Ei kyllä kaikki terveydenhoitajat/sairaanhoitajat voi sillä maalaisjärjellään kehuskella. On ollut niin huonoja kokemuksia omalla kohdalla. Yhden kerran on vanhempi gynekologi haukkunut hoitajat puhelimessa minun kuulteni, kun vihdoin pääsin hänen tutkittavakseen raskauden aikaisten vuotojen takia. Ihmetteli, että miksi en ollut tullut jo edellisenä iltana, kun vuodot alkoivat. Minä selitin, että hoitajat sanoivat puhelimessa, ettei ole ketään, joka voisi tutkia ja ultrata, kun olin niin päivystykseen kuin polillekin soitellut. Kyseinen lääkäri oli itse ollut polilla päivystämässä silloin edellisenä iltana ja paasasi oikein kunnolla, että miten voivat potilaalle tuollaista väittää. Aamulla sitten soittelin uudelleen ja silloin hoitaja suostui sitten antamaan ajan.
Pariin muuhun kertaan lääkäri on ihmetellyt, että mitä sinä täällä teet, sinuthan olisi pitänyt ottaa paljon aikaisemmin vastaan ja lähettää eteenpäin tutkittavaksi - toisella kertaa kyse oli kylkiluunmurtumasta - "voi, voi, yskiessä voi sattua, mutta se on ihan normaalia, kun on paha yskä" oli ajanvarauksen kommentti, joka sitten suostui viimein antamaan ajan opiskelijaterveydenhoitoon, kun en antanut periksi, ettei tämä ole normaalia ja pitäisi päästä tutkittavaksi. Hän ei kuuleviin korviinsa ottanut, että jotain paukahti ja räsähti rinnassa ja sen jälkeen yskiminen on ollut yhtä tuskaa. Monen monta kertaa sitä hänelle yritin selittää. Lääkäri totesi, että sinuthan olisi pitänyt laittaa röntgeniin heti aamusta, kun sitä aikaa kyselin. Ainakin neljä lääkärikäyntiä tuosta sitten seurasi, pari vähemmällä olisin päässyt, jos olisin ajoissa sen ajan saanut. Toisella kertaa taas lääkäri lähetti minut samantien tutkittamatta yliopistolliseen keskussairaalaan, kun ei ollut vielä puoliakaan kuullut siitä, mitä olin päivystyksen hoitajalle tunteja aikaisemmin kertonut.