Ammattitaitoinen pph?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hys Teerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hys Teerikko

Vieras
Tuli mieleen, kun kuuntelin iäkkäämmän pph:n juttuja, että ei taida ihan olla ravitsemusasiat kunnossa kun pienille lapsille tehdään rasvassa paistettuja ruokia. Voi tietenkin olla, että se oli poikkeustapaus, mutta ottaisitko/otitko itse selvää, kuinka paljon lapsesi pph on käynyt ravitsemusalan koulutusta/kurssitusta? Päiväkodissa nämä asiat lienee kunnossa, jos siellä on ammattitaitoista keittiöhenkilökuntaa?..

kannattaa joskus pistäytyä päiväkodin keittiössä. ihmeellinen luulo, että päiväkotiruoka olisi jotenkin terveellisempää kuin kotona tehty ruoka. itse olen työskennellyt päiväkodissa ja nyt perhepäivähoitajana. päiväkodin ruoat olivat ihan ok, mutta välipalat ja aamupalat olivat kyllä kokonaisuuksina sellaisia etten omilleni tarjoaisi. katsos kun halvalla se päiväkotiruoka yleisesti tehdään. itse olen ravitsemuspuolen ammattilainen ja lastenhoidon ammattilainen ja yksi hoitopaikkani arvoista on terveellinen ja lähellä tuotettu ruoka. käytän voin ja öljyn seosta paistamiseen, koska ruoka saa oikeasti maistua. ei lasten ruoka tarvi olla harmaata ja mautonta höttöä. ja ei se voi niin vaarallista ole ;) . ja kyseisen pph:n ruoanlaitosta ei voi päätellä mitään yhden ruokalajin perusteella.