä vasten,mies kävi sitä hätistelemässä ja ei näkynyt enään. No seuraavana päivänä menin laittamaan vaunuja valmiiksi tytön päikkäreitä varten ja taas amppari pöllähti sieltä vaunuista vihaisen oloisena. Mies taas tarkistamaan tilannetta ja saikin tapettua sen yksinäisen äksyn ampparin ja tutki vaunut ja kas kummaa,sisäpuolella kuomussa oli pieni pesän alku!!!!!!!!
:eek: :eek: :eek: ...Pesä pois ja vähän aikaa odottelua,amppareita ei ollut ilmeisesti enempää,kuin se yksi. Laitoin tytön ulos ja hyttysverkon tiiviisti paikoilleen pyykkipoiken avulla ja tarkkailin ikkunasta koko ajan tilannetta,ei ole sen jälkeen amppareita näkynyt...
Kyllä on viime päivinä tullut tuijoteltua ikkunasta tytön unien aikaan entistä enemmän. Onneksi ei nuku enää,kuin yhdet unet...
B)
 
Meidän vaunuissa on se hyttysverkko kiinteä.Siis se on kuomussa kiinni ja siitä laitetaan paikoilleen.Hui kyllä rupesi nyt tosissaan pelottamaan nuo ampiaiset,ei nimittäinole leikin asia jos pistää pientä.Taidan kyllä heti uhuomenna yrittää nukuttaa poitsun sisällä,vaikka sitten nukkuis lyhyemmät unet..
 
ostettiin tänään kaupasta sellainen superiso hyttysverkko rattaiden suojaksi. nyt on siis kokeilussa kaksinkertainen verkko. toiv ei nyt löydy amppareita tai muita ötököitä lapsen unia häiritsemään.
 
apua
Hyi helekkari!!

Taijanpa alkaa nukuttaan sisällä, vaikka sitten nukkuiski vähemmän. Kyllä se vauveli siihen aikanaan oppii. Meillä on lastentarvikeliikkeestä ostettu iso hyttysverkko, mutta enpä enää luota siihen!!!
 
mä ostin huutonetistä sellasen voilee kankaasta tehyn hyttysverkon (kuvalla ja tekstillä) ja se on ollu hyvä.toi emmaljungan suoja on ihan p.stä!sieltä pääsee kaikki ötökät niistä aukoista mitä jää pakostaki.en nyt muista millä nimimerkillä oli se myyjä,mutta hakuun ku laittaa hyttyssuoja kuvalla niin löytyy =)
 
joo
Hui kauhistus!'

minä myös lopetan vaunussa nukuttamiset tähän paikkaan! Meillä on jo muutenkin lyhentyneet päikkärit jopa vaunuissaki missä ennen nukkui kolmisen tuntia!Enää vaan puoli tuntia :/

Ja tämä ampiais juttu sai nyt minut tajuamaan että 8kk vauvamme on aika alkaa nukkua päikkärinsä sisällä.!
 
mä vaan
haloo!
mä en ainakaan lopeta vaunuissa nukuttamista raikkaassa ilmassa.
tuskinpa kauheen yleistä kuitenkaan, että vauvaa pistää vaunuissa amppari. ja voi sitä mielumin virittää kunnon suojat ja antaa lapsen nukkua raikkaassa ilmassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 08:40 mä vaan kirjoitti:
haloo!
mä en ainakaan lopeta vaunuissa nukuttamista raikkaassa ilmassa.
tuskinpa kauheen yleistä kuitenkaan, että vauvaa pistää vaunuissa amppari. ja voi sitä mielumin virittää kunnon suojat ja antaa lapsen nukkua raikkaassa ilmassa.
Lapsen kanssa voi ulkoilla raikkaassa ilmassa muutenkin! Erityisesti näin keväällä (ja myös syksyllä) ampiaiset ovat selvästi ärhäkämpiä ja saattavat myös pistää vauvaa, vaikka verkon olisi virittänyt kuinka huolellisesti. Meidän vaunuihin ötökät pääsee myös kuomun alta ja väleistä. Vaunut eivät ole ihan tiiviit.

Vauva rattaisiin ja ulkoilemaan ennen/jälkeen päiväunien! Itse en ota sitä riskiä, että ampiainen löytää vaunuihin vauvan nukkuessa.
 

Yhteistyössä